.

Beantwoord

Nieuwe simkaart werkt niet in OnePlus 2. Waar komt dat door?

  • 24 October 2015
  • 8 reacties
  • 1174 Bekeken

Enkele dagen geleden kreeg ik mijn nieuwe OnePlus 2 toestel binnen.
Omdat deze een nanosimkaartje nodig heeft en mijn oude Samsung Galaxy S3 een microsim had, heb ik een vervangende simkaart aangevraagd.
Die kwam gisteren binnen. Vervolgens heb ik volgens de instructies mijn nieuwe simkaart geregistreerd via Mijn Simyo. Keurig een nieuwe pin- en pukcode ontvangen, dus nanosim in mijn nieuwe OnePlus 2 gestopt. Maar helaas, ik krijg geen verbinding. Hij herkent de simkaart als een simyo simkaart, maar ik krijg geen service. Als ik mijn nieuwe simkaart (voorzien van het frame voor een microsim) in mijn oude toestel stop, de Galaxy S3, werkt de sim wel, heb ik gewoon netwerk.
Als ik bij mijn OnePlus 2 bij Instellingen SIMs kies voor 'Mobiele providers' krijg ik wel een lijst met providers, dus aan het signaal ligt het niet. Als ik echter voor 'Choose automatically' kies, krijg ik de foutmelding 'Your simcard doesn't allow a connection to this network'. Deze melding krijg ik overigens ook als ik op bijvoorbeeld 'KPN 4G' klik.
Ik heb de telefoon uiteraard diverse keren uit gezet en weer opnieuw opgestart. Ik heb de telefoon zelfs een factory reset gegeven.
Ook heb ik met de internetinstellingen gespeeld, staat exact volgens de instructies van simyo ingesteld.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Tiury 26 October 2015, 11:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Bart1234,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik ken het toestel niet, dus heb wat informatie opgezocht.
De 4G van dit toestel ondersteunt niet alle frequenties die in Nederland gebruikt worden.
Omdat het een Dual Sim toestel is kan het ook zijn dat deze niet op beide slots dezelfde mogelijkheden biedt.
Probeer het eens in het andere slot, als dit niet helpt zet 4G/LTE uit, misschien dat het toestel dan wel werkt.
De sim-kaart is goed, dat heb jezelf al gecontroleerd, dus het ligt aan (de instellingen van) je toestel.

Veel succes.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bart1234,

Wat vervelend dat je de nieuwe simkaart niet meteen kon gebruiken na het activeren! Er zijn zo te zien wat foutmeldingen van het netwerk terug gekomen bij het activeren. Onze IT-afdeling hebben deze foutmeldingen doorgekregen en deze vanmorgen hersteld. Als het goed is doet je simkaart het als je de telefoon even opnieuw opstart. Wil je dat eens testen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp franswon! Wat ik wel maf vind; de telefoon is niet beschikbaar voor 4G van KPN, maar is toch zichtbaar. Misschien doet 'ie het toch?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb nog wat verder gezocht :)

De ondersteunde banden zijn:

Networks US GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz WCDMA: Bands: 1/2/4/5/8 FDD-LTE: Bands: 1/2/4/5/7/8/12/17EU/India GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz WCDMA: Bands: 1/2/5/8 FDD-LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

Misschien dat Tiury weet welke van de LTE Bands (1/3/5/7/8/20) door Simyo (KPN) worden gebruikt.

Edit: Volgens deze site gebruikt KPN 3,7 en 20. Het toestel is dus wel geschikt voor de 4G van KPN/Simyo, Is het een US-versie dan is band 7 beschikbaar.
Reputatie 4
Badge +8
Flink bezig geweest franswon! Topper!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi franswon,

Bedankt voor het uitzoekwerk 🙂! De OnePlus one had overigens geen ondersteuning voor KPN 4G herinner ik mij nu. Gelukkig hebben ze hier dus wel iets mee gedaan bij het ontwikkelen van deze telefoon.

@Bart1234 Ik zie dat je telefoon gister de hele dag online was. Is het opgelost en zo ja, hoe?

Groetjes, Tiury
@fransown, dank voor het uitzoekwerk, Tiury, dank voor de service.

@Tiury, klopt, wonderlijk genoeg werkte het opeens na nog maar eens een reboot, bedankt!
De eerste 2 dagen dat het werkte ging alles goed, had goede verbinding en kon gebruik maken van 4G. Daarna hield de 4G er mee op zonder dat ik iets had veranderd aan mijn instellingen. Ik heb nu alleen nog maar 3G. Ik maak gebruik van portalmmm.nl als APN. Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
En nu sinds vandaag mijn oude 1 GB bundel is komen te vervallen en er een 2 + 1 GB bundel voor in de plaats is gekomen werkt internet helemaal niet meer. Geen 3G en geen 4G, lijkt me niet dat dat nog iets met het toestel te maken kan hebben.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bart1234,

Het lijkt op jouw aansluiting fout te gaan met de combinatie 4G en internetbundel. Toch vreemd, want die zouden technisch niet heel veel met elkaar te maken hebben.

We hebben je 4G/internetoptie weer juist aangemeld op het netwerk. Kun je de telefoon opnieuw opstarten?

Groetjes, Tiury

Reageer