.

Beantwoord

Nieuwe simkaart werkt ook niet. Hoe kan dit?

  • 5 February 2016
  • 20 reacties
  • 257 Bekeken

Badge
Hallo..Het is maar weer zo ver..Heb een nieuwe kaart bestelt omdat ik niet kon bellen omdat er geen netwerk was...Nu heb ik een nieuwe kaart en nu komt opnieuw weer het zelfde probleem...heb de kaart op de telefoon van mijn zoon gedaan...en ook daar had ik geen verbinding..had het al een paar aan en uit gezet..maar niets helpt..graag uw hulp..
icon

Beste antwoord door Angela 6 February 2016, 17:48

Bekijk originele reactie

20 reacties

Badge
Zelfde probleem. Ben al drie weken onbereikbaar nu. Ik ga maar eens kijken om over te stappen naar een andere provider want met een oog op mijn cariere kan ik me deze ongein niet permiteren.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Uschi,

Wat ontzettend lastig dat jouw nieuwe simkaart niet lijkt te werken. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt en dat je graag een oplossing wilt.

Mijn collega Tiury heeft je via dit topic al eerder wat vragen gesteld. Helaas heb je hier nooit op geantwoord.

Ik heb jouw simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Geeft dit geen resultaat, dan wil ik je vragen te antwoorden op bovenstaand topic. We kunnen het dan verder uitzoeken voor je.

@Ryry, het is super jammer dat ook jij dit probleem hebt. We zijn met jou in gesprek in een ander topic. Om alles overzichtelijk te houden, wil ik je vragen om in dat topic te reageren.

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela...
Bedankt voor je reactie...ja idd ik was totaal vergeten jou collega te antwoorden, omdat de volgende dag mijn nieuwe simkaart binnen kwam en ook werkte en ik was de zaak ook weer vergeten...maar helaas werkte de nieuwe simkaart ook maar een paar dagen en het oude probleem kwam weer terug...ik heb alles gedaan wat je collega mij vroeg, behalve dat ik niets helpt..als ik mijn telefoon opstart , dan komt ook geen melding dat ik de pukcode moet invoeren..en ik lees dan weer geen simkaart .Wat wel is..als ik de kaart eruit neem en weer opnieuw in doe dan moet ik wel de pukcode ingeven, maar dan werkt het nog niet ....sorry maar ik wordt er niet goed van...Van begin af aan heb ik alleen maar problemen met de simkaart...Oooooo nog iets..jullie vroegen mij om het handmatig de telefoon van kpn in te stellen..weet niet hoe het moet...maar voor de rest heb ik alles gedaan..wat uw collega mij vroeg..graag uw hulp
Badge
Ik word er ook niet goed van. Heb ook alles geprobeerd inc. Handmatig het netwerk selecteren en het werkt gewoon niet. Simkaart word wel herkend maar mijn telefoons geven aan dat er geen netwerk beschikbaar is. Op mijn andere topics word mijn vraag niet beantwoord
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Uschi,

Wat vreemd dat je op het begin wel netjes een verbinding had en nu ineens niet meer.

Je geeft aan dat je alles hebt geprobeerd wat Tiury in het andere topic heeft aangegeven. Kun je mij de antwoorden van onderstaande 2 vragen geven? Op die manier kan ik wat beter beoordelen waar het probleem precies vandaan komt.

- Of de simkaart het nog wel in een andere telefoon werkt
- Of je de simkaart hebt geknipt

Het handmatig selecteren van jouw netwerk kan in de instellingen van jouw telefoon. Als je dit niet kunt vinden, laat dan even weten welk type toestel je hebt. We kunnen dan met je meekijken.

@Ryry, het is niet heel erg makkelijk dat je in meerdere topics blijft reageren. Ik snap dat je graag zo snel mogelijk een oplossing van ons krijgt, maar dit maakt het niet overzichtelijker. Je bent op dit moment in 3 topics actief. We doen ons best om je te helpen. Ik wil je nogmaals vragen om in 1 topic jouw reacties en antwoorden te plaatsen. Ik heb ondertussen ook gereageerd in jouw eigen topic.

Groetjes,
Angela
Badge
Ik had daar inmiddels ook al gereageerd Angela.
Badge
Goede morgen
Bedankt voor uw snelle antwoord..
Nee ik zou het niet durven om de simkaart te knippen en nee...deze simkaart werkt ook niet op een ander toestel...mijn telefoon is een samsung galaxy s6
Badge
HIer ben ik nog een keer....wat raar is ..is...dat de simkaart in de telefoon van mijn vriend wel werkt...bij mijn zoon ook niet...ik begrijp er helemaal niets van...
Ik heb ook een nieuwe simkaart maar geen netwerk .kunnen jullie deze misschien aanmelden of iets anders .want ik kan helemaal niets HELPPP
Badge
Wat heel vreemd is...dat mijn telefoon zomaar ineens wel weer werkt. ppfff..nu maar hopen dat het zo blijft...
Badge
Beste mensen...sorry maar mijn geduld is nu echt afgelopen...vanmorgen mijn telefoon weer opgestart en weer....niet aangemeld bij netwerk...ik weet een ding...als mijn contract is afgelopen..dan wegwezen van Simyo...deze problemen heb ik nog nooit meegemaakt...ik ga ook deze provider aan niemand aanbevelen...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Uschi,

