Skip to main content

.

Beantwoord

Net klant en hele hoge kosten, wat nu?

  • 15 januari 2025
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Goedemavond,

We zn net 3 weken klant en hebben nu al een enorme kostenpost te pakken. Ruim 180 euros wat nu nog oploopt. Sim is voor mn dochter en met de overstap van KPN naar Odido hadden we tijdelijk geen wifi in huis. We balen enorm en voelen ons erg ook opgelicht. Hoe kan je als consument hier niet voor worden bwschermd. We zn met een reden overgestapt naar Simyo maar het lijkt echt op een verdienmodel.

 

 

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@naboubker,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. . 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! ​@Mefra 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 15 januari 2025

Ik denk dat je echt je opmerking moet rectificeren. Helaas bestaat het probleem dat consumenten vrijwel niet goed lezen of sterker nog de voorwaarden lezen. Zie foto hieronder.

 

groeten. MeFra


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 3 reacties
  • 15 januari 2025

Dus wordt gewoon netjes betalen naar wat je verbruikt hebt.


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2549 reacties
  • antwoord
  • 17 januari 2025

Hi ​@naboubker,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. . 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt in deze situatie. Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! ​@Mefra 

Groetjes,
Roeqajja


Reageer