.

Vraag

SLECHTE NETWERK VAN SIMYO

  • 20 December 2023
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo, ik ben sinds 5-12-2023 klant van Simyo. Vroeger was ik bij Tele2 en ging weg van hun omdat slechte dekking hadden in mijn won wijk of straat. En dacht dat Simyo gebruikt netwerk van KPN gaat beter maar niet! Ik snap het net hoe dat kan op mijn Iphone 13 pro max heb ik sim van simyo en alleen 1 strip bereik  staat op het scherm. Op een Panasonic toestel heb ik een Layka, ze gebruiken ook KPN netwerk. en is super bereik. 5 streepjes staan op het scherm, Panasonic gewoon toestel geen smart toestel. En toch betere bereik. Kan mij iemand uitleggen?

mijn potcode is 8171 ZA- Vaassen

toestel iPhone 13 pro max ik gebruik 4G.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

En dacht dat Simyo gebruikt netwerk van KPN gaat beter maar niet!

Simyo gebruikt alleen maar KPN, dus dat gebruikt het wel degelijk.

Panasonic gewoon toestel geen smart toestel. En toch betere bereik. Kan mij iemand uitleggen?

Het kan zijn dat jouw iPhone op 4G netwerk zit en de Panasonic op 2G. Dat zou je kunnen testen door 4G op jouw iPhone tijdelijk uit te zetten. 1 streepje bereik op 4G kan best voor jouw iPhone beter zijn dan op 2G terugvallen.

Daarnaast waren de oudere smartphones soms gewoon super goed in bereik hebben. Het waren toen nog niet zulke volgebouwde zakcomputers. 😉Plek voor een antenne was er in het verleden meer.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Waller,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je zo slecht bereik hebt met onze simkaart! 

Wat @Groentjuh zegt klopt inderdaad. Voor nu heb ik een reset uitgevoerd op de internet optie van de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? Ik hoor graag of het bereik hierna beter is.

Groetjes,
Amy

Reageer