.

Beantwoord

Waarom geeft de eSIM geen service op nieuwe telefoon?

  • 7 February 2024
  • 20 reacties
  • 191 Bekeken

Badge

hoi,
Ik heb mijn nieuwe telefoon geïnstalleerd. 
daar heb ik via de Simyo app opnieuw een esim aangevraagd en geïnstalleerd. 
dat is gelukt, esim is ook geactiveerd. 
Maar op mijn telefoon staat er geen service is en ik kan ook niet bellen. 

ik ben op Aruba, weet niet of het daardoor komt. Op de oude telefoon heeft het altijd prima gewerkt hoor. Dus misschien doe ik zelf iets verkeerd. 

ik heb nu een iPhone 15 Pro. Software versie is iOS 17.3

Groetjes Brenda

icon

Beste antwoord door Amy 8 February 2024, 09:04

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat de eSIM geen service aangeeft! Let er wel op dat je in Aruba extra betaald voor bellen, sms'en en internet omdat die buiten zone 1 valt. Je kan alle tarieven hier nog eens terugzien.

Ik zie dat de instellingen juist staan en de eSIM actief is. Heb je ook de telefoon al opnieuw opgestart na het installeren van de eSIM? Dit helpt vaak om een verbinding te krijgen.

Ik hoor het graag van je 😊.

Groetjes,
Amy

Badge

Hi Amy,

ja, al meerdere keren opnieuw opgestart. Nu net voor de zekerheid nog een keer gedaan. 
De Arubaanse esim werkt overigens wel. 
heb je nog een tip?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat het niet is gelukt! Zat er tijdens het installeren van de eSIM een fysieke simkaart in het toestel? Dit kan namelijk de installatie verstoren. Ik raadt aan om dit topic even door te lezen. 

Groetjes,
Amy

Badge

Nee, er kan geen fysieke sim in het toestel. Alleen esim is mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je reactie. Als je de Arubaanse eSIM uitschakelt, heb je dan wel bereik met de eSIM? (Wellicht nog een keert opnieuw opstarten).

Ik hoor het graag! 

Groetjes,
Amy

Badge

Helaas, dat werkt ook niet 😢

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BrendaAruba,

Zou je kunnen proberen om handmatig een netwerk te selecteren? In Aruba kan je verbinden met Digicel of Setar. Mocht dit ook niet lukken dan kan je het internet handmatig instellen, dit noemen we ook wel de APN instelling. 

Hopelijk lukt het hiermee om verbinding te krijgen! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

je geeft aan dat er geen fysieke simkaart in het toestel kan heb je deze  Aangeschaft in de VS? 
weet niet of een dergelijk toestel geschikt is voor de esim van Simyo. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ron H,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist begrepen dat het niet mogelijk is om een fysieke simkaart te gebruiken in de iPhone 15, ook niet als deze uit Nederland komt. Dat wist ik eerlijk gezegd nog niet! Hier kan je dat teruglezen eventueel. 

Groetjes,
Amy

Badge

Ja, telefoon komt uit de VS. 

Badge

@Amy , je stuurt me een link om het internet handmatig in te stellen.

Maar ik wil mijn esim, dus het telefoon nummer kunnen gebruiken. 

Dat heeft toch niks met het internet instellen te maken? Ik moet toch uberhaupt eerst de esim werkend krijgen, dus niet meer de melding geen service voordat ik internet zou kunnen activeren.


Ik heb geprobeerd handmatig een netwerk voor de telefoon te kiezen, zowel Setar als Digicel blijven zeggen ‘geen service'.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je reactie. Aangezien jouw telefoon uit de VS komt is het niet mogelijk om onze eSIM te gebruiken in jouw telefoon omdat de software dit niet toelaat. Dit stond ook aangegeven in het topic die ik eerder heb gedeeld over het installeren van de eSIM. 

De enigste oplossing zou een fysieke simkaart zijn maar helaas is dat niet mogelijk.

Groetjes,
Amy

Badge

Sorry, maar in die link die je stuurde lees ik niet dat je geen NL esim op een iphone 15 kunt zetten. Er staat alleen dat je geen fysiek kaartje erin kunt doen en dat niet alle landen een esim optie hebben. Misschien lees ik er overheen?


Ik kan toch ook mijn Arubaanse esim installeren? dat is toch ook niet uit de VS?
Sorry, ik baal gewoon als dit echt waar is dat ik geen NL esim erop kan zetten :-(

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je reactie. Dit stuk is wat ik bedoelde in het topic die ik eerder had gedeeld:  

Hoe dit werkt met eSIM's van andere providers hebben wij helaas geen invloed op maar helaas is het niet mogelijk om de Simyo eSIM te gebruiken op een telefoon dat uit het buitenland komt. 

Het spijt me dat we niet meer voor je kunnen betekenen.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +6

Amy schreef:
Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist begrepen dat het niet mogelijk is om een fysieke simkaart te gebruiken in de iPhone 15, ook niet als deze uit Nederland komt. Dat wist ik eerlijk gezegd nog niet!

 

dit waren geruchten en zijn uiteindelijk niet doorgevoerd  door Apple 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ron H,

Oeps, ik zie nu inderdaad dat het inderdaad wel mogelijk is om een fysieke simkaart te gebruiken in de iPhone 15 modellen. Excuses! 

Badge

Hi @Amy ,

door het tijdsverschil kan ik nu pas antwoorden. 
Ik heb ondertussen wat rondgevraagd bij andere providers en de KPN zegt dat het via hun gewoon werkt, maar dan wel met een esim met abonnement. Bij hun werkt het niet met een prepaid esim op een Amerikaanse telefoon. 
Kun je checken of dat met een Simyo esim abonnement ook kan?
Ik wil namelijk best overstappen naar een Simyo abonnement. 
(ik verhuis nl volgende maand terug naar NL). 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BrendaAruba,

Bedankt voor je reactie. Het maakt bij Simyo geen verschil of het een Prepaid of Sim Only aansluiting is, feit blijft dat de telefoon in het buitenland is gekocht en het daarom niet mogelijk is om bij ons een eSIM te gebruiken. 

Nogmaals spijt het me dat we niet meer voor je kunnen betekenen.

Groetjes,
Amy

Badge

Heel jammer. Was altijd tevreden over Simyo. 
Maar dan ga ik overstappen naar de KPN. 
dank je wel voor je hulp. 

Reputatie 7
Badge +7

@BrendaAruba,

Inderdaad jammer dat je hierdoor moet overstappen, wie weet in de toekomst! Graag gedaan en een prettig weekend 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer