.

Test NL-Alert maandag 5 juni 2023

  • 5 June 2023
  • 9 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Vandaag (5 juni 2023) gingen om 12 uur de sirenes af en wordt een landelijke test van NL-Alert gehouden. Laat hier weten of je hem hebt gehad (en hoe vaak).

Heb jij het NL-alert test-bericht ontvangen?


9 reacties

Hallo @Groentjuh  Waarom wil je dat weten? Persoonlijk of namens Simyo?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Groentjuh  Waarom wil je dat weten? Persoonlijk of namens Simyo?

Ik post deze vraag al jaren:

Juni 2019, December 2019, Juni 2020, December 2020, Juni 2021, December 2021, Juni 2022, December 2022 en nu dus Juni 2023.

Het is een leuke manier om iedereen een plekje te geven om even te herstellen van een veel kantoor aan smartphones, die ineens alarm slaan. Er gebeurd niets mee naar mijn weten.

Op 4 december post ik ongetwijfeld deze zelfde poll...

 

Reputatie 7
Badge +9

Normaal krijg ik die NL-Alerts niet want ik bevind mij doorgaans aan de andere kant van de Noordzee, maar deze keer hier in Den Haag wel. Loud and Clear!

Op alle nummers, privé en zakelijk binnen gekregen om 12:00 uur

Reputatie 7

Ik had om 12:00 mijn beide telefoons niet bij, maar ik zag bij terugkeer op de werkplek op het scherm van mijn prive telefoon, dus met de Simyo aansluiting, dat ik wel de test-noodmelding heb gehad, maar op de iPhone van het werk op het T-Mobile netwerk met het schuifje voor noodmeldingen aan, heb ik geen bericht gehad. 

Dus: aannemende dat je altijd een NL Alert bericht op je scherm te zien krijgt, heeft de iPhone op T-Mobile gefaald.

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben altijd een pietje precies, maar mijn vrouw en ik kregen binnen 1 minuut beide onze melding.

Of dat om 12:00 of 12:01 of zelfs 12:02 was weet ik niet, Ik beschouw het maar als precies 12:00.

Reputatie 7
Badge +7

Grote brand in Ter Aar, dus nu ontvingen we een echte alert.

Reputatie 7
Badge +6

Hier deze melding ook ontvangen

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb er 2 gehad. Gisteren avond bij het begin, en vanochtend toen het klaar was.

Reageer