.

Beantwoord

Mijn nieuwe simkaart wordt niet herkend. Wat nu?

  • 2 December 2016
  • 22 reacties
  • 925 Bekeken

Hallo,ik heb net mijn simkaart ontvangen echter doet die niets.
Als ik mijn pincode invoer dan klopt die echter zoekt hij dan het netwerk en komt die niet tot stand.
Er komt bij de plek waar het netwerk moet staan alarmnummer te staan.
Overigens doet mijn telefoon het met andere simkaart van een andere provider prima.
icon

Beste antwoord door Samantha 5 December 2016, 11:44

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey dpr,

Als je net een nieuwe simkaart hebt ontvangen moet je die eerst activeren.
Dit doe je door naar mijn weten in de mail te kijken want daar moet een mailtje staan van Simyo om je sim te activeren.
Misschien kan dit ook via Simyo en dan instellingen simkaart maar dit weet ik niet zeker.

Groet Paul.
Activeren doe je, mocht dat nog niet gedaan zijn, op je MijnSimyo > instellingen > simkaart. De link waar je op klikte om te bestellen is nu veranderd om te activeren. Daar klik je op en volg je de instructies. Daarna kan het een paar minuten duren.

Zit de sim al in je telefoon, zet die dan uit en wacht een minuut of 10. Zet hem daarna weer aan.
Hallo,bedankt voor jullie antwoord,echter de simkaart is geactiveerd en dit is in mijn Simyo ook duidelijk aangegeven.
Ik heb de sim ook in een andere telefoon geprobeerd en dat doet die ook niets.
Badge +7
Hoi Dpr1977,

Welkom op het Simyo forum! :D

Wat vervelend dat je nieuwe simkaart niet werkt! Heel goed dat je de simkaart al in een andere telefoon hebt geprobeerd, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we je beter helpen :)

Het klopt dat je simkaart al is geactiveerd. Daarom heb ik voor de volledigheid je simkaart een reset gegeven. Hij maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Dan kan de reset worden doorgevoerd.

Als de reset niet gewerkt heeft, wil je dan controleren of je toestel goed ingesteld staat? Je kunt de instellingen controleren aan de hand van onze Toestelhulp.

Mocht je hierna nog steeds geen bereik hebben, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@PaulH en Raytje, heel erg bedankt voor jullie hulp 😃
Hallo Samantha,ik heb de telefoon een kwartiertje uitgezet echter nadat ik de telefoon weer had aangezet gaf die weer het zelfde aan.(eerst geen dienst en dan vrij snel alarmnummer)

Wat de instellingen betreft,het is een "simpele" telefoon en die staat niet op jullie site.
Maar omdat ik 2 verschillende simkaarten in de telefoon heb geprobeerd die het wel gewoon doen lijkt het mij dat het de instellingen niet kan zijn.
Ook heb ik het Simyo kaartje in een andere telefoon geprobeerd en toen deed die ook niets.
Hallo,nadat ik om 13;41 en 1343 twee smsjes van jullie heb ontvangen doet de simkaart het opeens wel.
Blijkbaar is er van jullie kant iets niet goed gegaan.

Hoewel ik blij ben dat de simkaart het nu wel doet,heb ik het hele weekend geen gebruik kunnen maken van de kaart
en daardoor ruim 10 euro buiten de bundel kosten moeten maken met mijn andere simkaart(andere provider)

Ik had jullie kaart juist aangeschaft om dit te voorkomen.
Ik wil jullie dan ook verzoeken mij tegemoet te komen in deze kosten aangezien de fout aan jullie kant zat.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Dpr1977,

Goed om te horen dat je simkaart het nu doet! Wel vervelend dat je in het weekend buitenbundel kosten hebt gemaakt. Door de reset doet je simkaart het nu, en dan lijkt het er inderdaad op dat de fout bij ons lag.

Ik wil graag kijken of wij hier wat van kunnen vergoeden, maar ik heb hier wel wat gegevens voor nodig. Als jij even een mailtje stuurt naar webcare@simyo.nl met daarin een printscreen van je verbruik in het afgelopen weekend, waarbij je aantoont dat het daadwerkelijk om jouw aansluiting bij een andere provider gaat, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen!

Gaat dat zo lukken?

