.

Beantwoord

Is mijn simkaart kapot?

  • 24 August 2016
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Badge
Beste Simyo medewerker,

Sinds een week moet ik mijn telefoon steeds opnieuw opstarten om verbinding te kunnen krijgen met het KPN netwerk. Ik moet de code ingeven om de simkaart te ontgrendelen en vervolgens verdwijnt de verbinding weer en staat er "geen simkaart".
Vorige week heb ik gebeld met 1200, toen ik weer even verbinding had. Er is een nieuwe simkaart opgestuurd, die ik via de simyo site heb geactiveerd. Maar nog steeds hetzelfde probleem. De meneer die ik aan de telefoon heb gesproken had het ook over een dikkere simkaart, die hij mij wilde sturen als het probleem nog niet is opgelost.
Vanaf 2013 heb ik deze telefoon, een Nexus 5, met Simyo abonnement en ik heb nooit problemen gehad. Ik weet dus niet of een dikkere simkaart gaat helpen. Ook kom ik er op deze manier niet achter of het aan de simkaart ligt of aan de telefoon.
Zou iemand voor mij naar de aansluiting willen kijken of hier misschien iets zichtbaar is wat dit probleem veroorzaakt?
Met vriendelijke groeten,
Rick
icon

Beste antwoord door Sean 25 August 2016, 12:47

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rick1980,

Welkom op het Simyo forum.

Wat lastig dat de verbinding regelmatig wegvalt.

De instellingen op je aansluiting staan goed. Omdat je normale Simyo simkaart in het verleden altijd heeft gewerkt, betwijfel ik ook of een dikkere simkaart de oplossing is.

Om erachter te komen waar het probleem ligt, wil ik je aanraden om een kruistest aan te raden. Dit houdt in dat je de Simyo simkaart in een ander toestel probeert en tegelijkertijd een andere simkaart in jouw telefoon plaatst.

Laat je me weten wat de uitkomst is?

Groetjes,
Sean
Badge
Bedankt voor de snelle reactie. De kruistest kan ik niet uitvoeren, het topic kan gesloten worden.
Mvg,
Rick
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rick1980,

Wat vervelend dat het nog niet werkt! Ik heb voor de zekerheid een reset voor je uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?

Als dat ook niet werkt, wil ik je alsnog een dikkere simkaart toesturen. Wellicht blijkt het toch de oplossing te zijn! Er moet immers een oplossing gevonden worden, toch?

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,

Bedankt voor je snelle (re)actie. Dit werkt jammer genoeg ook niet.

Vandaag heb ik een simkaart geplaatst van Simyo (prepaid) met simkaartnummer 68877399 . Nu heb ik wel blijvend verbinding met het netwerk!

Toen ik de andere simkaart van mijn Simyo abonnement weer plaatste, moest ik de code voor de simkaart invoeren en nu stond er "simyo-geen service" en 30 seconden later "geen simkaart".

Vandaag heb ik de telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Nog steeds doet de prepaidkaart het wel en de abonnementskaart het niet.
Verder zag ik op de Simyo site bij het type simkaart dat mijn simkaart voor het abonnement een ander type simkaart is (NFC), dan het simkaarttype van de prepaid simkaart.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Gisteren heb ik - op het moment dat ik even netwerk verbinding had - screenshots gemaakt van een app die de simkaart leest. Hier staan ook gegevens bij over het netwerk. Zou ik je die via een PM mogen sturen?

Mvg,
Rick
Badge
Update:
Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen was ik vergeten om het voorkeursnetwerktype en "namen toegangspunten" in te stellen. Deze heb ik nu precies zo ingesteld als hoe ze voorheen stonden.
De simkaart wordt nu gelezen en ik heb 5 minuten netwerkverbinding gehad. De locatie is ingesteld op grote nauwkeurigheid en kort daarna stond er weer "geen simkaart".

Zoals je aan mijn bel- en internet tegoed kunt zien heb ik hier de laatste tijd nauwelijks gebruik van kunnen maken. Ik vraag me dan ook af hoe dit probleem kan ontstaan. Zouden jullie dit - met gebruik van bovenstaande informatie - willen uitzoeken?

Bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Rick
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Rick1980,

Wat enorm vervelend dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van de simkaart. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Uit je uitleg begrijp ik dat je nog geen kruistest hebt uitgevoerd. Ik raad je dit vooral nu enorm aan, omdat we anders geen andere stappen kunnen uitvoeren om het probleem op te lossen.

Kun je dit zo snel mogelijk doen?

Groetjes,
Ilias

Reageer