.

Beantwoord

Telefoon geeft aan in gesprek na de tweede keer gaat hij over, waar ligt dit aan?

  • 21 August 2015
  • 12 reacties
  • 4461 Bekeken

Hoi hoi...'telefoon geeft bij eerste keer bellen altijd aan in gesprek, na tweede keer bellen gaat hij pas over. Nieuwe telefoon gekocht, dan heeft hij dit ook. Kan dit aan de simkaart liggen?
icon

Beste antwoord door Naomi 22 August 2015, 15:52

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Marieke123, welkom op het Simyo forum :)

Ik begrijp dat je in je nieuwe telefoon hetzelfde hebt. Verschilt het nog per telefoonnummer of je eerst de ingesprekstoon hoort? En is het ook afhankelijk van een bepaalde plek waar je op dat moment bent of heb je dit op alle plekken?

Je simkaart heb ik ook even een reset gegeven. Wil je hiervoor je telefoon uit en weer aanzetten? Hij gaat zich zo opnieuw aanmelden op het netwerk.

Ik hoor het graag van je 🙂
Badge
Hoi Marieke123, welkom op het Simyo forum :)

Ik begrijp dat je in je nieuwe telefoon hetzelfde hebt. Verschilt het nog per telefoonnummer of je eerst de ingesprekstoon hoort? En is het ook afhankelijk van een bepaalde plek waar je op dat moment bent of heb je dit op alle plekken?

Je simkaart heb ik ook even een reset gegeven. Wil je hiervoor je telefoon uit en weer aanzetten? Hij gaat zich zo opnieuw aanmelden op het netwerk.

Ik hoor het graag van je :)


Hi Naomi,

Ik (en mijn zusje) hebben precies hetzelfde probleem als Marieke. Allebei geen nieuwe telefoon en/of simkaart maar het is zo plots. Het is bij willekeurige nummers en het doet zich zo wel en zo niet voor. Toch misschien iets met het netwerk?

Mvg,
Joey
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JoeyDeDecker,

Wat onhandig dat jij en je zusje dit ook af en toe hebben. Helaas kan dit met meerdere dingen te maken hebben. Mijn eerste gevoel gaat uit naar het idee dat er een doorschakeling op jullie telefoons terecht is gekomen. Dit schakel je uit door te bellen naar ##002#.

Werkt dit niet, kan er ook iets aan de hand zijn met de 'niet storen' functie in je telefoon. Welke telefoons hebben jullie?

Groetjes, Tiury
Hoi Hoi,

Helaas heb ik het nog steeds 😞 van alles geprobeerd. De simkaart is overigens wel al een aantal jaren, Misschien is het beter om een nieuwe simkaart te bestellen. Kan dat ook met nummerbehoud?
Badge
Hoi JoeyDeDecker,

Wat onhandig dat jij en je zusje dit ook af en toe hebben. Helaas kan dit met meerdere dingen te maken hebben. Mijn eerste gevoel gaat uit naar het idee dat er een doorschakeling op jullie telefoons terecht is gekomen. Dit schakel je uit door te bellen naar ##002#.

Werkt dit niet, kan er ook iets aan de hand zijn met de 'niet storen' functie in je telefoon. Welke telefoons hebben jullie?

Groetjes, Tiury


Hi Tiury,

Ik heb net het nummer gebeld wat je aangaf. Geen idee of er een doorschakeling op is gekomen, ik kan me niks herinneren dat ik daar iets van heb ingesteld. We gaan het de aankomende periode afwachten om te zien of het nog voorkomt.

Ik heb zelf een iPhone 6 en mijn zusje heeft een Samsung galaxy s3.

Thanks in ieder geval!

Joey
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marieke & Joey,

@Marieke, wat vervelend dat je nog steeds last hebt van deze problemen. Als je via Mijn Simyo een vervangende simkaart besteld, wordt jouw eigen 06-nummer hier gewoon op overgezet. Daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Kun je mij aangeven welk type toestel je gebruikt? Heb jij ook al de tips van Tiury geprobeerd? Bedankt alvast voor de extra informatie.

@Joey, goed dat je dit geprobeerd hebt! Even afwachten nu 🙂 Wil je ons op de hoogte houden? Het is mogelijk dat er per ongeluk een code ingevoerd is toen jouw toestel in je broekzak of tas zat. Hierdoor kan je een doorschakeling aangezet hebben.

Groetjes,
Angela
Hallo allemaal, ik heb voor mijn beide zoons een Simyo sim aangeschaft. De éne zoon heeft al een abonnement. Hij belt met de iPhone 6+. En mijn andere zoontje heeft een iPhone 5S en hij heeft nog prepaid. Beide nummers zijn ook heel vaak bij de eerste keer bellen in gesprek. Als ik dan direct nog een keer bel gaan ze wel over. Ik vind dit super vervelend. Zit zelf te twijfelen, wilde eigenlijk overstappen naar Simyo, maar heb niet zo'n zin om iedereen te gaan vertellen dat ze iedere keer twee keer achter elkaar moeten gaan bellen!
Badge
Hoi Marieke & Joey,

@Joey, goed dat je dit geprobeerd hebt! Even afwachten nu 🙂 Wil je ons op de hoogte houden? Het is mogelijk dat er per ongeluk een code ingevoerd is toen jouw toestel in je broekzak of tas zat. Hierdoor kan je een doorschakeling aangezet hebben.

Groetjes,
Angela


Hi Angela,

Helaas.. het probleem doet zich nog steeds voor. Laatst weer opnieuw hetzelfde probleem.
Is er nog een oplossing?

Groetjes.
Ik vind het verhaal over die mogelijke doorschakeling ook maar raar: hoe kan het dan dat als je direct nog een keer belt de telefoon wel overgaat?!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vivi & Joeydedecker,

@Vivi, welkom op het Simyo Forum. Wat vervelend dat je hetzelfde probleem hebt. Jullie maken allebei gebruik van een iPhone. Het lijkt erop dat de 'niet storen stand' aanstaat. Dit kun je herkennen aan het halve maantje boven in je scherm naast de batterij. De 1e oproep wordt direct doorgeschakeld. Als je nogmaals gebeld wordt, komt het telefoontje wel door. Zou je dit eens willen controleren?

@Joeydedecker, ik kan niet zo snel terugvinden of jullie de 'niet storen stand' gecontroleerd hebben. Kun je mij dit nog even laten weten? Mocht dit niet het geval zijn, dan gaan we uiteraard opzoek naar een andere oplossing.

Groetjes,
Angela
Badge
Dit heeft mijn dochter nou ook. Haar zus niet, SIM kaarten tegelijk aangeschaft. Verschillende telefoons geprobeerd: iPhone 4S en nu iPhone 5S. Geen doorschakelingen actief, niet storen staat niet aan en SIM kaart is al een jaar of twee oud. Probleem was vanaf het begin al. Probleem ligt niet aan het telefoon toestel maar aan netwerk en/of Simyo. Graag een oplossing bieden AUB.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi PHoozemans,

Wat vervelend dat jouw dochter ditzelfde probleem heeft. Ik zag dat je ook een eigen topic hebt geplaatst. Ik ben hier verder ingegaan op de vraag 🙂. Is het goed als ik je daar verder help?

Groetjes, Tiury

Reageer