Omdat ik pre-paid bel heb ik voor mijn vakantie een internetbundel gekocht. De eerste maand verliep prima de weinige mb's die ik verbruikte werden normaal op mijn bundel ingehouden. Nadat ik bericht kreeg dat mijn maand verlopen was heb ik de volgende dag een nieuwe bundel gekocht om 0.800 uur. Dezelfde dag kreeg ik rond het middag uur bericht dat ik internet mb's gebruikte buiten mijn bundel en werd er ruim € 13 afgeschreven van mijn tegoed. Op mijn Simyo zag ik dat er om 0.513 uur toen ik lag te slapen en alles uitstond tuim 80 mb gebruikt zou hebben. Huh? Ik heb daarover gebeld maar kreeg geen goed antwoord zij bleef erbij dat dit op dat moment verbruikt was. Daarop ben ik de de tijd dar ik internet bij gaan houden. Ik log in elke dag op 0.800 uur en zie dat terwijl er geen WiFi aanstaat de ene keer om 0.557 uur mb's afgeschreven worden en niet zo weinig ook dan weer om 0.710 uur dan om 0.507 uur en zelfs een paar keer om 1.45 uur. Dit zijn tijden dat ik slaap en onmogelijk dit verbruikt kan hebben en zelfs de WiFi uitstaat. Als ik bij mijn gegevens gebruik kijk zie ik dat er soms 2 en dan weer 3 mb's verbruik terwijl als ik bij mijn bundel kijk er inmiddels in 14 dagen meer 400 mb verbruikt is. Ik heb daar ook over gebeld maar ze kunnen wel zien wanneer het verbruikt wordt maar niet wanneer je inlogt.Het is bij Simyo echt een zooitje en het wordt snel tijd voor een andere provider die eerlijk je verbruik registreert en niet de boel oplicht.
Hoe kan het dat ik internet verbruik op tijdstippen dat ik lig te slapen?
Beste antwoord door Bas
Hoi Kelbri,
Welkom op ons forum!
We vinden het erg vervelend dat je zo verrast wordt door het door ons geregistreerde verbruik. Belangrijk om te weten is dat we je verbruik wel rechtstreeks vanaf je simkaart registreren. Je simkaart werkt in opdracht van je toestel en niet andersom. Wij kunnen in verband met privacywetgeving alleen niet inzien waar je toestel internet aan verbruikt.
Als je er zeker van wilt zijn dat je toestel 's nachts geen internet verbruikt, dan moet je hem beter op de vliegtuigstand zetten. Wat nog beter is, is als je de internetoptie via Mijn Simyo uitschakelt. Zo weet je zeker dat je geen gebruik meer kunt maken van mobiel internet en kunnen wij aan onze kant ook zien dat de internetoptie is uitgeschakeld.
Dat je toestel op zulke gekke tijdstippen internet verbruikt, wijst erop dat er toch dingen op de achtergrond gebeuren. Dat het via mobiel internet gaat is logisch als je je wifi uitschakelt. We adviseren je om de instellingen van je toestel even goed na te kijken met behulp van dit blog, want ook bij andere providers zul je anders tegen hetzelfde probleem aanlopen. Het ligt namelijk aan je toestel.
Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht 😊
Groetjes,
Bas
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.