Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom kan ik niet overstappen op Prepaid via Mijn Simyo?

Forum|alt.badge.img

Simyo heeft gemeend een topic te sluiten zonder enig antwoord te geven. Daar ik mede onderzoeker ben naar de werkwijze van providers geeft dit bij mij vraagtekens. Simpel weg was de vraag aan Simyo waarom een klant bij een overgang van abonnement naar Prepaid niet mag aangeven dat deze al klant te zijn.

~admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Beste antwoord door Groentjuh

Cees van Dongen schreef:

Simpel weg was de vraag aan Simyo waarom een klant bij een overgang van abonnement naar Prepaid niet mag aangeven dat deze al klant te zijn.

Als u bij het bestellen aangeeft "Ik ben al een Simyo klant”, dan krijgt u daar te zien dat u moet inloggen op "Mijn Simyo” om daar al uw abonnementszaken te regelen.

Dit is al een Simyo nummer. Log in op Mijn Simyo en regel daar al je abonnementszaken.

Na dat bericht kunt u niet verder kunt met bestellen.

Dit regel klopt voor ongeveer alle zaken (verlengen van abonnementen, van prepaid naar abonnement gaan, etc), maar niet voor één uitzondering: Van een abonnement naar prepaid overstappen. Dat proces is simpelweg niet via Mijn Simyo te regelen. Bij prepaid is in “Mijn Simyo” wel een mogelijkheid om naar een abonnement over te gaan. Bij een abonnement is in "Mijn Simyo” GEEN mogelijkheid om naar prepaid over te gaan.

Als u daar dus aangeeft "Ik ben al een Simyo klant”, wordt u naar Mijn Simyo gestuurd, waar u helemaal niet kunt overstappen van een abonnement naar prepaid en loopt u in principe vast. Daarom dient u daar dus te kiezen voor “Ja, ik wil mijn nummer behouden” i.p.v. "Ik ben al een Simyo klant”.

Is die vraag zo duidelijk beantwoord?

Ik denk dat de klantservice dit heeft proberen uit te leggen, maar mogelijk dat ze niet helemaal zo diep ingingen op de waarom dit zo is. Het liefst zou ik ook zien dat er ook een mooie procedure is om van een abonnement naar prepaid over te stappen, maar ik gok dat daar geen business case voor rond komt...

Bekijk originele reactie

9 reacties

JanD
  • Consultant
  • 765 reacties
  • 10 maart 2025

Beste ​@Cees van Dongen,  ​@Roeqajja heeft wel degelijk geantwoord in je onderstaande topic:

https://forum.simyo.nl/prepaid-68/overstap-naar-prepaid-lukt-niet-wat-nu-49376

Aangezien je via een ander kanaal reeds door Simyo geholpen bent, heeft de moderator eerder genoemd om logische redenen gesloten.

Anders worden er via verschillende kanalen antwoorden gegeven en vragen gesteld en dat geeft verwarring, duidelijk toch?

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4034 reacties
  • antwoord
  • 10 maart 2025
Cees van Dongen schreef:

Simpel weg was de vraag aan Simyo waarom een klant bij een overgang van abonnement naar Prepaid niet mag aangeven dat deze al klant te zijn.

Als u bij het bestellen aangeeft "Ik ben al een Simyo klant”, dan krijgt u daar te zien dat u moet inloggen op "Mijn Simyo” om daar al uw abonnementszaken te regelen.

Dit is al een Simyo nummer. Log in op Mijn Simyo en regel daar al je abonnementszaken.

Na dat bericht kunt u niet verder kunt met bestellen.

Dit regel klopt voor ongeveer alle zaken (verlengen van abonnementen, van prepaid naar abonnement gaan, etc), maar niet voor één uitzondering: Van een abonnement naar prepaid overstappen. Dat proces is simpelweg niet via Mijn Simyo te regelen. Bij prepaid is in “Mijn Simyo” wel een mogelijkheid om naar een abonnement over te gaan. Bij een abonnement is in "Mijn Simyo” GEEN mogelijkheid om naar prepaid over te gaan.

Als u daar dus aangeeft "Ik ben al een Simyo klant”, wordt u naar Mijn Simyo gestuurd, waar u helemaal niet kunt overstappen van een abonnement naar prepaid en loopt u in principe vast. Daarom dient u daar dus te kiezen voor “Ja, ik wil mijn nummer behouden” i.p.v. "Ik ben al een Simyo klant”.

Is die vraag zo duidelijk beantwoord?

Ik denk dat de klantservice dit heeft proberen uit te leggen, maar mogelijk dat ze niet helemaal zo diep ingingen op de waarom dit zo is. Het liefst zou ik ook zien dat er ook een mooie procedure is om van een abonnement naar prepaid over te stappen, maar ik gok dat daar geen business case voor rond komt...

Forum|alt.badge.img

Zeer erkentelijk voor het antwoord op mijn vraag. Helaas is mij dat niet duidelijk geworden in mijn contacten met de klantenservice. Ergo, er werd steeds verwezen naar de procedure over overgang van abonnement naar prepaid zonder mijn onderliggende vraag te beantwoorden. Klantenservice had een uitleg kunnen geven zoals Groetjuh nu gedaan heeft. Het antwoord van forumexpert Groentjuh geeft een heldere uitleg waar andere cliënten van Simyo mogelijk ook wat aan hebben. Dank aan Groentjuh. Verder vraag ik mij af wie JanD (geen achternaam) is. Hij is erg actief te zijn op dit forum.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4034 reacties
  • 11 maart 2025
Cees van Dongen schreef:

Verder vraag ik mij af wie JanD (geen achternaam) is.

JanD is net als ik een behulpzame mede-klant. Niets meer of minder dan dat. Enkele de moderatoren/community managers zijn Simyo medewerkers.

JanD
  • Consultant
  • 765 reacties
  • 11 maart 2025

Beste ​@Cees van Dongen ik ben een forumlid, net als jij en dus géén medewerker van Simyo.

Ik probeer klanten bij staan als aanvulling op het moderatieteam van Simyo.

Forum|alt.badge.img

Ja Jan, met zijn allen kunnen we het maken. Groet, Cees.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2549 reacties
  • 11 maart 2025

Hi ​@Cees van Dongen,

Bedankt voor je bericht. 

Omdat ik op je aansluiting zag dat je contact hebt gehad met meerdere collega's, ging ik ervan uit dat je vragen waren beantwoord. Met deze intentie heb ik jouw topic gesloten. Ik begrijp nu dat je toch nog wat onduidelijkheden had. Mijn excuses voor het te vroeg sluiten van jouw topic. En fijn om te zien dat alles nu wel helder is!

Heel erg bedankt voor jullie hulp ​@JanD en ​@Groentjuh. Jullie hulp wordt enorm gewaardeerd! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Forum|alt.badge.img

Ook jij bedankt, Roeqajja.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2549 reacties
  • 12 maart 2025

Geen dank! ​@Cees van Dongen :)

Reageer