.

Beantwoord

Waarom krijg ik melding simcard locked bij nieuwe telefoon?

  • 16 January 2016
  • 3 reacties
  • 778 Bekeken

Vandaag mijn nieuw telefoon, de Moto G 3de generatie, voorzien van de aangepaste simcard (van normaal naar micro uitgedrukt), pincode ingetikt, zegt de telefoon dat de sim card locked is. Simcard opnieuw geplaatst. Blijft zelfde melding weergeven: simcard locked.
Help!!! Wat te doen om met deze simcard mijn nieuwe telefoon te kunnen gebruiken?

In afwachting van een reactie,

Met groet,

Hans
icon

Beste antwoord door Estelle 17 January 2016, 10:33

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Hkkh,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt 😃. Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat je deze melding krijgt. Deze melding krijg je namelijk bij een simlock. Hier kun je daar meer over lezen.

Ik raad je aan om met je telefoon langs een telefoonwinkel te gaan. Zij kunnen je helpen met het simlock vrij maken. Hierna kun je gewoon gebruik maken van je Simyo simkaart.

Laat je me weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Estelle
Beste Estelle,

Bedankt voor je reactie op mijn gestelde vraag.

Na een nachtje slapen en de telefoon via wifi verbonden en geheel ingesteld, de simcard weer geïnstalleerd.

Pincode ingevoerd en NU op het vinkje gedrukt (bevestigd) en ja wel hoor de card werkt gewoon.

We zullen het maar op onervarenheid houden. Het is ook de eerste keer dat ik met een smartphone werkt.

Nogmaals bedankt voor de reactie. Het onderwerp mag wat mij betreft gesloten worden.

Met vriendelijke groet,

Hans
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hkkh,

Wat goed om te horen dat je de simkaart in gebruik hebt kunnen nemen en dat 'ie werkt! Misschien moest de smartphone er ook gewoon even een nachtje over slapen 😉. Heel veel plezier van de nieuwe telefoon en voor verdere vragen kun je altijd terecht op het Simyo forum.

Groetjes, Tiury

Reageer