.

Beantwoord

extreem hoog Internet verbruik en binnen half uur Euro 1500,- extra kosten boven dat nadar ik met kleine Euro 500,- al geblokkeerd was door Simyo .

  • 14 April 2024
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

ik heb een SIM-only abonnement bij Simyo 16,- 30gb Sinds 2023. 

 

Nu blijkt achteraf dat sinds afgelopen tijd er extreem hoog mobiel internet verbruik voorkomt op mijn nummer , op tijden dat de telefoon of: verbonden is met wifi, of: niet gebruikt wordt (midden in de nacht). Het gaat om blokken van iedere keer 60000 kb per keer, en dat meerdere keren per minuut terwijl ik mijn tel niet gebruik. 

Dit resulteerde vandaag in een sms uw zit op 80% verbruik van de 30gb (ik gebruik alleen af en toe internet van Simyo , om me mail of Facebook te kijken als ik even niet in wifi zit ) maar na dit sms'je  dat ik nog 80% had dan heb ik nog kleine 10gb over 

Maar ik heb meteen internet uit gedaan voor zekerheid terwijl ik al op wifi zat ook, heel vreemd 

Krijg ik erna meteen binnen 15min bericht van Simyo we hebben u geblokkeerd u zit ruim boven uw bundel en ik meteen kijken in de AP , heb ik ruim euro 500,- aan extra kosten en als ik nu euro 127 betaal deblokkeren ze me, en overige kosten worden geïncasseerd 😱

Ik zat verder niet op Simyo maar op wifi omdat ik t uit had gezet 

Kijk ik weer na een ongeveer 10 min in mijn AP, zit ik ineens op de Euro 1500,- aan extra kosten en dat allemaal binnen half uur... terwijl ik op wifi zat ..... en internet uit en dan onverklaarbaarder Simyo had me al geblokkeerd toen ik tegen de euro 500,- zat 

Het verhaal en de gebeurtenissen zijn heel vreemd bij Simyo 

 

Na even googelen blijkt dat ik niet de enige ben die bij Simyo met dit onverklaarbare extreem hoge (spook)verbruik te maken heb.   Ik ben dus geconfronteerd met onverklaarbaar dataverbruik en ook in de nachtelijke uren, én terwijl aangesloten op wifi. 

En dat al jaren lang 

 

Dit is toch niet normaal?Dit klopt toch niet! Ik krijg ook zomaar extra kosten ( heel erg veel) die ik niet verwacht bij een provider. 

Ik vertrouw de systemen van Simyo niet en verwacht ook zeker dat ik gecrediteerd wordt voor de extra spook kosten van vandaag en wil ik weten wanneer ik eventueel van het contract af kan komen.

 

Omdat er zoveel gedupeerde zijn met ditzelfde probleem lijkt het me misschien verstandig om mijn rechtsbijstand en mijn consumenten bond en misschien ook de politie om advies te vragen, dit is gewoon diefstal.

Zo ga je toch niet met klanten om.

 

Ik gebruik mijn nummer ook zakelijk en nu moet ik andere extra kosten maken omdat recht te zetten gezien ik geblokkeerd ben 

Graag zie ik advies tegemoet van andere gedupeerden in deze spook zaak, ik zit echt met mijn handen in de haren.

 

Alvast bedankt ! 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 15 April 2024, 17:28

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Simyo is heel duidelijk. Bij bestellen extra info staat het volgende:

 

Buiten bundel tarief

Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB.

 

Kortom geen plafond dus opletten bij Simyo met elke MB die buiten je bundel gaat.

 

En zijn apps die ook internet verbruiken ook al heb je wifi (Google dat ook maar eens je bent niet de enige).

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bar-Doutz,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Ik zie op je aansluiting inderdaad dat je internetbundel is opgegaan en dat je MB's buiten je bundel hebt verbruikt. Het maximale aantal MB's dat wij per regel registreren is 58.59 MB, vandaar dat je dit ook meerdere keren terug ziet in je verbruik. Het zou kunnen dat je wifi is uitgevallen waardoor je gebruik maakte van 4G. Ook is het vaak zo dat de optie “wifi-assistentie” in je telefoon staat ingeschakeld. Hiermee geef je toestemming dat je telefoon automatisch over mag schakelen naar 4G zodra de wifi-verbinding wat zwakker is. Ik raad aan om deze optie in je telefoon uit te schakelen.

Verder zijn wij bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Ik kan het me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten en dat je deze niet bewust hebt gemaakt. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Bedankt voor je hulp @RobbyTown!

Groetjes,
Roeqajja

Bij mij is vanmorgen ongeveer hetzelfde gebeurd. Ik heb een databundel van 20GB. Tot vanmorgen had ik daarvan nog maar ongeveer 2GB gebruikt. Binnen 45 minuten is er vanmorgen 20GB verbruikt, totdat de SIM is geblokkeerd. 

Inderdaad ook een waarschuwingsappje gehad bij 80%, maar in dezelfde minuut ook de melding dat 100% verbruikt is, 4GB binnen een minuut dus… Ook geen tijd om te reageren en op dat moment was ik niet bezig met iets dat data verbruikt. 

Ik weet dat er geen data plafond is, prima om meer te betalen als ik het echt heb gebruikt, maar hier gaat volgens mij iets anders fout. 20GB in 45 minuten is een fantastische internetsnelheid 😉🥳. Ik zit nu met een rekening van 150 euro extra en de rest van de maand geen data (want ik heb geen zin om nog meer ‘bij te storten’). 

Ik zou graag wat meer gegevens willen delen om dit probleem helder te maken. Ik ben niet de enige merk ik… Ik hoop ook dat er iets voor me gedaan kan worden voor de rest van de maand. 

Graag heb ik hierover direct contact. 

Vast bedankt voor jullie reactie.

 


 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MDHA,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even of ik iets voor je kan betekenen. 

Groetjes,
Amy

Reageer