.

Beantwoord

Vervangende simkaart werkt niet na activeren, wat nu?

  • 7 November 2014
  • 29 reacties
  • 2144 Bekeken

Zojuist mijn ontvangen vervangende simkaart geactiveerd, wegens overstap naar iPhone een nanosim besteld.
Helaas werkt de sim niet na activatie, waarschijnlijk heeft het iets te maken met dat ik 2 vervangende Sims had aangevraagd waarvan ik de laatste heb geactiveerd. Kunnen jullie mij helpen met het oplossen van dit probleem? Alvast bedankt. Mijn oude sim werkt overigens nog gewoon.
icon

Beste antwoord door Ali 10 November 2014, 12:22

Bekijk originele reactie

29 reacties

Kleine correctie, mijn oude sim werkt ook niet meer. Ik kan nu dus helemaal niet meer bellen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi zikotje,


Welkom op het forum.

Erg vervelend om te horen dat je nieuwe simkaart niet werkt. Nadat de simkaart is geactiveerd ontvang je een e-mail met je nieuwe pin en pukcodes. Vervolgens zou je direct gebruik kunnen maken van je nieuwe simkaart. Ik zie dat het vrijdagavond naar je verzonden is. Heb je de e-mail niet ontvangen?

Je geeft aan 2 simkaarten te hebben ontvangen. Je mobiele nummer is gekoppeld aan de simkaart eindigend met het nummer 642.

Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Ik raad je aan om het toestel even uit en aan te zetten om de wijziging te activeren. Je zou het toestel nog handmatig vast kunnen zetten op het netwerk van KPN.

Kan je aangeven of het geholpen heeft?
Hallo Ali,

De mail heb ik ontvangen, maar helaas werd de kaart niet herkend. Het leek alsof deze niet geactiveerd was. In mijn simyo stond bij status van de simkaart ook not applicable. Nu staat er status: actief. Dus ik vermoed dat het nu moet werken, ik heb de sim niet bij de hand maar ik ga het thuis vanavond even controleren.

Bedankt alvast en ik kom er nog even op terug.
Kaart wordt nog steeds niet herkend door de iphone, ik krijg de melding dat er geen simkaart geïnstalleerd is. 
Heb de kaart ook geprobeerd in mijn vorige telefoon (Samsung) ook deze herkent de kaart niet. Het begint nu wel vervelend te worden dat ik niet kan bellen.
Wat is nu de beste oplossing? Weer een nieuwe simkaart bestellen?
Kunnen jullie mijn oude sim tijdelijk weer activeren? Het nummer hiervan eindigt op 3601.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi zikotje,

Helaas kunnen we je oude simkaart niet meer activeren in het systeem, maar ik zie dat je nieuwe simkaart vanmorgen vroeg al de deur uit is gegaan. Ik verwacht dat je die morgen hebt 🙂 Zodra je die hebt geactiveerd, kun je 'm in je toestel proberen en gelijk testen of hij werkt.

Laat je ons weten of deze simkaart wel werkt?
Alles werkt inmiddels alweer een tijdje. Echter heb ik dus wel een simkaart ontvangen die niet werkt, ik neem aan dat ik deze dan ook niet hoef te betalen?
Reputatie 5
Badge +11
Hi zikotje,

Blij dat alles inmiddels alweer werkt :)

De simkaart die niet werkte hoef je natuurlijk niet te betalen. Dat zou wel een beetje raar zijn 😉
Hi,
I have a problem after activation of a new nanosim. I cannot call from my new phone, it says "not registered on network". But I cannot use my old card any more as well. Can you solve this problem? I need to use my phone!
Reputatie 7
Badge +9
Give it some more time. Periodically rebooting the iPhone may also help. I am assuming the iPhone is unlocked, can you confirm this?
Hi, I have a problem. I've activated my new nanosim on the website, put it into the phone and it doesn't work. When I try to call it says "not connected to the network ". The old Sim doesn't work anymore as well. What should I do? I need to use my phone!
I haven't seen your answer. I will try to wait. But how long? I've received an email with puk code already.
It is not an iPhone, it is Samsung Galaxy alpha.
How can I check if it is unlocked?
I've checked this sim card on my old phone (which is not locked for sure), it does not work as well, shows the same message, that it cannot connect to the network. I depend on a good working phone, the day without it was awful. How are you going to solve my problem?
Reputatie 3
Badge +7
Hi Anastasiimelnyk,

I can imagine how awful it is, especially if rely on it daily.
The sim card should be working now. I had a look at your subscription and it showed that sim card is activated correctly this morning.

