Skip to main content

.

Ziggo heeft bijzonder nieuws voor zijn klanten. Want heeft u Internet van Ziggo? Dan kunt u binnenkort ook buitenshuis gebruikmaken van draadloos internet via WifiSpots.


  • onbeperkt draadloos internet op zo’n één miljoen locaties buitenshuis
  • gebruik van WifiSpots is inbegrepen bij uw abonnement en kost niets extra
  • een snelle en goed beveiligde verbinding
  • eenvoudig verbinden met alle WifiSpots in Nederland

Binnenkort is binnen twee weken in mijn regio. :)

Wie heeft er al ervaring mee?



De consumentenbond reviewt als aardig goed.



Ik ga het zien. Binnenkort gebruikerservaring hier.:p



Ik verwacht geen supersnel internet (max. 3 Mbps).

Even opletten; van WiFi spot naar WiFi spot. Al fietsend, rijdend dus. In stilstand gaat het goed.

Even opletten dat je mobieltje bij zwakker WiFi signaal over kan schakelen naar 3G. Dan gaat Simyo weer centjes verdienen.;) En dat willen we natuurlijk niet. ´t Is gratis internet..en dat willen wij zuunige Hollanders.



de Leon is benieuwd.
Kortom: ik maak er geen gebruik van.:p



Wat ikzelf lichtelijk irritant vond, is dat mijn iPhone regelmatig - bij thuiskomst - de Ziggo Wifispot op mijn modem pakte i.p.v. mijn eigen WiFi. En dat scheelt down en up behoorlijk wat Mbps - en. Dus, ik heb hem eraf gegooid.
Ik heb zelf een te oude modem om een wifi-spot te hebben. Zonder wifi in de modem lukt dat niet. Mijn router en accesspoint zouden het wel kunnen, als ik wist hoe.
Kortom: ik maak er geen gebruik van.:p



Wat ikzelf lichtelijk irritant vond, is dat mijn iPhone regelmatig - bij thuiskomst - de Ziggo Wifispot op mijn modem pakte i.p.v. mijn eigen WiFi. En dat scheelt down en up behoorlijk wat Mbps - en. Dus, ik heb hem eraf gegooid.




Huh, maar je zou toch gewoon een voorkeursnetwerk kunnen instellen?
Huh, maar je zou toch gewoon een voorkeursnetwerk kunnen instellen?



Helaas gaat dat op de mobiele Appleflappen dus niet, Alex. Anders had ik dat wel gedaan. 
Hier ook Ziggoër maar niet blij. Mijn huis WiFi haalt het nog niet tot achter in de tuin en amper tot aan de voorzuide van de oprit. Afstand +/- 10 mtr naar beide zijden. Hoe kunnen anderen dan profijt hebben bij de hotspot die vanuit mijn modem gegenereerd wordt. Heel simpel; ze knijpen de huis WiFi verbinding ter ferveure van de hotspot! Sinds mijn hotspot geactiveerd is, is mijn eigen WiFi verbinding omlaag gegaan. Oplossing van Ziggo, dan schaft u toch een repeater of versneller aan. Hoe je ook wendt of keert de €uries rollen sowieso naar Ziggo!
Ik begrijp dus dat je die hotspot niet kunt uitzetten? Ik weet dat hier in de UK, BT iets dergelijks heeft maar ik zit niet bij BT dus heb ik ook geen ervaring met BT hotspots.
Als de hotspot wordt uitgezet kan jezelf geen gebruik maken van de andere hotspots van Ziggo, handige jongens :)



Wil je toch uitzetten, dan staat hieronder de procedure:



WifiSpots uitzetten



Standaard staat voor alle abonnees van Ziggo en UPC de WifiSpots functie aan zodra de uitrol op het aansluit adres gereed is. Het is voor echter wel mogelijk de hotspot functie in de eigen modem / router uit te schakelen. Dat kan door als Ziggo gebruiker in te loggen op Mijn Ziggo. Daar vindt je onder het kopje Internet van Mijn Instellingen de optie om WifiSpots te weigeren.
Als de hotspot wordt uitgezet kan jezelf geen gebruik maken van de andere hotspots van Ziggo, handige jongens :)





Yep, je kan 'm uitzetten maar dan is het inderdaad over met eerlijk zullen we alles met elkaar delen.



@Jankoka; heb je een Cisco modem? Nou, daar hoef je inderdaad niet veel van te verwachten. :rolleyes:
Het is eigenlijk nog heel erg inefficiënt zoals deze vorm van internet wordt aangeboden.

