.

Beantwoord

Wiko telefoon geeft 'geen simkaart' als melding. Wat nu?

  • 11 February 2017
  • 1 reactie
  • 1227 Bekeken

Mijn dochter heeft een Wiko mobiele telefoon gekocht. Na het plaatsen van de SIM geeft de telefoon 'geen SIM kaart' aan. Er zijn 2 SIM sleuven aanwezig, beiden zijn geprobeerd. We hebben ook al voor de zekerheid nieuwe SIM kaart opgevraagd maar daarmee is het resultaat hetzelfde. Als de SIM kaart van mijn zoon wordt geplaats (ook van Simyo) dan werkt de telefoon wel. Wat kan dit zijn?
icon

Beste antwoord door Samantha 13 February 2017, 15:32

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +7
Hoi Frits P,

Welkom op ons forum!

Wat vervelend dat de simkaart van je dochter niet werkt in haar Wiko mobiele telefoon! Werkt hij wel in een andere telefoon?

Ik heb voor de volledigheid haar simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt de simkaart een nieuwe verbinding met het netwerk. Kan ze haar telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk zijn de problemen hierna opgelost.

Als haar simkaart daarna nog steeds niet werkt in haar telefoon maar wel goed werkt in een andere telefoon, wil je dan de simkaarten van je zoon en je dochter naast elkaar leggen? Het zou eventueel zo kunnen zijn dat de simkaart van je dochter niet dik genoeg is voor haar telefoon. Merk je bijvoorbeeld dat de simkaart van je dochter er losser in zit dan die van je zoon? Dit kun je ook controleren door er een papiertje tussen te doen. Geeft de telefoon dan nog steeds de melding 'geen simkaart'?

Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je deze dingen probeert. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

Reageer