Skip to main content
Beantwoord

QR-code of SM-DP+ voor eSIM-activering beschikbaar?

• June 24, 2026
  • 4 reacties
  • 7 Bekeken

Beste Simyo,

Ik gebruik een Google Pixel 8a en maak geen gebruik van Google Play Services. Daarom kan ik niet de Mijn Simyo-app gebruiken.

Is het mogelijk om een Simyo eSIM te activeren zonder de app te gebruiken, bijvoorbeeld met:

• een QR-code voor eSIM-activering, of
  • een SM-DP+ adres en activeringscode voor handmatige invoer?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Zwaluwstaart,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je de Mijn Simyo-app niet kunt gebruiken op je Google Pixel 8a.

Helaas is het bij Simyo niet mogelijk om een eSIM te activeren zonder de app, activeren via een QR-code of met een SM-DP+ adres en activeringscode wordt niet ondersteund. De installatie en activatie van de eSIM kan alleen via de Mijn Simyo-app.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Shaniqua

4 reacties

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • June 24, 2026

Hoi ​@Zwaluwstaart,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je de Mijn Simyo-app niet kunt gebruiken op je Google Pixel 8a.

Helaas is het bij Simyo niet mogelijk om een eSIM te activeren zonder de app, activeren via een QR-code of met een SM-DP+ adres en activeringscode wordt niet ondersteund. De installatie en activatie van de eSIM kan alleen via de Mijn Simyo-app.

Groetjes,
Shaniqua

• auteur
  • Beginner
  • June 24, 2026

Bedankt voor het antwoord.

Moet de  Mijn Simyo-app, na eSIM installatie op het toestel geinstalleerd blijven staan zodat ik normaal kan bellen/smsen en data kan gebruiken?

Werkt de Mijn Simyo-app zonder Google play services?

Alvast bedankt.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum Expert
  • June 24, 2026

Moet de  Mijn Simyo-app, na eSIM installatie op het toestel geinstalleerd blijven staan zodat ik normaal kan bellen/smsen en data kan gebruiken

Nee, als eenmaal de eSim is geïnstalleerd, dan blijft die simkaart werken zonder Simyo app op dat toestel.

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • June 24, 2026

Hoi ​@Zwaluwstaart,

Bedankt voor je reactie. Je hoeft de Simyo app na de installatie van de eSIM niet op je toestel te laten staan om normaal te kunnen bellen, sms’en of data te gebruiken. De app is alleen nodig voor het installeren en activeren van de eSIM; daarna werkt alles gewoon via het netwerk van Simyo.

Groetjes,
Shaniqua