Mijn zoontjes hebben sinds mei een iPod, dat is grappig om met mama berichtjes te sturen via iMessage. Ik dacht dat dit via de Wifi ging, maar nu heb ik eind mei 6 berichtjes die 50 cent kosten.....en ik vrees het ergste voor juni.
Weet iemand hoe dit zit?
Beantwoord
Waarom wordt er geld in rekening gebracht voor iMessage berichten?
Beste antwoord door Scotsman
Ondanks dat MMS en iMessage beide afhankelijk zijn van een internetverbinding tussen afzender en ontvanger zijn het totaal verschillende dingen. iMessage loopt volledig via het internet, vandaar dat Simyo je daarvoor geen rekening stuurt, want die paar kB die een iMessage kost zit verscholen in je internetbundel. Maar voor een MMS (een verouderd protocol overigens wat nog steeds door providers wordt ondersteund) is daarnaast een zgn. GPRS verbinding nodig, en voor GPRS ben je afhankelijk van Simyo. Simyo rekent daarvoor 50 cent per MMS.
Om moderator Ernst te citeren (7 maanden geleden):
MMS is vroeger gemaakt om met het eerste soort van mobiel internet (GPRS) berichten te versturen zoals foto's. Dat gaat namelijk niet via SMS.
Het is in ons mobiele netwerk nog steeds mogelijk om een MMS te versturen omdat het GPRS netwerk nog steeds in gebruik is. Regulier internet kan inmiddels namelijk ook via GPRS. Handig als er even geen 3G voor handen is en je geen 4G hebt, of als je een ouderen telefoon hebt.
Het wordt niet actief meer aangeboden, want anno 2014 is het een klein beetje achterhaald, maar het 'uitzetten' kan niet.
De reden dat het 0,50 cent is dat dat nu eenmaal het tarief is. Het was altijd al 0,50 en het ziet er niet naar uit dat dit anders gaat worden.
Bekijk originele reactieOm moderator Ernst te citeren (7 maanden geleden):
MMS is vroeger gemaakt om met het eerste soort van mobiel internet (GPRS) berichten te versturen zoals foto's. Dat gaat namelijk niet via SMS.
Het is in ons mobiele netwerk nog steeds mogelijk om een MMS te versturen omdat het GPRS netwerk nog steeds in gebruik is. Regulier internet kan inmiddels namelijk ook via GPRS. Handig als er even geen 3G voor handen is en je geen 4G hebt, of als je een ouderen telefoon hebt.
Het wordt niet actief meer aangeboden, want anno 2014 is het een klein beetje achterhaald, maar het 'uitzetten' kan niet.
De reden dat het 0,50 cent is dat dat nu eenmaal het tarief is. Het was altijd al 0,50 en het ziet er niet naar uit dat dit anders gaat worden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.