Skip to main content

.

We hebben meer bandbreedte en grotere rekenkracht, maar aan de keerzijde moeten we ook meer binnenhalen.

Je zou denken dat browsen anno 2015 een soepele en ongelooflijk snelle ervaring zou zijn met de niet aflatende stroom van betere processoren en snellere dataverbindingen, maar dat is helaas niet altijd het geval. Gebruikers hebben dan wel snellere apparaten en ruimere bandbreedtes, maar websites passen zich op de nieuwe mogelijkheden aan, waardoor pagina's zwaarder worden.

Meer requests, meer data

De gemiddelde pagina is een stuk data-intensiever dan pakweg vijf jaar geleden, dankzij bijvoorbeeld zwaardere CSS, meer beeld en zelfs video's met autoplay-functie. Deze problematische trend wordt toegelicht door het HTTP Archive, dat een half miljoen populaire websites in kaart bracht en meldt dat de gemiddelde pagina 95 http-requests oplevert en bijna 2 MB aan data naar gebruikers duwt.

Lees hier het hele artikel.

Bron: computerworld.nl / webwereld nieuwsbrief
Idem met een pc en een OS. Ik heb nu een flashdrive die sowieso al sneller laad en heb daarbij  veeeeel adblockers en do-not-follow plugins. Ik heb Adblock, Ghostery en Adguard.

Al met al scheelt het gewoon 🙂
Dank Franswon, voor het delen. Interessant stuk om meer inzicht te krijgen in algemeen verbruik. En zo dus ook een trend te zien in je eigen verbruik;)
Interessant artikel. Bedankt voor het plaatsen. Als je nu nog steeds precies dezelfde websites bezoekt vergeleken met een half jaar geleden, dan kan dat dus wel betekenen dat je meer data verbruikt.
Sorry dat ik het topic van 8 maanden geleden even bump.

Is namelijk wel een interessant onderwerp.

Er zijn zoveel factoren waarom een website misschien meer mb's gebruikt dan een andere website.

Misschien wel doordat de site meer filmpjes heeft. Of juist weer meer foto's.

Zoals Alex al aan heeft gegeven kan het zo maar zijn dat je meer data verbruikt dan een jaar geleden.

De mobiele telefoons veranderen snel en wij als mensen gebruiken het ding steeds meer. (Ik betrap mij er zelf op dat ik ook steeds vaker de route planner hierop gebruik)

Maar dit verhaal geldt niet alleen voor website's.

Maar ook voor website's op App formaat.
Hoi maikel.twinnie,

Zeker webapps, flashsites of HTML5 sites verbruiken inderdaad veel 🙂. Uiteraard doen we dit omdat 'het kan' met de hardware en snelheden die we tegenwoordig hebben. Die routeplanner (Google Maps) staat bij mij ook op mijn homescreen. Echter is het uiteraard wel voordeliger als je de kaarten gewoon download op je telefoon.

Groetjes, Tiury
Daarom heb ik ook Sygic als routeplanner, offline kaarten zijn standaard daar.
Sygic is érg goed 🙂! Afslagen staan veel beter aangegeven inclusief baanvlakken etc. Hele mooie app. Is die ook voor fietsers en voetgangers beschikbaar, franswon? Dat weet ik dan weer niet.
Hoi Tiury,

Sygic heeft een speciale voetgangersmode, voor de scooter (voor de fiets zal dit ook wel gelden) gebruik ik:

tolwegen vermijden

vermijd onverharde wegen

snelwegen vermijden

Bij de rest van de wegen is of een fietspad of je mag over de weg.

In de stad is het wat gecompliceerder, autoluwe binnensteden hebben vaak straten waar fietsers/scooters wel mogen rijden, dan wil voor fietsers de voetgangersmode wel nuttig zijn.
Top, ga ik die ook eens installeren 🙂. Bedankt voor je uitleg!

Reageer