.

Beantwoord

Mijn toestel herkent mijn simkaart niet, hoe los ik dit op?

  • 19 March 2015
  • 8 reacties
  • 3340 Bekeken

Geachte lezer,

Beetje doodmoe word ik er al van hoe veel stappen ik moet ondernemen om een normaal functionerend netwerk te krijgen, maar nu maar eens per forum proberen dan.

Onlangs simkaart #1 toegestuurd gekregen, deze werd sporadisch (2 op de 200x proberen) gepakt door mijn Motorola Moto G. Vervolgens was de meegegeven pincode onjuist. 

Simkaart #2 nu toegekregen. Kaart wordt wederom pas na meerdere malen herkend en vraagt vervolgens om een pincode.. wat blijkt, wederom een verkeerde. 
Dit gaat om zowel de eerst toegestuurde pincode, als de pincode onder 'Mijn Gegevens', waar overigens geen melding van is gemaakt dat deze veranderd is.

Na drie mislukte pogingen wordt er om een PUK-code gevraagd, vreemd genoeg doet deze het dan wel .. om vervolgens weer over te gaan naar de kwestie ontgrendelen van de simkaart met een pincode. Na frequent proberen, komt hij eindelijk door het vergrendelscherm, waarna het volgende probleem optreedt: geen netwerk. "Geen netwerk gevonden".

In de tijd naar dit forum te gaan om te zoeken naar hulp bij dit probleem was de telefoon weer standby gegaan, waarna bij aandoen wederom de melding komt "simkaart ontgrendelen" en daarbij uiteraard faalt met de meegekregen pincode.

Andere simkaarten (micro-sims) werken direct in deze gloednieuwe telefoon. Het feit dat hij zoveel moeite heeft deze simkaart te lezen vind ik al hoogst apart, vervolgens leest ie hem daadwerkelijk anders komt er geen scherm met vraag naar pincode.. vervolgens draait dit dus fout en daarnaast is er geen werkend netwerk. 

Beetje moedeloos word ik ervan.

SVP HULP!
icon

Beste antwoord door Ruud 20 March 2015, 16:32

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Emili,

Het lijk wel of er een sim-lock opzit.
Die simkaarten zijn van allemaal verschillende providers?
Hai, bedankt voor je reactie.

Het lijkt idd of er een sim-lock op zit... maar de telefoon is gewoon sim-lock vrij, en pakt gewoon simkaarten van tele 2, t-mobile, telfort etc.
Enkel bij mijn simkaarten van simyo gebeurt er helemaal niks behalve een groot klachtenpatroon.

Bij het zoeken naar beschikbare netwerken wordt bij elk netwerk specifiek weergegeven dat 'deze simkaart' dit niet toelaat.

De telefoon is daadwerkelijk sim-lock vrij, deze had ik ook eerst aangeschaft, voordat ik pas naar sim only abo's ging zoeken, waar mijn oog simyo trof.
Van mijn aankoop, de Motorola Moto G 8GB Specificaties

- Simlock vrij
- 2G Netwerken 2G Netwerken GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
- 8GB 3G Netwerken 3G Netwerken HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
- Afmetingen 129.9 x 65.9 x 11.6 mm (5.11 x 2.59 x 0.46 in)
- Alarmtypes Trilstand, MP3, WAV ringtones
- Beltijd tot 24 h
- Bluetooth Ja, v4.0 met A2DP, LE
- Browser HTML5
- Camera 5 MP, 2592?1944 pixels, autofocus, LED flash, check quality
- Formaat 720 x 1280 pixels, 4.5 inches (~326 ppi pixel density)
- Geheugen 8 GB, 1 GB RAM
- Geheugenslot Geheugenslot Nee
- Gewicht 143 g (5.04 oz)
- Google Android Google Android Android OS, v4.3 (Jelly Bean), upgradable to v4.4.2 (KitKat)
- GPRS Ja
- GPS Ontvanger Ja, met A-GPS ondersteuning and GLONASS
- Java Ja, via Java MIDP emulator
- Messaging SMS(threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
- Microsim Ja
- OS OS Android OS, v4.3 (Jelly Bean), upgradable to v4.4.2 (KitKat)
- Processor Quad-core 1.2 GHz Cortex-A7
- Radio FM radio
- Schermtype IPS LCD capacitive touchscreen, 16M colors
- Simkaart Micro-SIM
- Smartphone Ja
- Touchscreen Ja
- Tweede camera Ja, 1.3 MP
- USB Ja, microUSB v2.0, USB Host
- Video Ja, 720p@30fps, stereo sound rec., HDR, check quality
- WiFi Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot

