.

Beantwoord

Na activatie nieuwe simkaart geen netwerk


Badge
Dag simyo,

ik ben zojuist geland in Nederland na 6 maanden buitenland, waar mijn telefoon is gestolen. Ik heb zojuist mijn nieuwe simkaart ontvangen en proberen te activeren maar hij maakt geen verbinding met mijn telefoon of wat dan ook. Alle instructies gevolgd, maar geen netwerk. Ik ben nu alleen bereikbaar via de beschikbare wifi. 

Can you help me out please? :) 

Groetjes
icon

Beste antwoord door Tiury 18 June 2014, 11:25

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Ik zie net dat ik een mailtje heb gehad met "Jouw persoonlijke simyo codes" .. Als ik die pincode gebruik dan doet die het helemaal niet. Ik snap het eigenlijk niet meer zo goed.
Reputatie 7
Badge +9
Overbodige vraag misschien maar is je nieuwe telefoon simlockvrij?
Badge
Het is eigenlijk best een goede vraag. Ik weet het eigenlijk niet. Ik heb dit telefoontje heel snel gekocht in het buitenland. Niemand hier in huis heeft ook een micro-sim om het even uit te oefenen of het daadwerkelijk zo is. 
Reputatie 7
Badge +9
Ik neem aan dat de nieuwe sim in de vorm van een combi-sim is toegezonden. Dat betekent twee in een: je drukt de micro-sim eruit, maar met het omhulseltje is het weer een gewone standaard sim. Als je het omhulsel nog hebt zou je kunnen proberen of hij het doet in een simlockvrije telefoon waar gewone sims in gaan. Als dat werkt dan is de sim en jouw Simyo aansluiting OK, en lijkt het waarschijnlijk dat er een issue is met je telefoon, wellicht een simlock.
Badge
Ik neem aan dat de nieuwe sim in de vorm van een combi-sim is toegezonden. Dat betekent twee in een: je drukt de micro-sim eruit, maar met het omhulseltje is het weer een gewone standaard sim. Als je het omhulsel nog hebt zou je kunnen proberen of hij het doet in een simlockvrije telefoon waar gewone sims in gaan. Als dat werkt dan is de sim en jouw Simyo aansluiting OK, en lijkt het waarschijnlijk dat er een issue is met je telefoon, wellicht een simlock.



In de telefoon van mijn zus doet de simkaart het ook niet. Het gaat om simkaart nummer: 6xxxxxx9
Reputatie 7
Badge +9
OK, hier moet iemand van Simyo wat aan doen. Op dit forum krijg je met een beetje geluk vanmiddag nog antwoord, anders morgen. Als er haast bij is bel dan even met de klantenservice (zie de link bovenaan deze pagina).
Badge
OK, hier moet iemand van Simyo wat aan doen. Op dit forum krijg je met een beetje geluk vanmiddag nog antwoord, anders morgen. Als er haast bij is bel dan even met de klantenservice (zie de link bovenaan deze pagina).


Jij in ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik heb net kunnen bevestigen met het thuisfront dat het aan de simkaart ligt en niet aan de telefoon. Ik hoop dat het dan snel opgelost kan worden! 
Bedankt, scotsman! 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Rachidje,

Leuk je op het forum te zien en welkom terug op Nederlandse bodem! 🙂

Het is bij het activeren inderdaad een beetje misgegaan. Ik zie dat je een half jaar geleden (vast net nadat je telefoon was gestolen :() al een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Toen je de nieuwe simkaart hebt geactiveerd is de simkaart van je vorige bestelling in het systeem geactiveerd. Beste een vreemde situatie en dit komt eigenlijk zelden voor, maar ik kan het het voor je oplossen.

Ik heb het doorgestuurd naar onze IT afdeling en zij zullen het simkaartje met nummer: 6xxxxxxx koppelen aan je 06-nummer zodat je weer kunt bellen. Het is misschien het snelst als ik je een mailtje stuur als het is opgelost. Laat je het hier weten als je weer kunt bellen?

@Scotsman Bedankt voor het meedenken! 😃
Badge
Oké dan wacht ik het nog even af. Ik kan in ieder geval nog niets zonder wifi! 🙂 Ik wacht dan nog even op je mailtje. 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hi Rachidje,
Je hebt het mailtje al gekregen, dus ik neem aan dat je weer kunt bellen?

Reageer