Could you let us know if everything is working fine now?
Ik heb een vervangende simkaart.....nummer en code kloppen, en toch krijg ik het bericht : Geen simkaart geplaatst .... kan iemand mij helpen..?
Hallo

Ik heb sinds 10 dagen een vervangende simkaart ontvangen voor mijn nieuwe gsm toestel, een Samsung Galaxy Fame Lite. Tot 4 december werkte deze prima, maar op 5 december kon ik opeens geen sms versturen, en ook niet meer bellen, en was ook niet meer bereikbaar ?
Toestel geeft aan: Plaats Sim-kaart? Maar die zit er de hele tijd al in?
Heb ook met Pieter al een hele chat sessie achter de rug vanmiddag, maar het probleem is niet opgelost.
Ik lees nu dus hier ook dat meerdere personen dit probleem hebben gehad, dus geniet de enigste. (Gelukkig maar, dus het probleem is dan ook snel verholpen? hopen we maar)
Wat kan Simyo voor me doen.?

Hoop snel een oplossing aangeboden te krijgen.
Fijne dag.
Grt. Wilma
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Cay, welkom op het Simyo forum!

Vervelend dat je de melding krijgt ‘geen simkaart geplaatst’. Ik zie dat je via de e-mail ook contact hebt gehad met onze klantenservice. Je hebt je simkaart in een ander toestel geprobeerd. Ook hierop kwam dezelfde melding. Wij hebben hierom een nieuwe simkaart gestuurd 🙂 Je gaf ook aan dat je momenteel niet in Nederland bent. Je vervangende simkaart wordt inderdaad alleen naar een Nederlands adres gestuurd.

Laat je het weten zodra je deze hebt geactiveerd? 😮
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Joepie+13, welkom op het forum van Simyo!

Heel apart dat je simkaart het na 10 dagen niet meer doet. Ik zie dat je een collage hebt gesproken. Je simkaart is gereset. Jammer dat deze reset niet heeft geholpen. Is het ook gelukt om je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Op deze manier kunnen wij specifieker voor je zoeken.

Laat je weten of je simkaart het in een ander toestel doet? 🙂
Ik heb hetzelfde probleem als Cay.
Wat nu te doen?
Grt. Wilma
Ga nu de simkaart er 15 min uithalen op advies van medewerker, en als dat geen succes is, moet ik deze simkaart in een ander toestel plaatsen. Ga dat zometeen even doen, daarna weten we meer.

Grt. Wilma
Na 15 min de simkaart er in geplaatst, en bij netwerk geeft die aan, om handmatig in te stellen: Plaats de Sim -kaart voor netwerkinstellingen.

Het lijkt mij dat de simkaart gewoon niet herkend wordt?

Grt. Wilma
Nu ook de simkaart in een ander toestel geplaatst, maar daar wordt de simkaart ook niet herkend.
Geeft ook aan: plaats simkaart. Dus deze lijkt niet meer te werken.
Zag wel dat ook andere klanten van Simyo dit probleem al eerder gemeld hebben, dus ben niet de enige die met dit probleem te maken heeft.

Grt. Wilma
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Joepie+13,

Als je simkaart het in een ander toestel niet doet, dan lijkt het er op dat deze inderdaad defect is. Gelukkig gebeurt het niet vaak dat een simkaart defect is. Het kan wel eens voorkomen. Ik zie dat een collega al een nieuwe heeft gestuurd 🙂 Goed dat je zo snel aan de bel trok.

Geef je door wanneer je je nieuwe simkaart binnen hebt?

Reageer