Hoi Marcel R,
Welkom op het Simyo forum!
Je kan een Simyo eSIM aleen activeren via de Simyo app, heb je dit al geprobeerd? Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.
Heb je al een Simyo abonnement? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!
Groetjes,
Daisy
Hier hetzelfde probleem.
installatie via de simyo-app mislukte.
handmatig de mislukte installatie verwijderd. Weet niet of dat slim was maar nu werkt de installatie via de app niet meer. Vraagt om een toegangscode die ik per sms gekregen zou hebben.
ter verificatie sms toegezonden… kan dit niet per mail?
aangezien de sim niet geinstalleerd is krijg ik die sms niet binnen.
weet ook de sm-dp+ adres niet
en beveiligingscode word ook gevraagd bij evt handmatig installatie ( iphone SE2020)
Ik ben naar de simyo app gegaan. Daar kun je hem activeren.
Dat lukte de eerste wel om installatie op te starten..maar die mislukte uiteindelijk.
nu vraagt het via de simyo-app een verificatiecode om te installeren. Die hebben ze per SMS gestuurd . Alleen kan ik die nooit lezen..
Installeer de simyo app op je telefoon. Daarin zit de activatie optie.
Hoi Martin172,
Ik stuur je de verificatiecode per privébericht!
Groetjes,
Daisy
Ik heb hetzelfde probleem als Martin172 geloof ik - de installatie is mislukt, en nu kan ik geen sms toegestuurd krijgen omdat ik geen ontvangst heb. @Daisy Kan ik ook een verificatiecode toegestuurd krijgen?
hartelijk dank,
Merel
Hoi Merel,
Welkom op ons forum!
Volgens onze gegevens is het je inmiddels al gelukt om je eSIM te activeren
Kunnen we je nog ergens anders mee helpen?
Groetjes,
Bas
Ik zit in zelfde loophole, ik stuur je DM Daisy
Mijn eSim is overigens actief dus dat is niet het probleem. De nieuwe iPhone vraagt om een QR code en die heb ik niet en op de website of app is deze ook niet beschikbaar. Simyo verwijst naar de app, het moet via de app, maar via de app vind ik de info die nodig is om eea handmatig in te voeren ook niet. De nieuwe iPhone vraagt namelijk om “SM-DP+ Adres” en om de “Activeringscode” met eventueel “Bevestigingscode”. Deze heb ik niet en Simyo geeft deze ook niet weer. Ik heb nog wel geprobeerd om Simkaart nummer en PUK code in te voeren maar dat werkt bij mij niet. De loophole met de verificatiecode gaat niet werken want dan moet eerst mijn eSim werken….. zucht
Hoi @HeliHenrie,
Bedankt voor je bericht. Wij werken zonder QR codes. Wel werken wij met een SMS code voor de eSIM. Dit kunnen wij per mail naar je toe sturen. Gelukkig is dit niet nodig aangezien jouw eSIM momenteel actief is. Werkt alles wel naar wens en ben je verbonden met het netwerk? De QR code staat los van ons als provider.
Groetjes,
Nihad
Best Simyo. echt waardeloos dit. ben al een paar dagen aan het proberen mijn e sim op mijn nieuwe telefoon aan het zetten. maar krijg het niet voor elkaar. qr code hebben jullie niet.
sm dp adres ook nergens te vinden. activatie code?
kunnen jullie aub makkelijk maken. ik ben een jonge gast en krijg het niet voor elkaar. laat staan een wat ouder iemand. hoor graag
Best Simyo. echt waardeloos dit. ben al een paar dagen aan het proberen mijn e sim op mijn nieuwe telefoon aan het zetten. maar krijg het niet voor elkaar. qr code hebben jullie niet.
sm dp adres ook nergens te vinden. activatie code?
kunnen jullie aub makkelijk maken. ik ben een jonge gast en krijg het niet voor elkaar. laat staan een wat ouder iemand. hoor graag
eSim installeren gebeurd enkel en alleen via de Mijn Simyo app. Download en start de Mijn Simyo app, log daarop in en afhankelijk van de situatie biedt de Simyo app al gelijk aan om de eSim te installeren (nieuwe aansluiting) of dient de functie “overstappen naar eSim” gekozen te worden. In dat laatste geval zal eerst een SMS-code naar de vorige simkaart gestuurd worden om daarmee te bevestigen dat je toegang hebt tot de vervangen simkaart (om simswapping tegen te gaan).
Indien je geen toegang hebt tot de vorige simkaart, dan dient contact met Simyo opgenomen te worden om na beveiligingsvragen deze code op alternatieve wijze te kunnen verkrijgen.
Is het met deze informatie duidelijker geworden? Zo niet, kun je aangeven welke van de bovenstaande stappen je hebt kunnen doorlopen en waar je nu tegenaan loopt?
Hoi @Bart91,
Als je mij een privé bericht stuurt met daarin jouw gegevens (telefoonnummer, naam, adres, en email adres) mail ik de code gelijk door.
Groetjes,
Nihad
Zelfde probleem hier. App stuurt een verificatiecode via sms, maar de eSim is nog niet geactiveerd, wat nu? Waarom geeft Simyo niet gewoon een we qrcode?? Bij andere providers gaat dit proces zoveel soepeler en eenvoudiger. Heb er nu al spijt van dat ik naar Simyo ben overgestapt…
Hoi @Carolyne,
Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je dit zo ervaart. De reden dat wij niet met een QR-code werken is omdat het gebruikersvriendelijker en veiliger is om de eSIM te installeren via de Mijn Simyo app. De sms-code kan je bij ons opvragen indien je deze niet kan ontvangen. Wij sturen de code dan per e-mail op. Zou je ons een privé bericht kunnen sturen met je 06-nummer en gegevens? Dan maak ik dit in orde.
Groetjes,
Roeqajja
Hier ook weer t zelfde probleem!
zouden jullie mij activatie code ook per mail willen sturen? Kan er zo niks mee…
Hoi @J de k,
Bedankt voor je bericht. Zou je mij even een privé bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit voor je in orde maken !
Groetjes,
Amy
Ik heb hetzelfde probleem als velen, met de e-sim.
De activatie code kan ik niet ontvangen, omdat ik geen netwerk heb. Gewone sim kaart werkt namelijk niet meer. Kortom, ik zit al 2 dagen zonder netwerk.
graag ontvang ik ZSM de activatiecode voor de E sim. HELP!
Hoi @Fpole
In het weekend zijn er geen Simyo moderators actief op het forum. Probeer het eens via WhatsApp.
Via whatsapp reageren ze al 3 dagen niet…
Hoi @Fpole,
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de validatiecode niet kunt ontvangen per sms. Het is momenteel super druk op meerdere kanalen waardoor onze responstijd langer is dan je van ons gewend bent. Onze oprechte excuses hiervoor!
Als je mij een privébericht stuurt met je 06-nummer en persoonlijke gegevens, dan zorg ik ervoor dat je de validatiecode per e-mail ontvangt.
Ik zie je bericht graag tegemoet!
Groetjes,
Roeqajja
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem als vele anderen (sim kaart overgeplaatst op een andere iPhone):
Ik heb een SIM-DP , archiverings en bevestigingscode nodig. SMS kan ik uiteraard niet ontvangen.
Activatiecode voor e-sim is ook goed.
Met vriendelijke groet, Jan
Hoi @Janneman123,
Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je de validatiecode niet kan ontvangen per SMS! Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de code graag naar je op!
Groetjes,
Amy
Goedendag,
Graag zou ik ook de activatielink ontvangen zodat ik de eSIM op mijn Watch5 kan activeren.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Bernard de Glee