Meerdere aanbieders die WiFi hotspots aanbieden via kabel en ADSL en allemaal niet compatibel met elkaar. Het is wachten op een universeel systeem...
Ik heb welliswaar UPC en daar kent men ook de wifispot, maar het werkt voor geen meter.



Dat kan liggen dat velen zich niet aanmelden dat er gebruik gemaankt mag worden van de router/horizonbox van de UPC Klant.



Dus ben je aangewezen op je eigen provider danwel die van bedrijven die wifi open hebben staan
Klopt. De WiFi spots werken met het 'voort wat, hoort wat' systeem. En láng niet iedereen heeft zicht aangemeld...
Bij Ziggo staat 'ie standaard aan en moet je hem handmatig uitzetten via je Ziggo account.
Bellen (voip) via deze spots gaat verbluffend goed, mits de verbinding goed is. Op deze wijze ook buiten de deur veelal bereikbaar op mijn vast nummer. Echt heel nuttig, voor mij persoonlijk, is het ook weer niet (geen behoefte om 24x7 bereikbaar te zijn), gewoon leuk dat het kan.
Hi Rik, inderdaad leuk dat dit zo kan, spaart weer belminuten uit ;)

Whatsapp komt binnenkort ook met een belmogelijkheid, kan iedereen naar 100 minuten/sms en 2500 MB bundel, want MB's kost het wél.
Hoi -Ernst,



Ik weet niet welke codec WhatsApp gaat gebruiken voor het bellen, dit bepaalt in hoge mate de kwaliteit van het gesprek en het verbruik in MB's. AMR-wideband op GSM kan tot ongeveer 20 kbits/seconde verbruiken, dat is 9 MB/uur, dus de 2500 MB heb je niet specifiek voor spraakverkeer nodig.
Dat zou heel fijn zijn. franswon. Alleen heb ik een donkerbruin vermoeden dat we qua data 'screwed' gaan zijn.

Maar we zullen het zien 😉
Volgens Jan Koum (oprichter WhatsApp) op techcrunch.com:



Re-iterating yesterday’s news that WhatsApp will add voice calls later this year, he said the company has a new codec that will be able to manage bandwidth use in order to make voice calls over the app more reliable.



“We haven’t done voice for a long time. When we started experimenting with messaging we knew a lot about the problems of SMS. There has not been a lot of innovation about voice, other than visual voice mail from Apple. We have done recorded voice messaging. The color of the microphone changes when someone listens to the message. When we do something we want to do it better. We’ve been researching voice. We have this adaptive codec that adapts to the bandwidth you have available. We will be able to provide good quality for voice. When it comes you everyone will be able to use it,” he said.



Clearly this would make most mobile carrier executives break out in a cold sweat. However, he also said he didn’t see telephone numbers disappearing any time soon, which might have been some relief to the mobile execs in the hall. 
Hoi franswon,



Ik zei gister al meteen tegen Ernst dat dit misschien wel onze droombaantje kan kosten 😉 We zien allemaal wel wat het gaat worden en hoe het werkt 🙂 Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd geworden!
VWe’ve been researching voice. We have this adaptive codec that adapts to the bandwidth you have available. 





Dit klinkt erg als de techniek die Skype en Netflix gebruiken. Heb je een goede verbinding, dan kan je een hogere kwaliteit krijgen. Dit gaat perfect voor je vast "unlimited" verbinding, maar als je een goed netwerk hebt, dan ben je snel door je MB'tjes heen :)

Tenzij het ook nog eens in te stellen is natuurlijk...
De G-711 codec voor VoIP gebruikt 64 Kb/s, dan zit je al op 28,8 MB/uur, dan gaat het best hard. Over onze VoIP-lijn gaat er gemiddeld zo'n 40 tot 50 uur per maand aan uitgaande gesprekken, dan kom je boven de 1 GB. De kwaliteit is dan wel vergelijkbaar met KPN-vast.
Ik denk dat wanneer dit omarmt gaat worden door alle Whatsapp gebruikers en heel wat minder belminuten gebruikt zullen gaan worden.

Aan de andere kant; er zullen heel wat internetbundels te klein zijn...
Geef mij nou maar gewoon een lekkere ouderwetsche codec aan een touwtje. Daarmee heppie tenminste altijd contact. :D



http://www.antiquemystique.com/images/14234a.jpg



Vooruitstrevend model met dubbele 'ringtone'. 😛. Revolutionair. 🆒
Tenzij het touwtje stukgaat...
Tenzij het touwtje stukgaat...



Oeh, over touwtje stuk gaan gesproken:

http://www.ispam.nl/archives/43924/fotoverslag-van-een-glasvezelbreuk/
Dan heb je zoiets, inderdaad...

Reageer