.

Beantwoord

Melding ongeldige simkaart, wanneer komt de oude dikkere simkaart?

  • 13 November 2015
  • 9 reacties
  • 530 Bekeken

Ik heb geen netwerk verbinding en een ongeldige simkaart, heel af en toe doet deze het. Alle opties al toegepast en zit nu al een week te wachten op een dikkere simkaart, wanneer kan ik deze verwachten? Bellen kan ik niet en als het nog langer duurt wordt het tijd om over te stappen
icon

Beste antwoord door Naomi 14 November 2015, 15:19

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi rene1981, welkom op het Simyo forum!

Afgelopen maandag heb je mijn collega Mazher telefonisch gesproken. Hij heeft gekeken of we een dikkere simkaart hadden, maar helaas was er geen bruikbare meer. Ik vind het jammer om te zeggen, alleen weet ik niet wanneer er combi simkaarten komen. Doordat er nu 3-in-1 simkaarten zijn (waar alle vormen inzitten), is de oude soort eruit. Ik begrijp dat dit voor jou slecht nieuws is, aangezien je telefoon de nieuwe niet pakt. Zoals gezegd is er helaas geen duidelijkheid wanneer de oude varianten weer beschikbaar zijn.

Heb je hier vragen over?
Dank voor deze proactieve en oplossingsgerichte reactie, kan hier dus helemaal niets mee.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rene1981,

Deze reactie is vervelend om te lezen, maar ik kan je geen ongelijk geven. Helaas hebben we geen oudere (die misschien wat dikker zijn) simkaarten liggen, dus die kunnen we helaas dus niet naar je toesturen. Ik ga er toch voor je achteraan en navraag doen wanneer we deze kunnen verwachten.

Misschien kun je tot wij de nieuwe simkaart naar je toe kunnen sturen een plakbandje achter de simkaart plakken?

Groetjes, Tiury
Plakbandje achter de simkaart!?! Heb zelf de oorzaak onderzocht en ligt niet aan de dikte van de simkaart, maar doordat de chip op de simkaart is aangepast(kleiner geworden). Heb vandaag telefonisch contact gehad, ik zou vandaag per email te horen krijgen wanneer Simyo de oude type simkaart weer zou krijgen. Maar reactie blijft weer uit. Graag zou ik willen dat Simyo in het systeem mijn contract aanpast zodat deze direct opzegbaar is, dit vanwege het niet kunnen leveren van de juiste simkaart. Hierdoor kan ik namelijk geen gebruik van de diensten van Simyo. Indien ik namelijk op voorhand had geweten dat de simkaart niet zou werken, dan had ik geen abonnement bij Simyo afgesloten. Op de website ben ik daarover niet geinformeerd.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi rene1981,

Ik heb het nagevraagd aan Tiury. Hij heeft het uitgezet en wacht nog op een reactie. Het is dus even afwachten. Daarnaast heb ik overlegt of er nog andere mogelijkheden zijn. We hebben meerdere klanten die een Samsung Galaxy s4 hebben en waarin de 3-in-1 simkaart werkt. Waarschijnlijk ligt het om deze reden niet aan de chip.
Wil je anders proberen om een sim-adapter te gebruiken. De simkaart kun je dan verkleinen naar het nano formaat en deze in de sim adapter plaatsen. We kunnen de kosten van een sim-adapter eventueel vergoeden. Wil je dit proberen?

In eerste instantie gaan we natuurlijk kijken naar de mogelijkheden. De abonnementskosten van een maand gaan we vergoeden, omdat dit inderdaad niet de service is waar we graag voor willen staan.
Dank voor je reactie!
Stuur de sim-adapter maar op en laat dit de laatste poging zijn. Een Vodafone chipkaart met een grotere chip op de sim kaart werkt namelijk wel in mijn mobiel.
Hopelijk wordt het opgelost middels de sim adapter.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi rene1981,

Wij hebben zelf geen sim-adapters, deze bieden we niet aan. Je kan het beste een sim-adapter halen in een winkel. De kosten kunnen we dus eventueel vergoeden.

Wil je laten weten of dat de oplossing is?
Werkt niet en ik heb bij een andere provider een abonnement (Ben) afgesloten, het heeft nu lang genoeg geduurd. Gelieve mijn abonnement de status geven dat het nummer kan worden overgenomen door Ben en gelieve vervolgens mij abonnement afsluiten. Vervolgens mijn abonnement kosten terug storten naar mijn rekening, hier heb ik namelijk geen gebruik van gemaakt.
De reden voor het voortijdig beëindigen van mijn abonnement: met de simkaart van Simyo kan ik geen gebruik maken van het abonnement van Simyo op mij mobiel. Simyo kan geen andere simkaart leveren en kan het probleem niet oplossen. Als ik dit op voorhand had geweten dan had ik geen abonnement afgesloten bij Simyo. Een simkaart van een andere provider(Vodafone) werkt wel.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi rene1981,

Erg jammer om te horen dat het probleem hiermee niet is verholpen! Ik begrijp dat je gewoon gebruik wilt maken van de diensten. Sorry dat het niet optimaal is geweest.

Ik heb het overlegt met mijn collega's van de Backoffice. Vanaf 1 oktober heb je gebruikgemaakt van het abonnement. Ik zie vanaf toen tot en met 5 november dat je hebt kunnen bellen en internetten. Daarna zie ik tot en met 22 november alleen internetverbruik staan. Ik heb al aangeboden om een maand abonnementskosten te vergoeden. Je hoeft een maand lang geen abonnementskosten te betalen. Ik zorg ervoor dat je dit binnen drie weken terugontvangt.
Daarbij is de einddatum van je jaarcontract verwijderd. Dit betekent dat je vanaf heden kan overstappen naar een andere provider. Nogmaals excuses dat het helaas niet op tijd is verholpen.

Heb je nog vragen?

Reageer