Simyo heeft gemeend een topic te sluiten zonder enig antwoord te geven. Daar ik mede onderzoeker ben naar de werkwijze van providers geeft dit bij mij vraagtekens. Simpel weg was de vraag aan Simyo waarom een klant bij een overgang van abonnement naar Prepaid niet mag aangeven dat deze al klant te zijn.
~admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
Waarom kan ik niet overstappen op Prepaid via Mijn Simyo?
Beste antwoord door Groentjuh
Simpel weg was de vraag aan Simyo waarom een klant bij een overgang van abonnement naar Prepaid niet mag aangeven dat deze al klant te zijn.
Als u bij het bestellen aangeeft "Ik ben al een Simyo klant”, dan krijgt u daar te zien dat u moet inloggen op "Mijn Simyo” om daar al uw abonnementszaken te regelen.
Dit is al een Simyo nummer. Log in op Mijn Simyo en regel daar al je abonnementszaken.
Na dat bericht kunt u niet verder kunt met bestellen.
Dit regel klopt voor ongeveer alle zaken (verlengen van abonnementen, van prepaid naar abonnement gaan, etc), maar niet voor één uitzondering: Van een abonnement naar prepaid overstappen. Dat proces is simpelweg niet via Mijn Simyo te regelen. Bij prepaid is in “Mijn Simyo” wel een mogelijkheid om naar een abonnement over te gaan. Bij een abonnement is in "Mijn Simyo” GEEN mogelijkheid om naar prepaid over te gaan.
Als u daar dus aangeeft "Ik ben al een Simyo klant”, wordt u naar Mijn Simyo gestuurd, waar u helemaal niet kunt overstappen van een abonnement naar prepaid en loopt u in principe vast. Daarom dient u daar dus te kiezen voor “Ja, ik wil mijn nummer behouden” i.p.v. "Ik ben al een Simyo klant”.
Is die vraag zo duidelijk beantwoord?
Ik denk dat de klantservice dit heeft proberen uit te leggen, maar mogelijk dat ze niet helemaal zo diep ingingen op de waarom dit zo is. Het liefst zou ik ook zien dat er ook een mooie procedure is om van een abonnement naar prepaid over te stappen, maar ik gok dat daar geen business case voor rond komt...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.