.

Beantwoord

Simyo en Rabobank. Hoe komt ik aan een NFC simkaart?

  • 21 April 2016
  • 7 reacties
  • 304 Bekeken

Badge +2
Binnenkort kun je met androidtelefoons betalen cq pinnen als je een rekening bij de Rabobank hebt en belt via KPN, Telfort en Simyo.
Daarvoor moet je een andere simkaart hebben. Mijn vraag is die wissel gratis? En hoe werkt dat?
icon

Beste antwoord door Tiury 21 April 2016, 11:53

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hubble, leuk je weer terug te zien op het Simyo forum 🙂.

Het klopt inderdaad dat je straks kunt betalen met Rabobank Wallet in combinatie met een NFC simkaart van Simyo 🙂. Deze kun je zelf bestellen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Deze is € 5,- en ontvang je binnen 2-3 werkdagen.

Je hoeft de simkaart bij ontvangst alleen maar te activeren via Mijn Simyo, waarna je de app kunt instellen om ermee te kunnen betalen!

Heb ik zo antwoord gegeven op je vraag?

Groetjes, Tiury
Badge +2
Tury Bedankt voor het antwoord, ik ga er over nadenken.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hubble,

Graag gedaan natuurlijk 🙂. Voor verdere vragen ben je altijd welkom op het Simyo forum; maar dat wist je natuurlijk al!

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Op de site van de Rabobank staat dat de aanvraag van een NFC simkaart (ook bij Simyo) gratis is.
Zojuist heb ik er 1 besteld, maar achteraf zie ik dan dat die 5 euro kost.
Vreemd, dit leidt tot nogal wat verwarring.
Ik neem aan dat als je een simkaart besteld omdat je van een Rabo dienst gebruik wil gaan maken dat je dan de info op de site van de Rabo mag geloven toch?

gr.
Tim
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tim1998, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat opmerkelijk dat Rabobank aangeeft dat de simkaarten bij Simyo gratis zijn. Dit is eerder voorgevallen, maar de communicatie daarover hoort nu in orde te zijn. Kun je aangeven waar je deze informatie vandaan hebt? Natuurlijk zijn wij dan niet te beroerd om je te compenseren.

Groetjes, Tiury
Beste Tiury,

Zojuist heb ik geprobeerd de Rabo Wallet te installeren. Volgens de Rabobank is de vervangende NFC-kaart gratis. De communicatie is dus nog (steeds) niet optimaal.

In de Rabo Wallet app zit een link naar veelgestelde vragen op Rabowallet.nl. Daar wordt aangegeven dat een nieuwe sim-kaart gratis is.

Groeten Erik
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erik78,

Als dit zo is kun je inderdaad stellen dat dit niet juist is. Zou je hier misschien een screenshot van kunnen maken en in dit topic plaatsen? Ik heb namelijk zelf geen Rabobank app om dit te checken 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer