.

Beantwoord

Mijn SIM is verknipt voor een iPhone-5 en nu doet hij het niet meer. Moet ik nu €5,- betalen?

  • 1 June 2015
  • 6 reacties
  • 204 Bekeken

'Omdat ik mijn simyo-sim in een iPhone-5 wilde stoppen moest ik hem (laten) verknippen. Lastig zei de knipper. En inderdaad. Na het knippen van mijn (oude) sim herkent mijn toestel de sim niet meer. Nu worden nieuwe sims geleverd die in alle toestellen te gebruiken zijn. Heb ik recht op een vervangende sim met diezelfde mogelijkheden? Met vriendelijke groeten, Ron van der Raad.'.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 1 June 2015, 23:18

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je kunt altijd een nieuwe simkaart bestellen via mijn simyo. Een nieuwe simkaart kost 5 euro en ligt binnen enkele werkdagen op de deurmat! Log in op mijn simyo, klik op "mijn instellingen en simkaart". Klik vervolgens op "Aanvragen vervangende simkaart" en doorloop de stappen!

Ik geloof dat je in vrijwel alle maten tegenwoordig een simkaart krijgt waaruit alle maten komen.
Beste Groentjuh,
Ik weet dat ik voor vijf euro een nieuwe kan bestellen. Maar mijn punt is juist dat u nu kaarten uitgeeft waaruit alle formaten gedrukt kunnen worden. Ik hadnog een oude, waarmee dat niet lukt(e) en nu moet ik vijf euro betalen. Terwijl dit nu geen punt meer is door de nieuwe kaarten. Vindt u ook niet dat ik recht heb op een kaart die geschikt is voor alle formaten zonder dat ik voor de huidige service dan die vijf euro moet betalen?
Ron.
Beste Ron,

Net als u en ik is Groentjuh ook klant bij Simyo. Er worden u mogelijkheden geboden, over gratis weggeven van simkaarten gaan wij niet. Ik snap u punt wel maar de productie van die kaarten is ook niet gratis en als Simyo ze elke keer gratis weg gaat geven omdat een klant een andere telefoon koopt, dan word het een duur grapje.

Medewerkers van Simyo zijn te herkennen aan de S in hun foto en de term moderator.

🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rvanderraad, welkom op het Simyo forum 🙂.

Een normale simkaart knippen tot een nano simkaart lukt niet zo heel vaak, maar ondanks dat is het voor jou jammer dat het niet is gelukt. Helaas kunnen we je niet gratis een nieuwe simkaart opsturen omdat je een iPhone 5 hebt aangeschaft. Dit doen we alleen bij defecte simkaarten. Daarbij is de vervangende simkaart maar €5,-. Dit dekt enkel de productiekosten, verzendkosten en de technische handeling achter de schermen.

Om die reden heb ik Groentjuh zijn reactie als antwoord gemarkeerd 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt Groentjuh en Raytje!
Bedankt voor het antwoord. Duidelijk.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi rvanderraad,

Graag gedaan en fijn dat het duidelijk is:) Dankjewel voor je terugkoppeling.

Reageer