.

Beantwoord

Mijn pin- en pukcode niet herkend. Wat kan ik hieraan doen?


Hallo,

Vandaag heb ik mijn nieuwe simkaart ontvangen. Ik heb hem in mijn telefoon gestopt en de ontvangen pincode ingevoerd. Helaas geeft de telefoon de melding dat de code niet klopt. Toen heb ik hem nog een keer ingevuld en hij klopte nog steeds niet. Toen heb ik mijn pukcode ingevuld en een nieuwe pincode ingesteld, maar ook de pukcode herkende hij niet.

Wat kan ik hier aan doen? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Samantha 12 May 2017, 09:21

Bekijk originele reactie

20 reacties

Simkaart is wel geactiveerd na ontvangst?
Ja, ik volgens de site is mijn simkaart actief.
Even voor de goede orde.

Was je al klant en heb je een nieuwe simkaart aangevraagd en nu dus ontvangen?
Indien ja, je hebt deze simkaart dus zelf geactiveerd op je MijnSimyo en daarna nieuwe codes ontvangen? Want heb je dat niet zelf gedaan dan is je oude simkaart nog geactiveerd.

Of, je bent een nieuwe klant, hebt je simkaart ontvangen en deze geactiveerd?
Ik ben een nieuwe klant bij Simyo. Omdat ik een nieuwe telefoon heb, had ik een nieuwe simkaart nodig en die heb ik, met nummerbehoud, besteld. Deze kreeg ik vanmiddag binnen en eerder deze middag kreeg ik een mail met alle gegevens. Ik heb precies gedaan wat er in de informatiefolder stond, maar hij geeft nog steeds een foutmelding.
En je telefoon vraagt om een (sim)pincode of een andere code?
Ja. Als ik mijn simkaart probeer te ontgrendelen vraagt hij om de simcode.
Kijk eens op je MijnSimyo - instellingen - simkaart... Klik bij pincode op tonen. Is dat dezelfde als die je gemaild hebt gekregen?
Ja, alles is hetzelfde
De gegevens die ik ontvangen heb en kan opvragen kloppen niet met mijn simkaart, ik blijf krijgen dat het niet klopt
Als je op die pagina iets naar beneden scrolt en en kijkt bij Vervangende simkaart aanvragen en activeren

Staat er dan activeren of vraag een vervangende simkaart aan? Zie plaatje

Er staat "vraag een vervangende simkaart aan". Volgens mij klopt mijn code in het systeem gewoon niet met wat de simkaart aangeeft
Dan kan ik alleen nog vragen om geduld te hebben en te wachten op een moderator.
Badge +7
Hoi LaurieVedder,

Welkom bij Simyo en op ons forum 🙂

Wat vreemd dat je pin- en pukcode niet worden geaccepteerd! Ik zie dat gisteren je simkaart is geactiveerd. Vervolgens heb je een mail ontvangen met je pin- en pukcode. Deze codes staat ook op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Wat ik uit je berichtjes op maak, werken deze codes niet. Klopt dat?

In dat geval kun je mij het beste een privébericht sturen met het simkaartnummer dat op je Simyo simkaart staat, en de pin- en pukcode die je hebt ontvangen. Ik kijk dan graag wat er aan de hand is. Nog even een vraagje ter controle: welk toestel heb je?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Hoi LaurieVedder,

Welkom bij Simyo en op ons forum 🙂

Wat vreemd dat je pin- en pukcode niet worden geaccepteerd! Ik zie dat gisteren je simkaart is geactiveerd. Vervolgens heb je een mail ontvangen met je pin- en pukcode. Deze codes staat ook op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Wat ik uit je berichtjes op maak, werken deze codes niet. Klopt dat?

In dat geval kun je mij het beste een privébericht sturen met het simkaartnummer dat op je Simyo simkaart staat, en de pin- en pukcode die je hebt ontvangen. Ik kijk dan graag wat er aan de hand is. Nog even een vraagje ter controle: welk toestel heb je?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp :)


Hallo, vandaag kreeg ik via de post een envelop met een andere simkaart. Deze heb ik in mijn telefoon gestopt en die had gelukkig wel een match met de codes. Ik weet nu niet of er iemand in NL is die geen simkaart heeft ontvangen?

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken!
Groetjes

Ik weet nu niet of er iemand in NL is die geen simkaart heeft ontvangen?


Lijkt me niet anders staat je naam niet op de enveloppe. 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi LaurieVedder,

Ik heb je aansluiting erbij gepakt, maar zie gek genoeg niet dat je een nieuwe simkaart hebt aangevraagd.

Kun je mij een privé bericht sturen met je simkaartnummer? Ik zoek dan uit aan welke aansluiting deze simkaart is gekoppeld. Goed?

Groetjes,
Asma
Beste Asma, ik heb zelf geen nieuwe simkaart aangevraagd, hij lag gewoon de volgende dag opeens in de brievenbus... alles werkt nu gewoon gelukkig!
Zou het kunnen dat je eerst een behoorlijk oude simkaart had?
Ja, dat klopt denk ik wel. Mijn oude simkaart was zo'n 5 jaar 'oud'.
Reputatie 5
Badge +9
Dat is best oud inderdaad 😛

Gelukkig werkt alles nu. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar

Reageer