Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

SMS naar 0653131313. Wat is dat?

  • 18 december 2012
  • 10 reacties
  • 957 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Goedendag,

Ik gebruik een Simyo-simkaart in een GPS Tracker. Als ik dit ding een SMS stuur, stuurt hij de afzender een bericht met de actuele locatie.

Alles werkt, het ding ontvangt de SMS (dit kun je zien) en wil vervolgens een SMS sturen. Deze komt nooit aan en bij Mijn Simyo -> Verbruik zie je dat een bericht wordt verzonden naar 0653131313. Dat wil dus zeggen, het bericht kan niet worden afgeleverd?

Kan iemand van Simyo mij benaderen en me laten zien naar welk nummer het ding een bericht probeert te versturen? Dan kan ik zien waar de fout zit en kan ik het hier oplossen. Ik vraag dus enkel de door mijn SIM gestuurde SMS'jes in te kunnen zien van gisteren en vandaag. Mag via e-mail naar het bij dit account horende e-mailadres, lijkt me niet geschikt om deze info in dit forum te plaatsen.

Bedankt!
Melvin
icon

Beste antwoord door Alex 19 december 2012, 13:39

Welkom op het forum Imwm,

Wij kunnen deze gegevens niet achterhalen. Het nummer 0653131313 wordt weergeven als:

- de sms niet kan worden afgeleverd binnen 72 uur
- de sms naar een verkeerd nummer wordt gestuurd
- de sms verstuurd wordt uit het buitenland

Ik kan je dus helaas niet vertellen naar welk nummer het bericht is verstuurd.

Groetjes,

Alex
Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Imwm,

Wij kunnen deze gegevens niet achterhalen. Het nummer 0653131313 wordt weergeven als:

- de sms niet kan worden afgeleverd binnen 72 uur
- de sms naar een verkeerd nummer wordt gestuurd
- de sms verstuurd wordt uit het buitenland

Ik kan je dus helaas niet vertellen naar welk nummer het bericht is verstuurd.

Groetjes,

Alex
Maar natuurlijk kun je dat wel. Je kunt zeker zien welk verzoek er door mijn simkaart is gemaakt en hoe dit traject ertoe heeft geleid dat het andere nummer wordt gebruikt.

Je zou zelfs de locatie, sterkte van het signaal, etc etc op dat moment kunnen achterhalen als je dat wilt. Ik vraag enkel om het verzoek dat naar het netwerk is gemaakt, vrij simpel...
Kleine toevoeging: die drie redenen had ik al gelezen. Het staat direct bij verbruik, niet pas na 72 uur en de sms wordt vanuit Nederland verzonden. Enige optie blijft over een verkeerd nummer. Help me aub om het nummer te achterhalen...
Reputatie 2
Badge +1
Hey Imwm,

Zoals Alex reeds aangaf zijn wij er helaas niet toe in staat om te achterhalen naar welk telefoonnummer deze sms is verstuurd. Wat je zou kunnen proberen is de datum en het tijdstip naast jouw toestel te houden en te kijken naar welk nummer je op dat moment hebt gesmst.
Wayne, serieus? Zoals ik al aangeef, gebruik ik de SIM in een GPS Tracker, daarop kan ik dus niet zien naar welk nummer er iets verstuurd wordt. Met je antwoord bewijs je alleen maar dat je mijn verhaal niet hebt gelezen.

Tevens willen jullie niet helpen... Dan niet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Imwm,

Wij zouden je graag verder willen helpen, maar dit kunnen we helaas niet achterhalen.

Groetjes,

Alex
Hallo
Dit onderwerp is al een tijd oud zie ik, maar nog steeds actueel
Wat LMWM opmerkt, heb ik ook.
Mijn SMS berichten komen aan bij de tracker maar er komt geen signaal terug.
In plaats daarvan zie ik dat er een sms bericht naar 0653131313 gaat.
Als ik de simkaart in een telefoon zet kan ik er mee bellen, gebeld worden, SMS-en zenden en ontvangen.
Alleen in de tracker gaat het naar dat 06 hummer.
Hoe kom ik erachter wat er aan de hand is
groet
Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pve,

Goed dat je dit vraagt.

Zoals in dit topic vaker is aangegeven, kunnen wij niet zien waar deze sms'jes of meldingen naar verstuurd zijn. Wij kunnen deze gegevens niet achterhalen. Het nummer 0653131313 wordt weergeven als:

- de sms niet kan worden afgeleverd binnen 72 uur
- de sms naar een verkeerd nummer wordt gestuurd
- de sms verstuurd wordt uit het buitenland

Buiten het feit dat ik deze gegevens niet kan opvragen, is onze simkaart niet helemaal bedoeld voor externe apparaten maar voor in een telefoon. Op het moment dat jij jouw simkaart voor een GPS Tracker etc. gebruikt, kan ik je geen ondersteuning bieden. Sorry!

Groetjes,
Angela
Hoi Angela
Je zegt dan wel dat Simyo simkaarten niet helemaal bedoeld zijn voor gps-trackers maar het werkt op 2 andere trackers die ik op test heb, naar grote tevredenheid.
Er is zelfs een simkaartensite die Simyo kaarten promoot om als kaart voor gpstrackers te gebruiken. Waarom zou een simkaartenbedrijf dit doen als ze er alleen maar vervelende vragen voor terug krijgen.
Nee, jullie kaarten werken gewoon goed en daar mag je best trots zijn.
Sterker nog, ik zou -als ik Simyo was- die voorkeurspositie, die jullie krijgen aangemeten door anderen, juist willen verstevigen.

Je moet dus juist tegen klanten zeggen die hier problemen mee ondervinden: Ja, we gaan het voor u uitzoeken want als dit is opgelost, verkopen we veel meer kaarten voor gps-tracking.

Nogmaals; jullie kaarten zijn uitstekend en ik ben van plan om voor mijn wagenpark nog veel meer kaarten te bestellen bij jullie, maar dan moet dit probleem wel worden opgehelderd.
In dit geval wil ik vragen of het issue door een Simyo techneut kan worden bekeken.
Voor Simyo een kleinigheidje, voor mij en voor veel (nieuwe) klanten een groot plezier.

groet
Peter
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Pve,

Het is natuurlijk fijn dat onze simkaarten naar grote tevredenheid werken in jouw GPS trackers, maar dat neemt niet weg dat ze hiervoor niet zijn bedoeld.

Wij geven op onze site ook duidelijk aan dat wij dit niet ondersteunen en zelfs afraden, zoals je hier kunt zien.

Los daarvan kunnen wij simpelweg niet achterhalen waar deze sms'jes of meldingen naar verstuurd zijn.

Als ik je ergens anders mee kan helpen, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean

Reageer