.

Beantwoord

Betaalde sms dienst geblokkeerd, hoe kan ik nu een sms sturen?

  • 18 September 2015
  • 9 reacties
  • 1544 Bekeken

Hallo,

Ik wil meedoen met een spel op 538 en nu wil ik een berichtje naar 5380 sturen. Ik krijg helaas geen ontvangstbevestiging terug terwijl mijn vrienden dit wel krijgen. Ik ben bang dat het smsje niet aan is gekomen.
Ik weet helaas niet wat het probleem is, kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Groeten,
Marissa Penning
icon

Beste antwoord door Ray 18 September 2015, 10:46

Bekijk originele reactie

9 reacties

Bij Simyo is dit niet mogelijk..

https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/faq-waarom-niet-smsen-naar-betaalde-sms-diensten-25375
Reputatie 4
Badge +10
Hoi marissap, welkom op het forum van Simyo :)

Raytje heeft het al kort aangegeven. Bij ons kun je geen gebruikmaken van betaalde sms-diensten. Dit is standaard niet mogelijk. Om deze reden ontvang je ook geen bevestiging.

Heb je hierover vragen?

@Raytje, bedankt voor je reactie 🙂
Heel erg bedankt voor de reacties
Reputatie 6
Badge +10
Hoi marissap,

Namens Naomi; graag gedaan! Zien we je weer terug op het Simyo forum als je nog verdere vragen hebt 🙂?

Groetjes, Tiury
Hallo,

Komt ie wel aan bij 538 in dit geval?
En waarom is er geen optie dit zelf aan of uit te zetten?

Ik heb sms gestuurd, doe ik nu wel mee?

groet, Marcel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marcel04,

Welkom op het Simyo Forum!

Goede vraag! 🙂 Zoals hierboven gezegd is, is het niet mogelijk om met een Simyo aansluiting mee te doen aan betaalde SMS-diensten. Dit gaat als volgt in zijn werk: je kunt wel een SMS versturen maar geen SMS van dergelijke diensten ontvangen. Het ontvangen is immers hetgeen dat zoveel geld kan kosten.

Dit is zo besloten vanuit veiligheidsoverwegingen. Kun je je hierin vinden?

Om je vraag dus heel concreet te beantwoorden: nee, je doet niet mee aan de SMS-dienst. Niet als je een Simyo-aansluiting gebruikt.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Ik heb Simyo prepaid en bij mij deed ie het wel. Ik kreeg het volgende bericht terug: Je doet mee aan Win Met De Zin! Luister ieder uur naar 538 om te horen of het geraden wordt. Met 1 sms doe je de hele opgave mee. Check 538.nl (45 ct pob). Er is ook geld afgeschreven voor deelname.
Mijn vriendin echter, ook Simyo, had hetzelfde zoals boven omschreven.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Wick1969,

Ik snap dat dit verwarrend is. Voor Prepaid klanten kan een uitzondering worden gemaakt, wanneer zij hun beltegoed voldoende opwaarderen. De kosten van de sms-dienst kunnen bij een Prepaid klant namelijk nooit hoger uitvallen dan de hoeveelheid beltegoed. Bij een Sim Only abonnement kunnen de kosten veel hoger oplopen, en dit willen we natuurlijk voorkomen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

Reageer