.

Beantwoord

Simkaart lijkt stuk. Wat nu?

  • 30 November 2016
  • 8 reacties
  • 177 Bekeken

Beste Simyo,

Ik heb in maart een nieuwe samsung galaxy s5 mini gekocht. Ik heb toen ook een nieuwe simkaart besteld en geactiveerd. Alleen als ik mijn telefoon opstart staat er links bovenin: alleen noodoproepen. Als ik dan wil bellen staat er dat ik niet ben aagemeld bij het netwerk. Als ik dan van huis ga, staat er wel simyo maar kan ik vaak evengoed niet bellen.

Ligt dit aan mijn telefoon of simkaart? Of is er iets anders aan de hand? Ik hoor graag van jullie.

Groeten Micha Schoen
icon

Beste antwoord door franswon 30 November 2016, 16:26

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Micha Schoen,

Allereerst raad ik je aan om je toestel uit te zetten, simkaart en batterij verwijderen, 10 minuten wachten en daarna alles terug op zijn plaats en het toestel opnieuw starten. Als dit helpt is het probleem verholpen.

Een moderator zal ook jouw simkaart resetten, je krijgt hier via dit forum melding van, daarna zal je het toestel weer opnieuw 10 minuten uit moeten zetten en daarna weer starten.

Om te detecteren waar de oorzaak ligt raad ik je aan om een kruisproef te doen als bovenstaande niet helpt.
Plaats jouw simkaart in een andere simlockvrije telefoon en die andere simkaart in jouw telefoon. Hiermee wordt duidelijk of het aan jouw toestel of aan jouw simkaart ligt.

Is het de simkaart dan kan je via Mijn Simyo - https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart een nieuwe simkaart bestellen, deze kost € 5,--, dit bedrag wordt verrekend met je beltegoed met prepaid (zorg wel voor voldoende saldo in dit geval) of met je factuur bij een sim-only abonnement.
Controleer wel eerst even of je adresgegevens nog kloppen in Mijn Simyo!

De nieuwe simkaart ligt dan binnen enkele dagen in je brievenbus.
Top, ik ga even kijken en zal het zeker even laten weten! Alvast bedankt.

Update: Het andere kaartje doet het wel in mijn telefoon! Dus het ligt niet aan mijn telefoon... Ik ga een nieuw simkaartje bestellen en dan maar hopen dat die het wel doet...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Micha Schoen,

Welkom op 't forum.

Na de test die je hebt gedaan, lijkt het er inderdaad op dat het aan de simkaart ligt. Super vervelend dat hij niet meer lijkt te werken! Ik heb je daarom gratis een vervangende simkaart opgestuurd. Deze zul je binnen twee werkdagen binnen hebben. Laat je het ons weten of de nieuwe simkaart wel werkt?

@franswon, super bedankt voor je hulp en je mooie bericht!

Groetjes,
Caspar
Top dankjewel! Ik laat zeker even wat van me horen 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Micha Schoen,

Graag gedaan, namens Caspar! 🙂

Laat je 't weten als je andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Hoi Caspar,
Ik heb net mijn simkaart geactiveerd en eerst zei hij nog steeds 'alleen noodoproepen'. Toen heb ik mijn simkaartje in een andere telefoon gedaan en dat kaartje in mijn telefoon en toen deed dat andere kaartje het wel en mijn kaartje ook... Toen deed ik hem weer in mijn telefoon, en hij deed het! Dankjulliewel voor de goede antwoorden en voor het gratis nieuwe simkaartje! En ik zal laten weten als hij misschien weer gaat weigeren, maar daar ga ik niet vanuit!
Groetjes Micha
Reputatie 7
Badge +9
Hoi MIcha,

Na activeren kan het even duren, niet echt lang, voordat de simkaart het doet, ik schat maximaal 10 minuten.

Ik ben blij dat je nu weer gewoon gebruik kan maken van je telefoon.

Fijn weekend verder!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Micha,

Wat fijn dat alles nu naar behoren werkt! Graag gedaan namens mijn collega's.

Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden ;)

Groetjes,
Sean

Reageer