Ben net simyo klant. Heel tevreden. Alleen: mobiel internet werkt niet. Lees op het forum dat heel veel mensen hier mee worstelen. Wat oplossingen betreft, spreken de suggesties elkaar tegen. Heb via itunes mijn 'carrier settings' geupdate - de instellingen waar ik dan op uitkom komen overeen met wat hier gesuggereerd wordt:
https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/faq-stel-internet-op-mijn-iphone-11818/
Echter, op het 'klantenservice' deel van de simyo website wordt weer iets anders gesuggereerd:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-iphone-s-en-s-22392068
Beide werken bij mij echter niet. Ook niet nadat ik mijn iphone uitzet en dan weer aan. Het feit dat dit blijkbaar zo lastig is voor veel gebruikers valt me een beetje tegen - ik had meer verwacht na alle lovende stukken op de website over consumentenbod onderzoeken etc...
Kan iemand mij aub helpen? Ik heb een iphone 5s met ios 7.0.4 erop. En ja, ik heb 'mobiele data' aanstaan opzowel mijn iphone als op 'mijn simyo'.
Beantwoord
Internet op iphone5 iOS 7 werkt niet goed
Beste antwoord door Charlene
Chris@r;60961 schreef:
Hoi Ernst,
Bedankt voor de reactie! Wat je zegt klopt inderdaad, denk ik - het is mijn iphone die contact probeert te maken. Wat er gebeurt is dit: ik zie het 3g symbool. Ik doe een testje, bv door iets te googelen. 3g symbool verdwijnt en ik krijg de boodschap dat ik niet verbonden met het internet. Heel vreemd.
Ben bang, overigens, dat het met jou gesuggereerde instelling ook niet lukt... Vreemd dit! Ik zat hiervoor bij ben.nl, werkte mobiel internet vanaf het begin. Nooit hoeven aanrommelen met verschillende instellingen etc.
Ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe ik nu verder moet. Maar ik zou toch wel heel graag werkend internet hebben...
Bedankt voor de reactie! Wat je zegt klopt inderdaad, denk ik - het is mijn iphone die contact probeert te maken. Wat er gebeurt is dit: ik zie het 3g symbool. Ik doe een testje, bv door iets te googelen. 3g symbool verdwijnt en ik krijg de boodschap dat ik niet verbonden met het internet. Heel vreemd.
Ben bang, overigens, dat het met jou gesuggereerde instelling ook niet lukt... Vreemd dit! Ik zat hiervoor bij ben.nl, werkte mobiel internet vanaf het begin. Nooit hoeven aanrommelen met verschillende instellingen etc.
Ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe ik nu verder moet. Maar ik zou toch wel heel graag werkend internet hebben...
Hoi Chris@r,
Is het op je huislocatie dat je dit hebt, of op meerdere plekken?
De instellingen die itunes laadt, zijn prima hoor. De meeste mensen hoeven dan niets meer te veranderen om van internet gebruik te kunnen maken. Ik wil daarom eerder onderzoeken wat er op jouw locatie aan de hand is. daarom ontvang ik graag je volledige postcode.
Wat je ook even kunt proberen is een handmatige reset. Je raakt daarbij geen gegevens kwijt.
-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt
De simkaart kan zich dan opnieuw aanmelden.
Wat je nu beschrijft, vindt je toestel de mast ook wel, maar je raakt de verbinding dus kwijt?
Ik hoor het van je,
Groetjes, Charlene
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.