Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Mijn oma kan niet betalen via iDEAL. Hoe moet ze nu een bestelling plaatsen?

  • 19 oktober 2019
  • 17 reacties
  • 606 Bekeken

Badge

ik wil voor mijn oma een sim only abonnement afsluiten bij Symio

zij heeft geen internetbankieren

nu is het geen probleem om via mijn rekening €0,01 over te maken met ideal zodat het contract tijdelijk op mijn naam komt

daarna wordt het contract op haar naam gezet, dit hebben we al besproken met elkaar

wat ik wil weten is of de facturen daarna via automatische incasso via haar rekening gedaan kunnen worden

ook zou ik nog willen weten hoe het zit met mijn eigen abonnement of dit geen problemen geeft wanneer ik €0,01 ct overmaak ivm aanmelding nieuwe klant

jullie geven aan dat de naam van de contracthouder en de bankgegevens overeen moeten komen dit kan toch ook met een kopie van de bankpas?

of is het eventueel een optie dat mijn oma middels een overschrijvingskaart het bedrag voor de controle van de bankgegevens aan jullie overmaakt zodat op deze wijze toch de tenaamstelling geontroleerd kan worden 

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 21 oktober 2019, 12:51

Hoi colliespekkat, 

Bovenstaande reactie van @Groentjuh dekt aardig de lading!

Ik zou je willen adviseren om een nieuwe bestelling te plaatsen op jouw eigen naam en met je eigen rekeningnummer. 

Vervolgens kun je met behulp van het contractovernameformulier ervoor zorgen dat het abonnement op naam van je oma wordt gezet. Het is dan wel belangrijk dat je een kopie ID van jou en je oma, en kopie bankpas van jou en je oma meestuurt. Dan kunnen wij er namelijk voor zorgen dat het rekeningnummer wordt gewijzigd. 

Wat de kosten voor contractovername betreft, die hoef je niet te betalen. Bij deze krijg je de toezegging dat het kosteloos wordt omgezet! :blush:

Heb je hier verder nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik ga als klant even mee puzzelen en laat het aan een moderator (= simyo medewerker) over om te bepalen of ik alle spelregeltjes goed heb gevolgd!

Je oma wil Simyo sim-only klant worden, maar heeft geen internetbankieren met iDeal. Dan kom je daarbij uit op het volgende artikel. Hier komt volgens mij dan dus uit dat je oma geen klant sim-only abonnement kan afsluiten bij Simyo, want ze heeft geen internetbankieren.

Dan kun je daar inderdaad omheen door het abonnement op jouw naam en rekeningnummer te zetten. Hierdoor kun jij de iDeal betaling doen en dat kun jij wel gewoon doen.

Jij mag geen IDeal betaling doen voor het abonnement van je oma. Dan wordt de bestelling afgewezen, want de tenaamstelling van de rekening klopt niet met de tenaamstelling van het contract!

Je mag zelf maximaal 5 abonnementen op naam hebben, waarbij de vijfde al extra gecontroleerd wordt. Als je dus nog niet zoveel abonnementen op naam hebt, dan kun jij voor je oma een abonnement op jouw naam nemen.

Daarna kun je volgens mij met een contractovername zowel de naam als het rekeningnummer wijzigen. Daarvoor is in ieder geval plek voor op het formulier. Ik zie hier niet terug dat Simyo daarna nog 0,01 cent via iDeal wil ontvangen en anders de overname afkeurt, dus ik zou op die manier misschien lukken om je oma klant te laten worden zonder internetbankieren. Het kost alleen wel €14,99 extra “aansluitkosten”!

Hou er wel rekening mee dan in het geval van hoogverbruik je niet makkelijk een voorschot kan betalen zonder iDeal. De aansluiting blijft dan tot de 1ste van de maand geblokkeerd en kan daarna na contact met de klantenservice pas worden gedeblokkeerd. Nou hoop ik dat dat niet gebeurd, maar ik wil het toch noemen.

Ik zou wel even de reactie van een moderator afwachten, want of deze contractovernameconstructie (27 letters, 13 verschillende letter. Meh, rot woord voor galgje.) kans maakt om te werken. Die komt mogelijk pas maandag, want in het weekend wandelen er minder moderatoren rond!

Reputatie 6
Badge +4

Hoi colliespekkat, 

Bovenstaande reactie van @Groentjuh dekt aardig de lading!

Ik zou je willen adviseren om een nieuwe bestelling te plaatsen op jouw eigen naam en met je eigen rekeningnummer. 

Vervolgens kun je met behulp van het contractovernameformulier ervoor zorgen dat het abonnement op naam van je oma wordt gezet. Het is dan wel belangrijk dat je een kopie ID van jou en je oma, en kopie bankpas van jou en je oma meestuurt. Dan kunnen wij er namelijk voor zorgen dat het rekeningnummer wordt gewijzigd. 

Wat de kosten voor contractovername betreft, die hoef je niet te betalen. Bij deze krijg je de toezegging dat het kosteloos wordt omgezet! :blush:

Heb je hier verder nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Badge

hallo Bas,

fijn dat dit zo geregeld kan worden

ik heb nog 1 vraagje

als ik nu het abonnement afsluit zie ik wel eenmalige aansluitkosten staan

moet ik deze nu wel betalen of geld dat alleen voor nieuwe klanten?

Hallo @colliespekkat.

 

Wanneer je een sim only abonnement bestelt als nieuwe abonnee dan betaal je administratiekosten. 

