.

Beantwoord

Waarom doet mijn vervangende simkaart het niet?


Hoi hoi,

Ik heb een iphone 5s en had dus een nanosimkaart nodig.
Deze heb ik een paar weken geleden al besteld en vanavond geactiveerd.
Mijn Iphone 5S ziet de nieuwe simkaart echter niet.
Hoelang duurt het ongeveer voor de nieuwe simkaart bereik krijgt?
Mijn oude doet het nu nog wel.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Tiury 13 May 2015, 14:55

Bekijk originele reactie

15 reacties

Je hebt een gebruikersnaam gekozen welke privacy gevoelig is. Nooit geen persoonlijke info op een openbaar forum en je bent echt niet de eerste die het overkomt.
Geef hier alvast aan welke gebruikersnaam je wilt dan kan een moderator het voor je wijzigen.
Al geprobeerd telefoon uit en weer aan?
Oh, sorry.
Gebruikersnaam: Laila

Ja, ik heb mijn nieuwe telefoon al meerdere keren aan en uit gezet met de nieuwe simkaart erin.
Mijn oude telefoon, met mijn oude simkaart kan ik niet uitzetten, omdat die knop kapot is.
De simkaart op mijn oude telefoon werkt nu niet meer. Maar mijn nieuwe doet het nog steeds niet.
Voor zover ik weet heb ik het activeren gewoon goed gegaan, maar toch werkt hij niet.
Ook niet in een andere telefoon. Ik kan nu dus niet mijn abonnement gebruiken en ook mijn nieuwe telefoon niet installeren, want daar heb ik een simkaart voor nodig.

Groetjes,
Laila
Morguh Laila.

Excuses zijn echie niet nodig, ik weet nog de 1e keer dat ik op een forum kwam..same story.
Er van uitgaand telefoon is simlockvrij off course.
De goede sim heb je al, blijkbaar toch iets mis gegaan bij activatie sim. Een vervangende sim is waarschijnlijk niet nodig. Zeer waarschijnlijk zal een moderator de sim opnieuw op het netwerk zetten. Heb geduld, alles komt goed.
Wacht rustig op de reactie van een moderator. Werkdagen binnen 24 uur...

Friesian ut paerdjuh in de wei.
Ik vermoed dat er een vertraging in het activeren zit. Zie sinds gisteren best wat van deze vragen voorbij komen.
Hij doet het nog steeds niet. Is het inderdaad zo dat er een vertraging zit?
Groetjes
Dat kan, maar het zou nu opgelost doen.
Probeer nogmaals de sim voor 15 minuten uit het toestel te halen. Hierna weer er in.
Je kan ook proberen om handmatig een netwerk te kiezen i.p.v. automatisch. Kies dan voor KPNNL
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Laila123, welkom op het Simyo forum :)

Helaas was de naam Laila al bezet, daarom heb ik een uiterst creatieve oplossing bedacht 😉. Bedankt Friesian dat je haar hierop hebt gewezen.

Voor zover ik zie is de activatie van je simkaart inderdaad vertraagd doorgevoerd. Als het goed is staat je nummer nu wel op je nieuwe simkaart, maar zoals ik begrijp kun je hier nog geen gebruik van maken. Ik heb deze nieuwe simkaart zojuist opnieuw aangemeld op het netwerk. Hiervoor dien je je telefoon uit te zetten en je nieuwe simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te verwijderen. Na het terugplaatsen van je simkaart en het opnieuw opstarten van je telefoon, hoort hij het helemaal goed te doen.

Laat je me weten of dit ook zo is?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties, Raytje en Friesian 🙂.
Bedankt voor de reacties! Ik ga het nu proberen.
Helaas heeft het niet gewerkt. Nog steeds geeft mijn telefoon aan: geen simkaart.
Ik kan niet handmatig naar netwerken zoeken, omdat m'n hele telefoon nog geinstalleerd moet worden.

Maar er staat dus niet geen netwerk, maar er staat echt geen simkaart.

Groetjes
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Laila123,

Bedankt voor je snelle reactie! Kun je even checken of het verschil maakt als je 'm aan iTunes koppelt en je telefoon daarmee instelt? Je zou ook een soft reset kunnen geven met de Simyo simkaart erin. Dit doe je door je uit/aanknop en je homeknop tegelijkertijd in te drukken, totdat je het Apple logo ziet. Laat je weten of dit heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Soft reset heeft niet gewerkt en als ik hem configureer met itunes zegt hij dat
ik een simkaart in de telefoon moet stoppen om hem te kunnen instellen.
Misschien is op de 1 of andere manier de simkaart stuk?
Hij werkt nog steeds niet. Ik heb maar een nieuwe besteld.
Ik hoop dat hij er snel is.
Want ik kan mijn abonnement en mijn nieuwe telefoon nu dus niet gebruiken.
Badge +8
Hoi Laila123,

Heel vervelend dit, wil je net lekker met je nieuwe toestel aan de slag. 😞
Kun je mij voor de zekerheid een privébericht sturen welke simkaart je probeert te gebruiken nu? Welk nummer daar op staat?
Ik zie inderdaad dat je een nieuwe sim hebt besteld. We horen graag van je wat er daarmee gebeurt, als je die test.
Als deze werkt, krijg je de kosten uiteraard van ons terug.

Laat je me het weten?

groetjes,
Charlene

Reageer