Hoi Simyo medewerker of medewerkster,
Ik heb vorige maand met veel plezier een Simyo abonnement afgesloten, met nummerbehoud. Mijn oude abbo liep zolang door, dus ik ging er vanuit dat ik voor mijn bel- en internetkosten van de oude provider een factuur zou krijgen en niet van Simyo. Ik schrok dus gigantisch toen ik na een week een bericht kreeg dat ik al voor bijna 400 euro kosten had gemaakt. Bijna 400 euro in een week! Mijn tijdelijke nummer werd daarom uit voorzorg geblokkeerd. Prima natuurlijk, waar gezien de kosten wel erg laat. Ik ben 17 en werk naast school een paar uurtjes in de week bij een winkel. Je begrijpt dat dit voor mij een enorm bedrag is.
Natuurlijk ligt het niet alleen aan jullie. Ik realiseerde me dat ik in mijn enthousiasme over mijn nieuwe telefoon met Simyo abbo de e-simkaart alvast had geactiveerd, dan was dat alvast geregeld. Ik ging er vanuit dat mijn oude abbo nog even doorliep tot aan het nummer overzetten. Ook wist ik oprecht niet dat een e-sim geen fysieke simkaart is. Ik ging er van uit dat die nog zou komen, mijn nummer zou immers pas na 3 weken worden overgezet.
Mijn oude simkaart zat nog gewoon in mijn telefoon, en ik dacht dus dat ik die nog gebruikte. Dat bleek ook wel toen ik voor deze laatste periode een factuur kreeg van mijn oude provider.
Dat betekent dat ik dus ook nog dubbel heb betaald.
Nogmaals, ik wil Simyo niet aanvallen hoor! Het regeltje dat je bundels pas actief zijn nadat je nummer is overgezet, zag ik later, daar had ik te snel overheen gekeken. Als je al eerde gebruikmaakt van je e-sim, betaal je dus € 0,31 per minuut en € 0,15 per MB. Dus niks ten nadele van Simyo en officieel heb jullie gelijk natuurlijk. Maar ik vind wel dat ik te laat een berichtje kreeg dat ik na korte tijd al bijna 400 euro moest betalen. Ik vind dat deze kosten niet in verhouding staan tot de buiten bundel kosten en mijn abonnement van 31 euro per maand, wat al best veel is.
Ik had geen idee, zoiets doe je ook niet zomaar, dit verwacht je totaal niet. Helemaal niet omdat mijn oude simkaart nog gewoon werkte. Mensen die ik belde zagen dan ook niet mijn tijdelijke Simyo nummer, maar mijn oude nummer. Ook dat was natuurlijk heel verwarrend.
Zo voel ik me als scholier van 17 toch een beetje keihard aangepakt. Ook al zijn mijn ouders al jarenlang tevreden klant van KPN (Simyo is een KPN-merk), ik vind het zelf best moeilijk om nu blij te blijven en mijn ouders ook …
Mijn idee is om het je klanten eerder te laten weten als je verbruik bijvoorbeeld al 50 euro buiten je bundel is, en niet als het bedrag al torenhoog is. Ik hoop in ieder geval dat jullie mijn verrassing en probleem snappen.
Dankjewel alvast voor je reactie!
Groetjes Nadya