.

Beantwoord

Onduidelijkheid over blokkage vanwege administratieve redenen

  • 15 July 2014
  • 5 reacties
  • 388 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb een Simyo prepaid kaart. Mijn beltegoed kwam in de min (-20 cent) en ik kreeg het bericht dat mijn prepaid geblokeert is wegens administratieve redenen. Daardoor had ik geen verbinding meer met het Simyo netwerk, en kon ook niet meer gebeld worden. Mede daardoor heb ik bijna 6 maanden lang niet opgewaardeerd omdat ik niet eens ben met het afschaffen van toegang tot het netwerk. 
Vandaag heb ik het mijn telefoon nogmaals geprobeerd met mijn Simyo kaart en nu heb ik ineens wel toegang tot het Simyo netwerk en kan ik gebeld worden, ondanks dat mijn beltegoed nog steeds negatief is.

Wat is de verklaring hiervoor?
Voor hoe lang is er een blokkage als er een negatieve beltegoed is?
Is het beleid van Simyo tussentijds veranderd dat men toch toegang tot het netwerk behoudt ?
icon

Beste antwoord door Dries 16 July 2014, 11:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Simgo,

Welkom op het forum :)

Op 23 januari heb je voor het laatst gebeld. Je simkaart is toen deels geblokkeerd, namelijk voor alle uitgaande gesprekken, sms'jes en internetsessies. Dat is sinds 23 januari niet meer veranderd. Je bent altijd bereikbaar geweest voor inkomende gesprekken en sms'en. Als je opwaardeert, kun je zelf weer bellen en is de 'blokkade wegens administratieve redenen' opgeheven.

De reden waarom je een tijdje terug geen netwerk had is voor mij onbekend. Misschien zat je in een gebied waar geen bereik was of liep je telefoon misschien vast. Je telefoon uit/aan zetten helpt dan ook altijd goed.

Je hebt nog maar een paar dagen om op te waarderen en de simkaart te gebruiken. Doe je dat niet op tijd, dan komt deze aansluiting en je telefoonnummer te vervallen 😞 Als je je telefoonnummer wilt behouden, doe dit dan zo snel mogelijk!

Heb ik je vragen zo goed beantwoord?
Badge
Hoi Dries, 

Ten eerste dank je dat je mijn vraag behandeld.
Ik zie dat je mijn andere vraag hebt gesloten omdat je dacht dat ik dezelfde vraag twee keer heb gesteld, hier en daar. Echter dat was een andere vraag. Daar vroeg ik hoe ik een openstaande negatief saldo kan betalen zonder op te waarderen. Ik denk er namelijk aan om mijn Simyo nummer te laten vervallen, dus wil ik alleen het openstaande saldo van 20 cent voldoen, maar ik weet niet hoe dat moet. Moet ik dat overmaken op de Simyo bankrekening + mijn mobiele nummer? Is dan mijn betalingsverplichting voldaan? Is het mogelijk om uit gemaksoogpunt de saldo op 0 te zetten?

En dan terugkomend op je antwoord, ik had helemaal geen netwerk connectie meer toen ik afgesloten was. Dat frustreerde mij en heb daarom niet meer opgewardeerd omdat ik dacht dat als ik telkens een negatieve saldo heb dat ik steeds afgesloten zou worden zonder netwerk verbinding en dus niet meer bereikbaar zijn :mad:. Ik heb mijn telefoon meerdere keren opnieuw opgestart, hij liep niet vast en ik zat altijd in een gebied waar er bereik was, dus daar kan het niet aan liggen. 
Dus als ik het goed begrijp is het niet het beleid van Simyo om je netwerk aansluiting af te sluiten als je een negatief beltegoed hebt?

Verder heb je mijn vraag goed beantwoord. :o

Suggestie: Het zou handig zijn als men via de Simyo app zou kunnen opwaarderen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Simgo,

Als je inderdaad ervaren hebt dat je volledig was afgesloten, begrijp ik dat je daar niet helemaal tevreden over was. Simyo maakt al sinds het begin een onderscheid tussen volledige blokkades en eenzijdige blokkades. Volledig blokkeren doen we alleen in geval van diefstal, opzegging of extreem verbruik. Als je beltegoed op is, dan blokkeren we je aansluiting natuurlijk maar eenzijdig.

Je hoeft het openstaande bedrag van €0,20 niet meer over te maken. Als je aansluiting vervalt, dan trekken we dit gewoon recht en ben je Simyo niets meer schuldig. Ik kan dit bedrag (voor je eigen gemoedsrust) ook aanvullen tot €0,00. Zou je de aansluiting actief willen houden, moet je wel €10,- opwaarderen en er gebruik van maken.

Zo is het antwoord iets completer volgens mij 😉 Klopt dat?
Badge
Hallo Tiury,

Dank je, graag het bedrag aanvullen tot nul zoals je zelf voorgesteld hebt, dan hoef ik er verder niet over na te denken.

Verder goed beantwoord, dank je. 

Nog een vraag, als ik opwaardeer met iDeal, hoe snel word je beltegoed aangevuld?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Simgo,

Het negatieve saldo is aangevuld met €0,20 en staat weer op €0,00. Zou je nu opwaarderen met IDEAL, is je tegoed nagenoeg meteen bijgeschreven. Zet je daarna even je telefoon uit/aan, kun je er ook gelijk weer mee bellen of SMS'en 🙂

Wil je toch je simkaart actief houden?

Reageer