Groetjes,
Caspar
Hallo,

helaas doet mijn simkaart het weer niet.
Nadat ik mijn telefoon even uit had gezet en daarna weer aan had ik weer hetzelfde probleem.

Ik heb uiteraard weer gekeken met andere simkaarten en die doen het gewoon.
Ik weet niet waarom de sim het na de twee smsjes van jullie op maandag wel deed en nu na het aan/uit zetten niet maar het resultaat is dat ik weer geen gebruik kan maken van de sim.

Zouden jullie nu kunnen uitzoeken hoe dit kan en mij dan een blijvende oplossing bieden want zo heb ik niets aan de simkaart..
Badge +7
Hoi Dpr1977,

Wat vervelend dat je weer problemen hebt met je simkaart! Het lijkt er inderdaad op dat er iets mis is met je simkaart. Daarom heb ik gratis een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Deze heb je binnen 3 werkdagen in huis. Laat je weten of de problemen met deze nieuwe simkaart verholpen zijn?

Groetjes.
Samantha
Hallo,

helaas het zelfde probleem met de nieuwe simkaart.
Het opmerkelijke is dat zaterdag 10 december de "oude" sim het opeens deed,maar omdat die het de vorige keer niet meer deed nadat ik de telefoon aan/uit had gezet dit nu ook geprobeerd en jawel nadat ik de telefoon weer aan/uit had gezet was er weer geen contact met netwerk.(gaf weer waar Simyo moet staan alarmnummer weer).

Vervolgens de nieuwe simkaart geactiveerd en die in de telefoon gestopt maar die doet dus precies hetzelfde.
Omdat vorige keer de sim het dus na een aantal dagen wel deed hoop ik dat dat nu ook zo zal zijn.
Ik kan dan alleen de telefoon niet uitzetten want dan is de sim weer een paar dagen niet te gebruiken.

Ik wacht nu dus een paar dagen af om te kijken of de sim gaat werken en anders zal ik een andere prepaid provider nemen want zo heb ik niks aan de prepaid kaart.

Hoe dit mogelijk is is mij een raadsel,inmiddels meerdere (4 stuks) andere simkaarten geprobeerd en allemaal geen probleem.
Ook dit Simyo kaartje in een andere telefoon geprobeerd en ook daarin deed die het niet.
Het nummer op de achterkant van de simkaart komt dat overeen met het simkaartnummer op mijn simyo? Controleer dit even op deze pagina .
Hallo Friesian,

ja dit nummer is hetzelfde als op mijn Simyo.

Mvg.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Dpr1977,

Jeetje, wat een gedoe zeg! Super vervelend voor je.

Wat voor telefoon heb je precies? En heb je de simkaart al in een ander toestel geprobeerd? Doet de simkaart het daar wel? Ik ben verder ook benieuwd of de simkaart in jouw huidige toestel wellicht een beetje losjes zit.. Zou er bijvoorbeeld een papiertje tussen kunnen zodat het wat vaster gaat zitten?

Ik snap overigens heel goed dat je wellicht gaat kijken naar een andere provider na zoveel simkaarten te hebben geprobeerd. Hopelijk vinden we toch nog een oplossing voor jouw probleem!

Ik hoor graag van je!

@Friesian bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Caspar
Hallo,

het betreft een "gewoon" simpel telefoontje,dus geen smartphone echter,doet het kaartje het ook niet in een andere telefoon.(met 2 andere toestellen geprobeerd)

Zoals al aangegeven wacht ik nog enkele dagen om te kijken of er opeens wel contact met het netwerk is omdat dit bij het vorige kaartje opeens na enkele dagen wel zo was.
Alleen na het aan/uit zetten van de telefoon was dit contact weer weg.

Overigens zit het kaartje prima in de telefoon.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Dpr1977,

Kan je het exacte type toestel aangeven? En ik ben ook benieuwd of de simkaart los zit in het toestel? Kun je dat eens nakijken? Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hallo,

het betreft een Alcatel one touch 10.16 en het prepaid kaartje zit gewoon goed in het toestel (niet los).
Maar ik denk ook niet dat het aan het telefoontje ligt want ook in andere toestellen doet de sim niets.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Dpr1977,

Bedankt voor de informatie. Dan lijkt het er niet op dat je een ander soort simkaart nodig hebt, en dat een normale simkaart zou moeten werken.