Het spijt me dat wij niet eerder gereageerd hebben! Ik ben bang dat jouw topic over het hoofd is gezien 😞

Dat je ondertussen een blijvende oplossing wilt kan ik goed begrijpen! Ik wil niets liever dan van jou weer een tevreden klant maken! Je geeft aan dat de simkaart wel werkt in de telefoon van jouw vriend en niet in de telefoon van jouw zoon. Kun je mij aangeven welke type telefoons dit zijn?

Het wil voorkomen dat een samsung een 'dikkere' simkaart nodig heeft. Dit kun je testen door een plakbandje of een stukje papier bovenop de simkaart te doen. Maakt hij dan een betere connectie? Dan kunnen wij een wat oudere simkaart opsturen die nog wat dikker zijn. Ik ga er stiekem een beetje vanuit dat jouw zoon een Samsung heeft en jouw vriend een ander merk.

Laat je het weten?

Ik zal dit topic vandaag in de gaten houden zodat je niet weer zo lang hoeft te wachten op antwoord.

@Vermeer87, we zijn jou aan het helpen in dit topic. Hier ga ik direct mee aan de slag :)

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela ! Bedankt voor je lieve antwoord en ik wil ook mijn excuus aanbieden voor mijn felle reactie...Ik hoop dat het nu opgelost is ...want ik heb gewoon een vreemde jonge knul gevraagd ( zij hebben meer verstand van de telefoons als we oudjes :8 ) hij heeft mij een netwerk ingesteld en sinds gisteren gaat de telefoon weer...nu maar hopen dat het zo blijft...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Uschi,

Dat geeft helemaal niets! Ik zou op een gegeven moment ook gefrustreerd raken 🙂

Wat goed dat je het gevraagd hebt! Het is altijd makkelijk om zo'n probleem op te lossen als je de telefoon daadwerkelijk in je handen hebt. Fingers crossed en laten we hopen dat het blijft werken. Zo niet? Dan ben je alsnog welkom om hier je vragen te stellen. We gaan dan gewoon weer verder zoeken.

Ook voor andere vragen kun je bij ons terecht :)

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela ! Ik heb toch nog een vraag..misschien kan je mij helpen ? Als ik mijn telefoon opstart ..dan zie ik eerst een heleboel netwerken en dan moet ik kpn nl...kiezen anders werkt het niet....kan dat niet zo ingesteld worden dat het gelijk automatisch gaat ? ik had al op automatisch zoeken geklikt,,maar het werkt niet...Ik heb een samsung galaxy s6...alvast mijn dank...
Beste uschi.

Omdat je handmatig moet kiezen is mijn indruk dat je telefoon meer moeite moet doen om een netwerk te vinden, in dat geval zou ik niks veranderen, en anders.......

Weet je wat veruit het gemakkelijkst is? Gewoon ff naar een lokale mobiele telefoonwinkel gaan en die helpen je ook met alle plezier. En heb je dan nog vragen kunnen ze het je ook nog laten zien met je foon als uitleg...
Ik kan je wel zeggen, je vindt het bij instellingen...(verbindingen) Meer netwerken.....mobiele netwerken......

Netwerkoperators, en dan automatisch kiezen.....
Maar wanneer je het eerste doet heb je een adres voor persoonlijke hulp en kun je zelf meekijken....

Suuk 6
Friesian.
Badge
Van harte bedankt allemaal voor de moeite en de goede uitleg 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Uschi,

Wat fijn dat Friesian jou zo'n goed uitleg heeft gegeven 🙂 Heeft dit je ook geholpen en maakt jouw telefoon nu netjes automatisch verbinding? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela !
Bedankt voor je belangstelling..
Nee het werkt niet automatisch helaas..wil jullie ook niet meer lastig vallen..Ik moet de verbinding iedere keer weer opnieuw instellen zoals Frisian het had uitgelegd...ik ga de telefoon gewoon niet meer uitzetten om niet iedere keer de procedure te ondervinden...
groetjes Uschi
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Uschi,

Het blijft vreemd dat dit niet standaard opgelost kan worden. Het niet uitzetten van de telefoon lijkt dan inderdaad de beste manier om je bereik te houden. Sorry dat ook wij geen andere ideeën meer kunnen opperen. Gelukkig heb je een manier gevonden om er toch mee om te kunnen gaan.

Wie weet, tegen de tijd dat je klaar bent voor een nieuwe telefoon, werkt het daar wel gewoon goed.

Groetjes,
Angela

Reageer