.

Beantwoord

Kunnen 2 twee telefoonnummers op 1 simkaart?

  • 14 November 2014
  • 5 reacties
  • 6045 Bekeken

Hoi, ik heb een privé telefoon en een van het werk. Op zich werkt dat, maar ik zou graag alles (gesprekken, sms, whatsapp) op 1 toestel willen ontvangen. Ik heb geen duosim telefoon en ga die ook niet aanschaffen. Ik las dat het wel mogelijk is om 2 nummers op 1 sim te hebben, maar hoe dat werkt en of dat daadwerkelijk kan weet ik niet. Ook niet of dat Simyo kan.

Ik heb nu met #21 wel alle gesprekken doorgeschakeld naar de "hoofdtelefoon", maar bv sms en whatsapp zou dat helemaal compleet maken. Is dat uberhaupt mogelijk?
icon

Beste antwoord door frans steffin 1 14 November 2014, 22:32

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +1
Hoi Bagheera,
volgens mij kan dat niet. Als dat wel kan ben ik ook benieuwd naar de oplossing. zelf heb ik wel een dual sim toestel. ben erg tevreden
Vriendelijke groet,
Frans
@ bagheera

Een kleine reactie van mij op je vraag.
Simyo heeft kortgezegd een naar jouw gestuurde simkaart met nummer, daaraan gekoppeld je 06.....pin en puk code.
Een oplossing bestaat er wel, maar daar ga ik niet verder op in.

Je vraag is een beetje summier, telefoon prive - telefoon werk.
Stel je bent direkteur van een (eigen?) bedrijf.
Is het dan zo dat het een bedrijf is met personeelsleden, b.v. / n.v. / v.o.f.?
Is het een coöperatie? 

Als voorbeeld.
De Rabobank is een coöperatieve bank.

Rabobank Nederland.
Alle rabobankfilialen zijn tesamen eigenaar van Rabobank Nederland.
Vindt er een vergadering plaats met de direkteuren/vertegenwoordigers van die filialen.
Zitten de "eigenaren" in de zaal.

**********************************************************************************************************

Om elke vorm van schijn te voorkomen zou..............
De rest kun jij wel aanvullen in gedachte, lijkt me.
Wat ik dus wil zeggen is duidelijk, lijkt me...

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi bagheera, welkom op het forum van Simyo :)

Ik heb dit topic met je vraag in het subforum Simkaart gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers met eenzelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.

frans steffins voorgevoel is correct. Het is niet mogelijk twee telefoonnummer te koppelen aan 1 simkaart.
Wie weet is het op een minder legale en technisch hoogstaande manier mogelijk om dit erop te hacken, maar officieel natuurlijk niet.
Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe een mobiel netwerk er op zou moeten reageren.
Andersom kan wel bij sommige provider; 2 simkaarten met hetzelfde telefoonnummer.
Een dual sim toestel lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing, mocht je die investering willen maken.

Nu we het toch over geld hebben; Friesian, ik vind het bijzonder hoe je van een simkaart bij een vergadering van de Rabobank beland 😉
Bedankt voor de reacties! Officieel is het dus niet mogelijk, maar ik ben er inmiddels achter dat ik met #21 en een gejailbreakte iPhone een heel eind kom om gesprekken en whatsapp berichten van 2 telefoons op 1 toestel terecht te laten komen. Ik ben er nog niet helemaal maar waar een wil is... ????
Reputatie 6
Badge +10
Hoi bagheera,

Wat fijn dat je toch (misschien) een goede work around hebt gevonden! Mocht het zover zijn, kun je het dan delen hier? Misschien dat andere forumgebruikers hier ook wel in geïnteresseerd zijn :D

Alvast bedankt!

Reageer