Skip to main content

.

Beantwoord

Kan mijn verbruik geblokkeerd worden als mijn data op is?

  • 22 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 628 Bekeken

Forum|alt.badge.img
Hallo,
Als mijn bundel verbruikt is zou ik graag direct mijn data willen laten blokkeren, kan dat?
Hoor het graag

Mvg.
Marie- Luise

Beste antwoord door Seren

Sinds 14 mei 2024 biedt Simyo een dataplafond aan. Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internetgebruik in Nederland en zone 1 (EU).

Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand, dat automatisch aan je maandelijkse factuur wordt toegevoegd. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Lees hier onze aankondiging van het dataplafond [link]. Vragen en opmerkingen zien wij graag terug in het aankondigingstopic! 

Hierbij sluit ik deze topic

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4035 reacties
  • 23 augustus 2019
Helaas is dat niet mogelijk bij Simyo. Mogelijk kun je wel een datalimiet instellen op je mobiel. Tips hiervoor vind je in dit blog.

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 1127 reacties
  • 23 augustus 2019
Hi Marie-Luise,

Zoals Groentjuh al aangeeft is dit niet mogelijk bij Simyo. Op de meeste toestellen kan dit echter wel. Daarnaast sturen we je een bericht als je internetbundel voor 80% en 100% verbruikt is. Je kan het verbruik ook in de gaten houden via Mijn Simyo en de Simyo app. Als je bundel op is, heb je de mogelijkheid om extra MB's bij te kopen.

Verder nog vragen? Ik hoor het graag :)

Bedankt voor je antwoord, Groentjuh!

Groetjes,
Niels

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 24 augustus 2019
Dank voor jullie reacties. Wat al e en enkele keer is gebeurd dat er updates gedaan werden zodra ik uit het wifinetweek was. Een keer is dit tot 500 euro opgelopen. Toen werdt er iets urenlang geupload wat ik al lang niet gedaan had. Waarschijnlijk is er iets per ongeluk aangezet. Dan weet ik het niet en krijg het bericht veel te laat. Gisteren heeft google ook weer iets geupdate BINNEN het wifinetwerk, koste mij ook weer evem 50 euro. Heel vervelend en onbegrijpelijk dat dit binnen een wifigebied gebeurd door google.
Mvg. Marie-Luise

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 1127 reacties
  • 26 augustus 2019
Hi Marie-Luise,

In het eerder door mij en Groentjuh gedeelde blog staan tips om het soort updates waar jij het over hebt uit te zetten. Die gebeuren dan niet meer via het mobiele netwerk. Mobiel dataverbruik heeft altijd plaatsgevonden, het kan dus niet zijn dat deze update via het wifi-netwerk is geweest. Lees het gestuurde blog nogmaals door en pas je toestel aan zodat de kosten niet meer zomaar op blijven lopen.

Ik zie inderdaad dat je internetbundel inmiddels weer op is. Mijn advies voor deze maand is om een extra internetbundel aan te schaffen, om nog meer kosten te voorkomen. Daarnaast kan je je bundels ophogen onder het kopje 'Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen' op Mijn Simyo.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • 1469 reacties
  • 26 augustus 2019
En voor zover het niet al in de blog genoemd staat: Zet slimme netwerkwissel of welke fraaie naam er ook aan gegeven is uit. Dan voorkom je dat hij onverwachts van Wifi toch naar je databundel gaat,

Daisy
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud community manager
  • 1564 reacties
  • 27 augustus 2019
Hoi Marie-Luise,

Wat Wimj12 aangeeft is inderdaad ook een goeie tip, mocht je er zelf niet helemaal uitkomen adviseer ik je langs een toestelwinkel te gaan zodat ze je hierbij kunnen helpen. Mocht je trouwens een Iphone hebben dan kan je het beste onder de instellingen > mobiel netwerk en dan helemaal onderaan de optie "wifi assistentie" uitzetten.

Groetjes,
Daisy

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • antwoord
  • 16 mei 2024

Sinds 14 mei 2024 biedt Simyo een dataplafond aan. Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internetgebruik in Nederland en zone 1 (EU).

Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand, dat automatisch aan je maandelijkse factuur wordt toegevoegd. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Lees hier onze aankondiging van het dataplafond [link]. Vragen en opmerkingen zien wij graag terug in het aankondigingstopic! 

Hierbij sluit ik deze topic