.

Beantwoord

Waarom heb ik ineens een ander telefoonnummer?

  • 6 September 2015
  • 5 reacties
  • 1381 Bekeken

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe telefoon, waar ik mijn oude Simyo simkaart heb ingedaan. Maar ik heb ineens een ander nummer en dat terwijl ik mijn simkaart alleen maar in een ander toestel heb gestopt.
Weet iemand hoe dit kan en hoe ik mijn oude nummer weer terug kan krijgen?

Mvg. Bente
icon

Beste antwoord door Ernst 7 September 2015, 14:58

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi BenteLEdeK, welkom op ons forum :)

Voor het overzicht heb ik je topic even verplaatst naar Simkaart. Je hebt namelijk geen nieuw nummer gekregen, je belt als sinds eind december vorig jaar met je tijdelijke telefoonnummer.
Je hebt toen nummerbehoud aangevraagd, maar deze is afgekeurd omdat je niet het juiste simkaartnummer op had gegeven tijdens je aanvraag.
Heb je op 29 december geen mail gehad dat je nummerbehoud was afgekeurd door je vorige provider?

Waarschijnlijk stond in je telefoon nog gewoon je oude nummer als 'eigen nummer'. Dat blijft Whatsapp ook gewoon onthouden, dus lijkt er niets aan de hand.
Alleen nu je je simkaart in een andere telefoon hebt gedaan herkent deze enkel het tijdelijke nummer dat je al die tijd al gebruikt.
Op Mijn Simyo log je ook in met dit 'tijdelijke' telefoonnummer, is je dat niet opgevallen?

Eerlijk gezegd ben ik bang dat je oude nummer nog op de simkaart van je vorige provider staat. En of die nog actief is...? Om dat zeker te weten moet dat even aan hen vragen.
Als dát nou nog het geval is, dán kun je gewoon nog een keer nummerbehoud aanvragen op Mijn Simyo.

Is dit zo duidelijk voor je?
Bedankt voor uw reactie,
ik snap nu dat ik eigenlijk nog steeds met mijn tijdelijke nummer belde, maar ik moest wel inloggen op Mijn Simyo met mijn 'nieuwe' nummer, daarbij moet ik wel zeggen dat ik toen ik mijn oude telefoon had, nog nooit heb kunnen inloggen met dat tijdelijke nummer (ik wist niet dat het daar aan lag). Ik weet ook sinds gisteren dat ik inderdaad mijn nummerbehoud nooit heb voltooid, dus is het nu wel voltooid en is het nummer dat ik nu heb mijn echte nummer?
En op Whatsapp kan ik niet meer inloggen met mijn oude/tijdelijke nummer, gaan nu al mijn contacten verloren omdat het maar een tijdelijk nummer was? Met het nummer dat ik nu heb valt overigens wel te Whatsappen, maar mijn oude contacten zijn verloren gegaan net als die van mijn gewone contactenlijst.

Ik hen mijn vorige simkaart niet meer, dus met die provider valt moeilijk contact te leggen denk ik zo.

Ik hoop dat deze vragen te beantwoorden vallen, alvast bedankt.

Mvg. Bente
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BenteLEdeK,

Ik heb je nummerbehoud aanvraag er eens bij gepakt. Deze aanvraag is destijds afgewezen omdat je een onjuist simkaartnummer door hebt gegeven. Wij kunnen dus geen nieuwe aanvraag voor je doen, mits je ons voorziet van deze gegevens. Dan zouden we je oude nummer (van je vorige provider) nog over kunnen zetten, mits deze simkaart nog actief is en het nummer nog bestaat.

Als dit niet meer zo is, dan blijf je het nummer 06*******95 gebruiken. Met dit nummer log je ook in op Mijn Simyo en dit nummer is het nummer van je simkaart.

Zolang jij de contacten al op je telefoon hebt staan, zullen deze niet verdwijnen van Whatsapp. Je kunt nu inderdaad niet meer inloggen op Whatsapp met je oude nummer, omdat ze een verificatie sms sturen naar het telefoonnummer dat je opgeeft.

Als je de oude simkaart niet meer hebt en/of je vorige provider hier niets meer aan kan doen, dan zit er denk ik niets anders op dan een berichtje rondsturen met je nieuwe nummer.

Groetjes, Tiury
Bedankt voor uw reactie, aangezien ik mijn oude simkaart niet meer heb zal ik inderdaad iedereen weer om zijn nummer moeten vragen, maar toch bedankt voor de moeite!

Mvg. Bente
Reputatie 6
Badge +10
Hoi BenteLEdeK,

Dat is een vervelend klusje, maar als ik het zo hoor zit er niets anders op! Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer