.

Beantwoord

Waarom ben ik onbereikbaar met mijn nieuwe simkaart?

  • 3 July 2017
  • 6 reacties
  • 610 Bekeken

Een tijdje terug heb ik een nieuwe (kleine)simkaart aangeschaft aangezien ik een nieuwe telefoon kreeg. Naar mijn weten functioneerde de simkaart goed. Echter kreeg ik vaak te horen van anderen dat ik niet bereikbaar was. Dit terwijl mijn telefoon niet op de vliegtuigstand stond.

Zojuist probeerde ik via een andere telefoon mijzelf te bellen, ik kreeg te horen dat mijn nummer niet bereikbaar was. Toen ik met mijn eigen telefoon daarna terug belde deed die het wel. Het probleem doet zich dus voor wanneer anderen mij bellen, en dus niet wanneer ik iemand anders bel.

Mijn vraag aan Simyo is dan ook of het aan de simkaart ligt, of aan mijn telefoon (Samsung A3 2017).
icon

Beste antwoord door Caspar 5 July 2017, 17:58

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Je kunt dit zelf testen door een kruistest uit te voeren.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi woutergrooters,

Welkom op ;t forum :)

Wat vervelend dat je onbereikbaar was. Als ik het zo lees lijkt het erop dat je toestel op de niet-storen stand staat. Dan ben je in eerste instantie niet te storen, en als er daarna gelijk weer wordt gebeld, gaat de telefoon wel over. De niet-storen stand is te herkennen aan een half maantje bovenin je scherm. Je kan dit uitzetten in je bedieningspaneel en bij je instellingen in je toestel.

Laat je me weten of dit het geval was?

@Ron H bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

Het gaat niet om de niet-storen stand, ik heb mijn telefoon nog nooit op deze stand gezet.

Wat zou het dan kunnen zijn?

Wouter
Reputatie 5
Badge +9
Hoi woutergrooters,

Het lijkt echt op de niet-storen stand. Je zou het natuurlijk ook per ongeluk gedaan kunnen hebben. Dit gebeurt vaker dan je zou denken ;)

Ik heb je simkaart gereset. Hiermee worden alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien. Laat je weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Het lijkt erop dat het heeft gewerkt! Mocht ik toch weer problemen ondervinden dan zal ik dat hier melden.
Alvast bedankt.

Wouter
Badge +7
Hoi Woutergrooters,

Ah super! Dat is heel fijn 🙂 Graag gedaan namens Caspar.

Groetjes,
Samantha

Reageer