.

Beantwoord

Simkaart niet geïnstalleerd. Wat nu?

  • 18 March 2016
  • 7 reacties
  • 166 Bekeken

Hoi,

Ik heb twee weken terug een vervangende simkaart aangevraagd omdat ik mijn simkaart kwijt was geraakt in het buitenland (ja, dat was niet zo slim...). Nu hebben ze hem vanuit Nederland naar Zuid-Amerika gestuurd en daar is hij helemaal goed ontvangen (YES!). Mijn Simyo zegt dat hij goed geactiveerd is. Maar nu komt het slechte nieuws, mijn Iphone blijft aangeven dat mijn simkaart niet geïnstalleerd is. Ik heb m'n telefoon al een paar keer uit en aangezet, maar het wil niet werken. Ook heb ik hem in iemand anders telefoon geprobeerd, en dit lukt ook niet. Ik had jullie graag even gebeld, maar zonder werkende simkaart is dat natuurlijk vrij lastig.

Hopelijk hebben jullie hier een (hele goeie) oplossing voor zodat ik weer bereikbaar door Zuid-Amerika kan :)

Dank!

ps. 'geiïnstaleerd' in de vraag moet natuurlijk met 2 L'en
icon

Beste antwoord door Angela 19 March 2016, 16:18

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yara123,

Welkom op het Simyo Forum.

Helemaal geweldig dat de simkaart naar je doorgestuurd is. Het zou nu wel fijn zijn als we deze aan de praat krijgen ;)

Ik heb gelijk een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Dit betekent dat je opnieuw aangemeld bent op het netwerk. Daarnaast heb ik de buitenland optie ook een reset gegeven zodat we zeker weten dat dit werkt.

Om de reset af te ronden, wil ik je vragen om je simkaart uit de telefoon te halen en na 10 minuten weer opnieuw te plaatsen. Natuurlijk kun je dan je telefoon weer opstarten. Laat je weten of dit geholpen heeft? Zo niet, dan gaan we natuurlijk verder kijken.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Dank je wel voor de hulp. Ik heb precies gedaan wat je hierboven schreef, maar dit heeft niet geholpen 😞. Hij geeft nog steeds aan dat de simkaart niet geínstalleerd is. Is er iets wat we nu kunnen doen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yara,

Oei, dat ziet er niet zo goed uit ben ik bang 😞 Voordat ik meer kan uitzoeken, heb ik wat extra informatie nodig.

Kun je jouw simkaart eens testen in een andere telefoon en een andere, goedwerkende simkaart in jouw telefoon? Op die manier komen we er achter of er iets mis is met de simkaart die jij hebt gekregen.

Houd je mij weer op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Ontzettend late reactie maar ik heb mezelf tot nu toe gered met een buitenlandse simkaart. Ik heb het nu een aantal keer in een andere telefoon geprobeerd en hij wil niet werken. Heb zelf zojuist een nieuwe telefoon gekocht en hierin doet hij het ook niet. Is het mogelijk dat jullie een nieuwe naar mijn thuisadres opsturen zodat als ik terug kom weer m'n eigen nummer kan gebruiken? :)

Groetjes,
Yara
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Yara123,

Jeetje zeg, wat jammer dat hij het niet gaat doen. Misschien is 'ie dan toch tijdens de reis beschadigt. Blij om te horen dat het in elk geval niet aan jouw telefoon ligt en je nu wel bereikbaar bent op een ander nummer. Ik kan eventueel een simkaart naar Zuid Amerika sturen, mocht je de komende tijd nog een vast adres hebben. Anders stuur ik er natuurlijk graag eentje naar jouw huisadres 🙂.

Laat je weten wat ik moet doen?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,

Ik kom over een paar daagjes weer naar huis dus het zou top zijn als hij naar m'n thuisadres gestuurd kan worden.

Heel erg bedankt!

Groetjes,
Yara
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Yara123,

Ik zal een vervangende simkaart naar je huisadres sturen. Je zult 'm waarschijnlijk al binnen hebben als je thuis komt :D

Heb je een leuke reis gehad in Zuid-Amerika?

Groetjes,
Caspar

Reageer