.

Beantwoord

SIM-Kaart geblokkeerd?

  • 18 February 2016
  • 5 reacties
  • 146 Bekeken

Ik krijg geen verbinding meer met de SIM-kaart. SIM-Kaart wordt gebruikt in een GSM module van een Alarm. Ik heb het idee dat de SIM-kaart geblokkeerd is. Via mijn Simyo kan ik niet de status uitlezen. Kan iemand dit voor me nakijken/vrijgeven?

B.v.d.
Gr.,
AJ
icon

Beste antwoord door Tiury 19 February 2016, 10:58

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Anne-Jan,

Wat onhandig dat je geen verbinding meer krijgt met de simkaart in het alarm 😞. Via Mijn Simyo is er wel een optie om de simkaart status te bekijken. Dit zie je namelijk onder het kopje Instellingen > Simkaart naast 'Simkaart status'. Ik zie dat deze simkaart gewoon actief is en voldoende beltegoed heeft. Heb je het alarm al eens herstelt?

Groetjes, Tiury
Ok, dan zal ik inderdaad in het Alarm zelf de oplossing moeten zoeken. Ik had de simkaart in een oud toestel gedaan om deze te testen, maar vermoed nu dat deze niet simlock vrij is.

Dank voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anne-Jan,

Dat zou heel goed kunnen! Omdat een simkaart eigenlijk alleen bedoeld is voor in een telefoon, kan ik je wat betreft het alarm niet zoveel ondersteuning bieden. Het is altijd slim om je simkaart even te testen in een telefoon. Als deze telefoon niet simlockvrij is, zal je een melding krijgen dat er een netwerkblokkade aanwezig is.

In dat geval is het verstandig om het nog eens te proberen in een andere telefoon.

Groetjes,
Angela
De SIM kaart is OK. Alarm is defect!

Thanx!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Anne-Jan 🙂,

Goed dat je de simkaart verder hebt getest en hieruit hebt concluderen dat het alarm defect is. Natuurlijk balen dat dit is gebeurd, maar wel goed dat je het nu weet 🙂. Heb je nog garantie?

Groetjes, Tiury

Reageer