.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn simkaart niet ontgrendelen?

  • 1 April 2016
  • 6 reacties
  • 979 Bekeken

Mijn simyo abonnement (voorheen lowcall) waarbij ik achteraf betaalde voor de verbruikte tikken/mb's is vandaag omgezet naar prepaid. Ik heb de bijbehorende app van simyo geïnstalleerd.
De telefoon moest uit- en aangezet worden.
Na aanzetten vraagt de telefoon om de pincode van de simkaart. Die heb ik goed ingevoerd, maar de telefoon zegt dat het een foutieve pincode is.
Na een tiental keer moet ik 30 seconden wachten om het opnieuw te proberen.
Ik krijg niet de mogelijkheid om een puk-code in te voeren. Ik heb ondertussen ook 0000 als pincode geprobeerd en de oorspronkelijke pincode van simyo, maar die worden ook afgekeurd.
Wat kan ik hieraan doen?
icon

Beste antwoord door Angela 3 April 2016, 18:03

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frentzk,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is niet de bedoeling! Wat vreemd dat jouw simkaart de pincode niet meer pakt. Heb je de telefoon al eens volledig uitgezet en na 10 minuten opnieuw opgestart. Het is verstandig om in die tijd even je simkaart uit de telefoon te halen. Probeer hierna nog eens je pincode in te voeren. Laat je weten of het lukt?

Ik heb voor de zekerheid in je account gekeken en je simkaart staat netjes actief. Je geeft aan dat je de Simyo App hebt geïnstalleerd. Weet je zeker dat je geen schermbeveiliging hebt ingesteld en dat deze nu gevraagd wordt? Dit zou dan dezelfde pincode zijn als je hebt ingevoerd voor de app. Als je gebruik maakt van een telefoon met Android versie 4, kan dit gevraagd zijn met het aanmaken en instellen van de app. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
bedankt voor jouw reactie. Ik heb het toestel verschillende malen uitgezet (incl. sim-kaart verwijderen) en weer aangezet. Dat heeft geen invloed gehad.
Wat ik vreemd vind, is dat ik na elke vijf pogingen de melding krijg "U heeft uw pincode 5 (10, 15, 20, ...) keer onjuist getypt. Probeer het over 30 seconden opnieuw." en dat ik het dan inderdaad na 30 seconden weer 5 keer kan proberen. Hoe zou ik het voor elkaar kunnen krijgen om de puk-code in te voeren?
Volgens mij heb ik geen schermbeveiliging geïnstalleerd met de simyo app. Het is inderdaad een android versie 4, Gelukkig heb ik voor dit soort gelegenheden een standaard pincode en die werkte. Ik had dus niet in de gaten dat het niet de pincode van het toestel, maar die van de simyo app was.
Het probleem is hiermee opgelost, nogmaals bedankt,
Kees
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kees,

Wat goed dat dit de oplossing geweest is! Het leek me al heel sterkt dat het ging om je simkaart omdat je dan inderdaad allang een melding voor pukcode had moeten krijgen 🙂 Bedankt dat je nog hebt laten weten of het probleem opgelost is 🙂 Dat zie ik graag terug! Mocht je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebben, laat het dan even weten. We helpen je graag.

Groetjes,
Angela
Sinds vanochtend heb ik zomaar uit het niets precies hetzelfde probleem. Na invoeren van de pincode voor schermbeveiliging komt de foutmelding met een oplopende wachttijd om het opnieuw te proberen. Ik heb wel de simyo app geinstalleerd, maar volgens mij de pincode gewoon met het toestel ingevoerd/vastgelegd. De pincode van de schermvergrendeling is dus niet dezelfde als de inlogcode van de simyo app. Ik voorstaande berichten begrijp ik niet wat ik nu precies moet doen om het probleem op te lossen. Heeft iemand goede raad?
Net zo plotseling als het probleem zich voordeed, is het ook plotseling weer verdwenen. Ik begrijp er niets van. Maar goed het is opgelost.
Badge +7
Hoi FokjeWH,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je dit probleem ook hebt! Het lijkt erop dat je de verkeerde code invoert voor je schermbeveiliging. Weet je nog welke code je hiervoor gebruikte?

Je kunt de schermbeveiliging op de volgende manier uitzetten.

1) Ga naar de instellingen van je telefoon
2) Ga naar beveiliging.
3) Klik op aanmeld gegevens wissen/ referenties wissen. Dit verschilt per Android telefoon
4) Ga weer terug naar de instellingen van je telefoon.
5) Klik op Vergrendel scherm
6) Ga naar Schermvergrendeling. Hier kun je een nieuwe vergrendel scherm kiezen. Je kunt hem ook op 'Geen' zetten, in dat geval heb je geen schermbeveiliging meer.

Laat je weten of je probleem hiermee is opgelost?

Groetjes,
Samantha

Reageer