Meer kan ik er ook niet van maken..
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Emile_222,

Welkom op ons forum, wat leuk dat jij je vraag hier stelt.

Wat vervelend dat je zo'n moeite hebt gehad om jouw simkaart werkend te krijgen. Als ik jouw verhaal combineer met je gegevens, krijg ik het idee dat je eerste simkaart vooral problemen gaf.

Nadat de eerste simkaart niet goed werkte, is er een nieuwe toegezonden vanuit ons. Ik zie dat deze pas zojuist is geactiveerd. Hierdoor werkte waarschijnlijk de vervangende simkaart niet correct.;) Met de activatie heb je ook de notificatie gekregen van je nieuwe pin- en PUKcode.

Ik zie ook dat je zojuist met behulp van de klantenservice de simkaart geactiveerd hebt:D Vervolgens is het een kwestie van je toestel herstarten. Je toestel meldt zich zo opnieuw aan bij het netwerk. Werkt alles nu naar behoren? Mijn excuses als niet alles helder was.

Uit je verhaal begrijp ik dat je de pincode van je simkaart op toestelniveau hebt aangepast. Dit veranderd niet meer op Mijn Simyo. Onthoud je pincode dus goed.;)

Ik hoop dat de paniek inmiddels wat is weg genomen en je gebruik kan maken van je nieuwe toestel:D Heb ik je vraag zo beantwoord?
Beste Ruud,

Ik heb net inderdaad flink wat minuten met de servicelijn gewisseld.

Maar er is toch echt iets goed mis. 

In het tweede gesprek heeft de telefoon eindelijk netwerk kunnen maken.
Toen heb ik vriendelijk afgesloten in de hoop dat alles over was.

Maar de telefoon maakt nu gewoon zeer sporadisch contact met het netwerk, heeft het zojuist dus gedaan op het simyo netwerk, maar kan deze bijvoorbeeld nu niet meer vinden.

Wat een gedoe.. wordt ook een beetje moe elke pauze van werk in te lassen om simyo te bellen..
Het lijkt er gewoon zeer op dat de simkaart niet goed zit, ondanks dat ie perfect klikt.

Hij wordt gewoon niet afgelezen behalve als ik er ontzettend op duw (de sim in het toestel)
Reputatie 5
Badge +10
Wat raar.

Kijk de Coverage check eens op http://www.coveragechecker.nl/
Zit je dan wel goed in de verbinding volgens de kaart?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Emile_222,

Erg jammer dat het nog niet is lukt.
Alleen als je ontzettend duwt op je simkaart, dan wordt deze gelezen door je telefoon. Als ik het goed begrijp, is het dus niet afhankelijk van je locatie? De Coverage check die maikel.twinnie aangeeft is handig, alleen is dit meer voor specifieke locaties.

Op dit moment krijg je dus niet meer bij beschikbare netwerken de melding ‘deze simkaart dit niet toelaat’. Er wordt wel verbinding gemaakt, maar dit is sporadisch klopt dat?
Als je op zo’n moment duwt op je simkaart, komt er dan ook weer een netwerk tevoorschijn en wordt er dan verbinding gemaakt met het netwerk?

Heb je je simkaart al eens getest in een andere telefoon? Als je dit nog niet hebt gedaan, wil je dit dan doen? Ik hoor graag van je wat hier uitkomt.

@maikel.twinnie; bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer