ik heb een SIM-only abonnement bij Simyo 16,- 30gb Sinds 2023.
Nu blijkt achteraf dat sinds afgelopen tijd er extreem hoog mobiel internet verbruik voorkomt op mijn nummer , op tijden dat de telefoon of: verbonden is met wifi, of: niet gebruikt wordt (midden in de nacht). Het gaat om blokken van iedere keer 60000 kb per keer, en dat meerdere keren per minuut terwijl ik mijn tel niet gebruik.
Dit resulteerde vandaag in een sms uw zit op 80% verbruik van de 30gb (ik gebruik alleen af en toe internet van Simyo , om me mail of Facebook te kijken als ik even niet in wifi zit ) maar na dit sms'je dat ik nog 80% had dan heb ik nog kleine 10gb over
Maar ik heb meteen internet uit gedaan voor zekerheid terwijl ik al op wifi zat ook, heel vreemd
Krijg ik erna meteen binnen 15min bericht van Simyo we hebben u geblokkeerd u zit ruim boven uw bundel en ik meteen kijken in de AP , heb ik ruim euro 500,- aan extra kosten en als ik nu euro 127 betaal deblokkeren ze me, en overige kosten worden geïncasseerd 😱
Ik zat verder niet op Simyo maar op wifi omdat ik t uit had gezet
Kijk ik weer na een ongeveer 10 min in mijn AP, zit ik ineens op de Euro 1500,- aan extra kosten en dat allemaal binnen half uur... terwijl ik op wifi zat ..... en internet uit en dan onverklaarbaarder Simyo had me al geblokkeerd toen ik tegen de euro 500,- zat
Het verhaal en de gebeurtenissen zijn heel vreemd bij Simyo
Na even googelen blijkt dat ik niet de enige ben die bij Simyo met dit onverklaarbare extreem hoge (spook)verbruik te maken heb. Ik ben dus geconfronteerd met onverklaarbaar dataverbruik en ook in de nachtelijke uren, én terwijl aangesloten op wifi.
En dat al jaren lang
Dit is toch niet normaal?Dit klopt toch niet! Ik krijg ook zomaar extra kosten ( heel erg veel) die ik niet verwacht bij een provider.
Ik vertrouw de systemen van Simyo niet en verwacht ook zeker dat ik gecrediteerd wordt voor de extra spook kosten van vandaag en wil ik weten wanneer ik eventueel van het contract af kan komen.
Omdat er zoveel gedupeerde zijn met ditzelfde probleem lijkt het me misschien verstandig om mijn rechtsbijstand en mijn consumenten bond en misschien ook de politie om advies te vragen, dit is gewoon diefstal.
Zo ga je toch niet met klanten om.
Ik gebruik mijn nummer ook zakelijk en nu moet ik andere extra kosten maken omdat recht te zetten gezien ik geblokkeerd ben
Graag zie ik advies tegemoet van andere gedupeerden in deze spook zaak, ik zit echt met mijn handen in de haren.
Alvast bedankt !
Beste antwoord door Roeqajja
Bekijk originele reactie