.

Beantwoord

Kunnen jullie mijn oude simkaart activeren zodat ik mijn contacten over kan zetten?

  • 16 June 2015
  • 7 reacties
  • 1471 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb gisteren een nieuwe telefoon gekregen waar een micro simkaart in moet. In mijn enthousiasme had ik vrijdag alvast een nieuwe simkaart aangevraagd want in mijn oude telefoon zat een gewone sim. De gegevens van die sim gekopieerd naar een sdkaartje nieuwe sim geactiveerd. Niks geen gegevens op het sdkaartje, Nu ben ik dus al mijn nummers kwijt maarrrrr mijn oude sim had ook al de mogelijkheid dat je daar een micro van kon maken (zag ik bij het uit de telefoon halen). Kan ik deze kaart weer activeren en de nieuwe deactiveren? Kan ik die als reserve houden voor als ik ooit een telefoon met nanosim krijg
icon

Beste antwoord door Tjidske 16 June 2015, 09:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Nee je oude kaart kan volgens mij niet meer geactiveerd worden.

Wat je kunt proberen is het volgende.

Maak een back up van je gegevens in een cloud (bijv. Onedrive). Dit moet nog kunnen ondanks dat je simkaart niet meer verbonden is met het netwerk. Je zal dit dus moeten doen met een wifi verbinding.

Je nieuwe simkaart in je nieuwe telefoon werkt inmiddels.

Nu zorg je ervoor dat op je nieuwe telefoon het zelfde back-up programma komt. En kun je daarmee je back-up op je nieuwe toestel herstellen.

Zie hier voor meer uitleg over het gebruik voor het gebruik van Onedrive.

Hoor graag of het gelukt is 🙂
Reputatie 1
Badge
Heb de oude telefoon al naar fabrieksinstelling terug gezet omdat ik deze te koop heb gezet op marktplaats. Gelukkig heb ik ook veel nummers in mijn vaste telefoon, alleen het is zoveel werk ze allemaal weer in te moeten voeren.
Gekke was wel dat toen ik de nieuwe simkaart in de in de oude telefoon deed er heel veel nummers op stonden waarvan werd aangegeven dat ze op sim 1 stonden (ik had een telefoon met dubbele sim) maar als ik deze in de nieuwe telefoon doe re niks opstaat.
Voor mijn uitleg maakt het niet uit of je de telefoon naar fabrieksinstellingen heb gezet. Stop je oude simkaart erin, maak die back-up zoals omschreven. Daarna kun je telefoon desgewenst opnieuw naar fabrieksinstellingen zetten.

Je gegevens staan immers op je simkaart en niet op je telefoon.
Reputatie 1
Badge
De oplossing was zo simpel als het maar kan. Oude simkaart in nieuwe telefoon en de gegevens naar telefoon gekopieerd. Jammer dat ik deze oplossing via facebook van een neef moest krijgen en niet van de klantenservice van Simyo. (had ze net gebeld met bovenstaande vraag) Me dunkt dat ze daar toch ook zouden moeten weten dat dit zo kan. Hoe dan ook, ik heb mijn nummers terug en daar ging het om!
Je begrijpt toch wel dat een provider niet verantwoordelijk is voor zaken die geen betrekking hebben op dit soort dingen. Dus als er hulp word geboden is dat enkel een pluspunt :)

Uiteindelijk is het opgelost.

Beetje stom van mezelf is dat ik daar zelf niet aan gedacht had :8
Reputatie 1
Badge
Ik weet niet, ik heb een simkaart van Simyo, op die kaart staan gegevens dan mag je er toch vanuit gaan dat ze bij Simyo ook weten hoe je die gegevens er alsnog af kan halen. Maar het maakt allemaal niet meer uit.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tjidske,

Wat vreemd dat mijn collega deze optie niet heeft verteld. Je oude simkaart hoeft namelijk helemaal niet actief te zijn om hier je contact gegevens vanaf te halen. Ik begrijp het daarom goed dat je het jammer vindt dat je deze tip niet via de telefoon hebt gekregen.

Ik ben wel blij dat het inmiddels gelukt is, dat scheelt toch een hoop typwerk 😉.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Raytje!

Reageer