.

Beantwoord

Waarom zijn er 3 soorten simkaart?

  • 8 August 2014
  • 9 reacties
  • 749 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Waarom zijn er 3 soorten van simkaarten?
Een simkaart heeft uiteindelijk toch maar 1 doel in een telefoon en dat is de verbinding met het netwerk.
En dan a.u.b. niet komen met verschillende telefoons hebben verschillende soorten van maten voor een simkaart.........
Het kan toch veel eenvoudiger met 1 universele maat voor een sim? 😕

Groet,
Friesian
icon

Beste antwoord door Charlene 11 August 2014, 11:45

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +8
Hoi Friesian,

Dit is wat ik op Wikipedia vindt: "De eerste mobiele telefoons hadden een simkaart op creditcardformaat (85 bij 54 mm), hierna volgde de mini sim van 25 bij 15 mm, maar de steeds kleiner wordende mobiele telefoons gebruiken nu vrijwel allemaal de kleine micro sim van 15 bij 12 mm. Met de introductie van de Apple iPhone 5 in oktober 2012, werd voor het eerst gebruikgemaakt van de nano simkaart. Deze heeft een omvang van 12,30 bij 8,80 mm."

Er staat niet echt een reden bij. Maar ik ben niet anders gewend dan dat dingen in de technologie steeds kleiner worden, naarmate de ontwikkeling vooruit gaat. Zo is er ook weer meer plek in het toestel voor andere dingen.
Misschien hebben de technische knappe koppen hier op het forum er meer over te zeggen 🙂

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Waarom zijn er 3 soorten van simkaarten?
Een simkaart heeft uiteindelijk toch maar 1 doel in een telefoon en dat is de verbinding met het netwerk.
En dan a.u.b. niet komen met verschillende telefoons hebben verschillende soorten van maten voor een simkaart.........
Het kan toch veel eenvoudiger met 1 universele maat voor een sim? 😕

Groet,
Friesian


Hahahaha, grappig, dat je deze vraag hier stelt. Zoals jij je vraag stelt, lijkt het net alsof in dit geval Simyo iets kan doen aan de wildgroei aan simkaarten.

Het is toch echt de industrie, de fabrikanten van telefoons en dan meer nog eigenlijk de ontwerpers van de nieuwe generatie telefoons, die het formaat van de simkaarten bepaalt. De providers kunnen, om hun klanten te behouden en nieuwe klanten te krijgen, niets anders doen dan volgen.......

Het is toch echt de industrie, de fabrikanten van telefoons en dan meer nog eigenlijk de ontwerpers van de nieuwe generatie telefoons, die het formaat van de simkaarten bepaalt. De providers kunnen, om hun klanten te behouden en nieuwe klanten te krijgen, niets anders doen dan volgen.......

Hahaha, gelachen joh... 🆒
Het valt me op dat er smartphones zijn die steeds groter worden, zou het dan niet eenvoudiger zijn om bijvoorbeeld alleen bij de nieuwste laat zeggen niet verder te gaan dan micro, zoveel plaatst heeft die toch niet nodig?
Heb je dan als provider 1 combi-kaart lijkt me meer dan voldoende, werkt dan toch ook nog bij eerdere modellen.
Dus daarom mijn vraag.....

Straks wil men nog eens een skeelerwiel aan de auto... :p
Reputatie 7

Heb je dan als provider 1 combi-kaart lijkt me meer dan voldoende, werkt dan toch ook nog bij eerdere modellen.
Dus daarom mijn vraag.....


Als dit technisch mogelijk is, lijkt me dit de ideale oplossing; een combisim voor zowel dus een normale sim als een micro sim én een nano sim.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian en RicoK,

Daar ben ik het hartstikke mee eens 😉 Wat ik me wel kan voorstellen is dat de simkaart dan vrij labiel wordt. De nanosimkaart chip is een piepklein stukje kleiner dan de microsimkaart chip. Daarom wordt het voor simkaart fabrikanten heel lastig om dit goed voor elkaar te krijgen.

Buiten dat, ben ik het met jullie eens! Ik snap niet dat ze niet in elke telefoon een nano stoppen. Dan hebben de chipfabrikanten meer ruimte om nog grotere opslagruimte of nog zwaardere processors te proppen 😃 (wat nu al een godswonder is).
Reputatie 7
En meer ruimte voor grotere, krachtigere en efficiëntere accu's....🆒
Reputatie 5
Badge +11
Toch wel mooi hé . Die ontwikkeling. Je hebt het over een paar kubieke millimeter waar fabrikanten zó hun best voor doen.
Reputatie 7
Badge +9


Het is toch echt de industrie, de fabrikanten van telefoons en dan meer nog eigenlijk de ontwerpers van de nieuwe generatie telefoons, die het formaat van de simkaarten bepaalt..



....en niet alleen dat. Denk maar eens aan opladers....:mad::p
Reputatie 6
Badge +10
Dat ze alle opladers gelijktrekken vind ik wel een mooi idee 🙂 Vreemd dat Apple zich niet verplicht voelde om hieraan mee te doen.

Wist je al dat ze de nieuwe USB hebben gepresenteerd?

Reageer