 

Bestel je eerst een prepaid en je stapt daarna over naar sim only betaal je geen administratiekosten omdat je dan al klant bent. 

Badge

Hallo @colliespekkat.

 

Wanneer je een sim only abonnement bestelt als nieuwe abonnee dan betaal je administratiekosten. 

 

Bestel je eerst een prepaid en je stapt daarna over naar sim only betaal je geen administratiekosten omdat je dan al klant bent. 

 

Ik ben zelf reeds klant bij Symio en bestel eerst op mijn eigen naam een extra sim only abonnement

dit wordt later overgezet op naam van mijn oma

het maakt mij niet uit om de kosten te betalen maar ik vroeg mij dit af daar ik reeds klant ben al een aantal jaar en nu een extra abonnement wil afsluiten

Dat begrijp ik beste, maar er is in dit geval zoals ik het lees geen sprake van overstappen zoals ik reeds vertelde. vermelde.

 

Trouwens, erg leuk dat je je oma hierbij helpt. Klasse! 

Reputatie 7
Badge +9

[..]

Ik ben zelf reeds klant bij Symio en bestel eerst op mijn eigen naam een extra sim only abonnement

dit wordt later overgezet op naam van mijn oma

het maakt mij niet uit om de kosten te betalen maar ik vroeg mij dit af daar ik reeds klant ben al een aantal jaar en nu een extra abonnement wil afsluiten

Dat je al klant bent laat aansluitkosten niet verdwijnen als je een extra aansluiting wil. Wel kunt jezelf wel korting geven door je eigen vriendenDeal link te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi colliespekkat,

 

Zoals Friesian en Groentjuh aangeven zul je voor je oma ook de aansluitkosten moeten betalen.  Deze kosten worden op de eerste factuur berekend, die factuur kun je terug zien in de eerstvolgende maand nadat je de bestelling hebt geplaatst. Trouwens inderdaad super lief dat je jouw oma hierbij helpt!

 

Thanks Friesian en Groentjuh voor de reacties!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Hallo iedereen,

alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden

inmiddels ben ik druk bezig om alles te regelen voor mijn oma mbt het abonnement en de contractovername

nu zag ik dat er een vriendendeal bestaat

ik ben er nog niet achter of wij in deze situatie hier eventueel ook gebruik van kunnen maken en zo ja hoe dat te regelen?

ik heb alvast wel de link naar haar email adres gestuurd

mocht het niet kunnen in ons geval ook geen probleem

Reputatie 7
Badge +9

nu zag ik dat er een vriendendeal bestaat

ik ben er nog niet achter of wij in deze situatie hier eventueel ook gebruik van kunnen maken en zo ja hoe dat te regelen?

ik heb alvast wel de link naar haar email adres gestuurd

De vriendendeal kun je gewoon gebruiken in deze situatie. Zorg jij als klant voor een nieuwe aansluiting, dan kan je het gebruiken. En dat doe je!

Bij het aanvragen van de aansluiting, moet je via die link naar de website gaan en dan de nieuwe aansluiting bestellen. Als het goed is zie je dan op de eerstvolgende factuur vriendendeal korting!

Reputatie 6
Badge +4

Hoi colliespekkat,

Zoals@Groentjuh aangeeft kun je gewoon gebruikmaken van de VriendenDeal :blush:

Is het allemaal gelukt inmiddels? 

Groetjes, 
Bas

Badge

hallo Bas,

zojuist via de link met vriendendeal bij mijn oma thuis de aanvraag verstuurt

de papieren mbt contract overname gaan morgen gelijk op de bus

nu afwachten wanneer de simkaart binnen komt, dan zal ik haar helpen deze over te zetten in haar telefoon

daarna wachten we op het overzetten van het contract op naam van mijn oma

Reputatie 7
Badge +10

Hoi Collespekkat,

 

Goed om te horen dat alles zo vlot gaat! Wat betreft de contractovername: dat gaat altijd digitaal, uit je reactie lees ik dat je het fysiek op de post doet. Dat is onconventioneel, maar ook prima! :) We zorgen er dan voor dat het handmatig opgepakt wordt.

 

Groetjes,

Jihane

Badge

Hallo Jihane,

ik heb vanochtend alle papieren op de bus gedaan naar het adres van de klantenservice

dit daar ik niet wist dat het ook digitaal kon

als het goed is zijn de papieren morgen dan binnen bij jullie

de simkaart verwacht ik deze week

als alles rond is en het huidige bel tegoed van de provider die mijn oma nu nog heeft nagenoeg op is ga ik samen met haar de nieuwe somkaart in gebruik nemen

iedereen heel erg bedankt voor alle hulp tot nu toe

Reputatie 7
Badge +10

Dat is oké! :) We ontvangen het vanzelf via de post, en dan regelen we het op die manier. 

 

Je ontvangt daar dan ook zo gauw mogelijk bericht over.

 

Groetjes,

Jihane

Badge

het enige wat nu alleen nog geregeld moet worden is het koppelen van mijn email adres aan de berichten van het forum

hierover heb ik een prive bericht gestuurt aan Daisy maar het is nog niet rond

dus ik wacht het even af anders stuur ik haar weer een prive berichtje om het te laten regelen

Reputatie 6
Badge +4

Hoi colliespekkat,

Daisy is een weekje op vakantie dus dan kun je beter mij een berichtje sturen :wink:

Groetjes, 
Bas

Reageer