Oké, we gaan nog één keer proberen of een vervangende simkaart zal werken. Als het niet werkt, snap ik heel goed dat je overstapt naar een andere provider. We willen echter niet zonder slag of stoot opgeven ;)

Ik heb je dus nog een simkaart verstuurd. Probeer deze simkaart weer in je Alcatel, en kijk ook eens of de simkaart werkt in een ander toestel. Kun je me laten weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Hallo,

nadat ik gisteren kort achter elkaar 2 smsjes van jullie kreeg (om 16:13 en 16:15 uur) deed mijn simkaart het.
Dit is precies hetzelfde als met de vorige sim kaart die het ook nadat ik 2 smsjes had gekregen deed maar nadat ik de telefoon aan/uit had gezet niet meer.

Ik denk dat dit nu ook weer het geval zal zijn echter heb ik de telefoon niet uit/aan gezet om dit te proberen.
Het ligt dus volgens mij niet aan de sim kaart want nu doet die het.
Ik laat de telefoon nu aan omdat ik dus denk dat wanneer ik de telefoon uit/aan zet weer het netwerk contact kwijt ben.

De simkaart doet het nu ook in andere telefoons.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dpr1977.

Nu doet hij het opeens wel! Fijn! Wat voor sms'jes bedoel je precies? Wat stond daarin?

Maar alsnog is het niet de bedoeling dat 'ie er weer mee ophoudt zodra het toestel even uit gezet wordt. Denk je dat het aan het toestel ligt? Caspar heeft toch een splinternieuwe simkaart jouw kant op gestuurd. Wil je dat nieuwe simkaartje dan alsnog uitproberen?

Nadat je 'm online geactiveerd hebt, zou je de nieuwe simkaart meteen moeten kunnen gebruiken. Laat je me weten het hiermee wel echt goed lukt?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

de smsjes komen van nummer 1300 en er staat in de eerste "Welkom u ontvangt zo dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik mobiele data diensten oa mobiel internet en mms gelieve deze op te slaan en activeren.

In het tweede smsje staat vervolgens "U hebt alle instellingen ontvangen en kunt gebruik maken van de datadiensten.voor meer info kunt u contact opnemen met uw helpdesk".

Na deze smsjes deed de simkaart het.Overigens heb ik niks n.a.v. de smsjes gedaan (activeren opslaan of wat dan ook)

Ik zal als ik de nieuwe sim heb deze activeren en dan kijken of die het meteen doet.
Hallo,

Nadat ik de nieuwe simkaart binnen kreeg heb ik die geactiveerd en in de telefoon geplaatst.
In eerste instantie deed die niets maar nu kreeg ik enkele uren later ( eerder waren dat dagen) de twee smsjes en deed de simkaart het.

Het is dus precies hetzelfde als bij de vorige twee simkaarten alleen kreeg ik de twee smsjes nu dus veel sneller.
Ik heb ook nog geprobeerd wat er er gebeurt als ik de telefoon uit/aan zet en dan ben ik ook net als voorheen het contact weer kwijt.

Mogelijk dat dit wel aan deze telefoon ligt omdat als er contact is met het netwerk en ik verlies het contact door het uit/aan zetten dan heeft het dus niet met iets van jullie kant te maken.

Ik laat de telefoon nu permanent aan staan en dan neem ik aan dat ik het contact met het netwerk houd.
Eind januari krijg ik een nieuwe telefoon en dan zal dit telefoontje niet meer gebruikt worden.

Ik blijf het apart vinden dat dit alleen met een Simyo simkaart is en met geen enkele andere simkaart van andere providers.(ik heb er meerdere geprobeerd)

Maar omdat ik nu dus contact heb met het netwerk kan wat mij betreft dit topic gesloten worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dpr1977,

Bedankt voor je heldere terugkoppeling! Ook wij blijven het apart vinden dat het alleen met onze simkaart mis blijft gaan. Gelukkig werkt het verder wel zolang de telefoon aan blijft staan. Ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat met je nieuwe telefoon. Als je deze straks in gebruik hebt, wil je ons dan even laten weten of het dan beter gaat? Mocht dit niet het geval zijn, dan gaan we graag nog wat dieper onderzoek voor je doen waar dit nou aan ligt!

Mocht je in de tussentijd vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer