.

Beantwoord

Simkaart werkt niet in mijn toestel, wat kan ik doen?

  • 27 March 2015
  • 7 reacties
  • 5391 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik ben vanaf T-Mobile overgestapt naar Simyo, tot zover is alles goed gegaan.
Behalve dat mijn simkaart niet werkt in mijn Samsung Galaxy S 4...
Ik heb de simkaart in verschillende mobieltjes van mijn vrienden geprobeerd waarin hij gewoon werkt.
Ik weet dat mijn telefoon geen Sim Lock heeft want hier heb ik bij de aankoop van mijn telefoon op gelet.
Mijn ouwe T-Mobile simkaart werkt prima, maar vanwege het feit dat deze al vanochtend gedeactiveerd is kan ik ook met deze simkaart niet meer bellen.
Verder is mij opgevallen dat mijn Simyo Simkaart het 2 - 5 keer heeft gedaan, waarbij ik niet verder kwam dan de pincode, die op mijn S4 als fout werd aangegeven terwijl deze op de telefoon van vrienden altijd gewoon als juist gezien werd.
Ik heb ook al op de telefoon van 1 van mijn vrienden de pincode uit weten te zetten, maar dit heeft het probleem ook niet opgelost.

Verder wil ik jullie er nog even op attent maken dat ik door jullie een telefoontje over een de uitslag van mijn sollicitatie ben misgelopen. Ik weet niet of dit een nieuwe vorm van telefoondiscriminatie is, maar graag zie ik dat jullie mij een werkende oplossing aanbieden met spoed!

Groeten,
Een zeer ontevreden klant
icon

Beste antwoord door MichD 27 March 2015, 17:15

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Sinterklaas,

Ik heb je verhaal aandachtig gelezen, en zo ook een goed beeld gekregen van wat er eventueel aan de hand kan zijn.
Heel goed, dat je jouw Simyo simkaart ook in andere toestellen hebt geprobeerd (van je vrienden), met als resultaat dat jouw Simyo simkaart dan wel gewoon werkt.
Waarmee we kunnen uitsluiten, dat je Simyo simkaart niet goed geactiveerd is.

Toch lijkt mij de kans vrij groot, dat jouw Samsung Galaxy S4 een simlock heeft.
Want als je jouw Samsung Galaxy S4, tezamen met een T-Mobile abonnement in het verleden hebt aangeschaft in een T-Mobile winkel, is er altijd een kans dat er een simlock op zit.
T-Mobile zet op het enne model (vaak de high-ends) wel een simlock op het toestel, en op een goedkoper weer niet, wat het winkelpersoneel vaak niet goed weet.

Heb je hem los gekocht, dus bijvoorbeeld bij de Mediamarkt of via een webwinkel, dan is het altijd simlock vrij, en is het een ander probleem.

Heb je hem ten tijde van het afsluiten van je T-Mobile abonnement, jouw S4 bij een T-Mobile winkel gehaald, neem dan even contact op met de klantenservice van T-Mobile, om na te gaan of er echt geen simlock op zit.
Zo ja, dan kunnen ze jouw een unlock code geven, waarmee je deze simlock kunt verwijderen.
Ook Kun je deze code krijgen via Simyo, maar dat duurt wat langer.

Blijkt na extra controle bij T-Mobile, dat er geen simlock op het toestel zit.
Dan zou ook nog de speciale functie, voor sim vervanging in het toestel nog aan kunnen staan.
Wat inhoudt, dat jouw S4 alleen jouw oude T-Mobile simkaart accepteert en bij verwisseling (bijvoorbeeld bij diefstal van jouw S4) niet een nieuwe simkaart.
Dit is een soort beveiliging, die je kunt activeren bij een aantal smartphones, maar later ook weer kunt uitzetten.

Dus ga deze punten even na, en geef dan even aan of het wat heeft opgeleverd.
En gezien je dus ook sollicitaties hebt lopen, is het misschien handig om jouw Simyo simkaart tijdelijk in een ander toestel te doen, zodat je wel gewoon bereikbaar bent op je nummer.
Hier kun je Simyo niet verantwoordelijk voor stellen, en valt ook onder je eigen verantwoordelijkheid.

Hopelijk is het probleem gauw opgelost, en kun je weer probleemloos bellen met jouw S4.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sinterklaas,

Welkom bij Simyo en op ons forum:)

Ik zie dat MichD(super!) je direct heel uitgebreid heeft geholpen! Heel fijn om te lezen dat jij jouw Simyo simkaart alvast in andere toestellen hebt geprobeerd. Hiermee toon jijzelf al aan dat de simkaart werkzaam is:D

Wat je ook nog even kunt testen, is andere simkaarten in jouw toestel. Let er dan wel op dat het geen simkaart is van T-Mobile. Kun je dat eens testen?

Vervelend om te lezen dat je het telefoontje over je solicitatie gemist hebt, hebben ze wel je voicemail ingesproken? De tijdelijke oplossing van MichD zou ik ook even gebruiken. Stop je simkaart even in een toestel waarin hij wel gelezen wordt.

Kun je ons laten weten wat er uitgekomen is?
Badge
Het probleem is weer mooi opgelost!
Het probleem was de 3 in 1 simkaart die niet goed gelezen werd!
Ik ben nu weer van een zeer ontevreden klant in een tevreden klant veranderd!
Reputatie 7
Fijn zo. Succes met eventuele verdere sollicitaties!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sinterklaas,

Fijn om te vernemen dat het opgelost is :)

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om ons op de hoogte te brengen.
Hoi Sinterklaas,

mag ik vragen hoe je het probleem verholpen hebt?
ik zit namelijk met het zelfde probleem.
mijn eigen (geknipte) simyo simkaart welke in een S5 gebruikt wordt werkt ook de S4 van mijn dochter.
maar de 3 in 1 kaart die we vandaag binnen hebben gekregen werk niet in de S4 maar wel in de S5.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lionheart,

In jouw eigen topic heb ik je een hele goede tip gegeven om het op te lossen! Laat je me in dat topic weten of het is opgelost?

Groetjes, Tiury

Reageer