.

Beantwoord

Mijn simkaart doet het niet in mijn nieuwe telefoon, hoe kan dit?

  • 7 January 2016
  • 14 reacties
  • 1417 Bekeken

In mijn vorige telefoon werkte mijn Simyo-simkaart prima. Onlangs heb ik een andere telefoon aangeschaft, een samsung s5 mini.
In het begin kon ik gewoon bellen en sms-en, van het een op andere moment niet meer.

al geprobeerd:
Telefoon opnieuw opstarten
simkaart er uit en er opnieuw in

Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Angelica 8 January 2016, 13:51

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Ineke-1-B,

Welkom op het Simyo forrum 🆒

Goed om te lezen dat je al één en ander hebt geprobeerd. Veel meer had je ook niet kunnen doen. Het heeft met het toestel te maken dat de simkaart niet wordt herkend. In de Samsung moet een dikkere simkaart. In jouw toestel gaat een micro simkaart. Deze zal ik je vandaag toesturen zodat je zo snel mogelijk weer gebruik kan maken van je telefoon :$

Laat je even weten als weer naar behoren werkt?

Groetjes, Angelica
Klopt het dat de simkaart los in een envelop is gestuurd zonder begeleidend schrijven? Is het een geknipte kaart? Ipv een uitgedrukte kaart?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Ineke-1-B,

Als het goed is heb je de simkaart met een begeleidende brief ontvangen. Hierin staan de instructies hoe je de simkaart kunt laten activeren. In de envelop zit een 2-in-1 simkaart. Jij hebt de micro simkaart nodig, dus deze kun je eruit klikken. Heb je de simkaart op een andere manier ontvangen?

Groetjes,
Estelle
Hallo,
Ik heb een handgeschreven envelop gekregen. Het enige dat er in zat was een kaart (pas-grootte). Verder was er een klein los stukje (simkaart grootte) en een uitgeknipte micro-simkaart, waarvan ook nog eens het buitenste randje van het gouden gedeelte aan het simkaart-gedeelte vastzat. dus niet precies om het gouden deel afgeknipt.

Omdat dit op deze wijze er in zat en er geen begeleidend schrijven bij zat, heb ik deze 'nieuwe' micro-simkaart nog niet in mijn telefoon geplaatst omdat ik dit niet vertrouwde.

graag uw reactie.

Hoi Ineke-1-B,

Als het goed is heb je de simkaart met een begeleidende brief ontvangen. Hierin staan de instructies hoe je de simkaart kunt laten activeren. In de envelop zit een 2-in-1 simkaart. Jij hebt de micro simkaart nodig, dus deze kun je eruit klikken. Heb je de simkaart op een andere manier ontvangen? Groetjes, Estelle
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Ineke-1-B,

Mijn excuses. De begeleidende brief ben ik vergeten in de envelop te doen. Niet heel handig. De simkaart is inderdaad geknipt. Deze past maar op één manier in de simkaartknipper dus deze zou goed geknipt moeten zijn. Het omhulsel heb ik erbij voor de zekerheid bij gedaan. Zo heb je een 2-in-1 simkaart. Goed dat je het nog even controleert.

Laat je even weten of de simkaart het doet?

Groetjes, Angelica
Badge
Hallo,

Ik geloof dat ik dezelfde probleem heb. Ik heb ook contact opgenomen met 1200. ze hebbeb mijn sim kaart gereset maar ik kan nog steeds niet met de s5mini bellen als ik mijn simkaart gebruik. Een andere simkaart in dezelfde telefoon werkt prima maar niet mijn sim-kaart. Ik kan niet bellen en ik kan niet gebeld worden. Wel doet de sim-kaart het wel in een andere telefoon alleen in de s5 mini niet.

Wat zou ik nu nog kunnen doen? Ik hoor het graag1
Reputatie 7
Badge +10
Hoi G.s.

Wat lastig dat jouw simkaart niet lijkt te werken in jouw telefoon! Ik kan me voorstellen dat je hier een oplossing voor wilt!

Je hebt al veel getest en veel uitgeprobeerd. Helaas is dit tot nu toe niet de oplossing voor het probleem geweest 😞 Ik vind niet direct terug dat er een reset is uitgevoerd op jouw simkaart. Omdat hij prima werkt in een andere telefoon, lijkt me dit alsnog niet nodig.

Ik kan een nieuwe dikkere simkaart voor je opsturen. Helaas kan dit vandaag niet, maar morgen natuurlijk wel! Laat je weten of je dit wilt? Dan gaan we morgen zo snel mogelijk een simkaart op de bus doen.

Groetjes,
Angela
Badge
Mijn simkaart doet het nog steeds niet in de Samsung telefoon. Aan de telefoon ligt het niet want een andere simkaart doet het daarin wel. Ik ontvang heel graag zsm een dikkere simkaart in de hoop dan het daarmee opgelost wordt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi G.s,

Ik heb een dikkere simkaart naar je toegestuurd. Je zult even contact met ons op moeten nemen wanneer je hem binnen hebt! Heb je hier nog vragen over?

Groetjes, Caspar
Badge
Hallo,

Intussen heb ik de dikkere simkaart ontvangen en heb ik het in mijn telefoon geplaatst. Maar helaas ik ondervind helaas dezelfde problemen weer. In het begin leek hij het te doen net zoals de andere simkaart maar na een tijd kan ik weer niet bellen en niet gebeld worden. Ik wet niet meer wat ik zou moeten doen. Ik raak erg gefrustreerd hieronder. Graag hoor ik wat mijn opties zijn.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi G.s

Wat vervelend dat de dikkere simkaart het nu ook niet meer doet :(

Hij deed het eerst dus wel, maar welke melding krijg je nu? Wordt de simkaart bijvoorbeeld wel herkend door het toestel?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +9
Als ik het bovenstaande lees krijg toch sterk de indruk dat de telefoon van G.s de schuldige is, met name de simkaart lezer. Ik zou er een telefoonshop naar laten kijken.
Badge
Als iemand me belt krijgt hij te horen dat het nummer tijdelijk niet bereikbaar is. En als ik probeer te bellen dan krijg ik een melding met iets over netwerk niet in gebruik.

Ik heb ook gedacht dat het aan de telefoon zelf misschien lag, maar een andere simkaart in de telefoon werkt prima. Het probleem is dat dit wisselend is: Periodes dat het wel werkt en niet werkt. Ik heb nu de telefoon gewisseld met iemand om te kijken als dit bij een andere simkaart ook voorkomt, (dan bedoel ik de andere simkaart langer erin houden). Als het blijkt dat bij de andere simkaart dat ook gaat gebeuren stuur ik de telefoon ter reparatie.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi G.s,

Wat een vervelende situatie.

Heb je de dikke simkaart ook al in een andere telefoon uitgeprobeerd? Als dit wel werkt, ben ik ook bang dat het aan je telefoon ligt.

Het is in ieder geval aan te raden om contact op te nemen met de leverancier van de telefoon, vooral omdat je het toestel pas een aantal maanden in gebruik hebt.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean

@Scotsman bedankt voor het meedenken.

Reageer