.

hoge kosten, wat nu?

  • 29 March 2024
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

Ik zie dat ik 182 euro moet betalen? Terwijl als ik geen internet meer heb ik dat handmatig hoor bij te kopen. Dus kan de kosten zo erg oplopen als ik niet zelf kon bij kopen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Het wel of niet hebben van een databundel bepaald NIET of je wel of niet internet op jouw mobiel via 4G hebt. Dat doet de instelling "Internet op je mobiel” binnen Mijn Simyo.

Als die instelling aan staat, dan kun je (bundel of niet) gebruik maken van internet via 4G. Als je geen bundel hebt, dan betaal je MBs buiten de bundel. Dat kan oplopen!

Als die instelling uit staat, dan kun je geen gebruik maken van internet via 4G. Als je geen bundel hebt is dat goed. Als je wel een bundel hebt, daar OOK geen gebruik van maken, want internetten staat uit.

Mogelijk kun je via een moderator coulance krijgen, want ik gok dat je niet de bedoeling was om die kosten te maken.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Yassir,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door één van onze collega's van de klantenservice. Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt voor je uitleg @Groentjuh!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer