.

Beantwoord

Kan ik mijn oude, vervangen sim kaart heractiveren?

  • 12 August 2014
  • 7 reacties
  • 1044 Bekeken

Goedendag,
Voor mijn nieuwe toestel heb ik een nano sim besteld en ontvangen. Nu blijkt mijn nieuwe telefoon niet te werken en wil ik mijn oude telefoon weer werkend maken, maar ik kan nergens terugvinden hoe mijn oude sim te heractiveren.
Kunt u mij verder helpen?

Met vriendelijke groet, 

Erwin Koops
icon

Beste antwoord door RicoK 12 August 2014, 12:33

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Als je je nieuwe sim hebt geactiveerd is je oude sim nutte- en waardeloos.

Je zult (denk ik) weer een nieuwe sim passend in je oude toestel moeten aanschaffen.....

NB Een nieuwe telefoon die niet blijkt te werken, moet je dan niet even terug gaan naar de (web)winkel om deze om te ruilen voor een wel werkend exemplaar?
Als je je nieuwe sim hebt geactiveerd is je oude sim nutte- en waardeloos.

Je zult (denk ik) weer een nieuwe sim passend in je oude toestel moeten aanschaffen.....

NB Een nieuwe telefoon die niet blijkt te werken, moet je dan niet even terug gaan naar de (web)winkel om deze om te ruilen voor een wel werkend exemplaar?



De nieuwe telefoon gaat ook retour webwinkel en zal omgeruild worden voor een nieuw exemplaar. Heb ook reeds een neiwue SIM besteld. Echter gaan er enkele dagen overheen en ben ik dus voorlopig niet mobiel bereikbaar.
Met vriendelijke groet,
Erwin Koops
Reputatie 2
Badge +6
Hoi ErwinKoops,

Welkom op het forum :)

Wat jammer dat je nieuwe telefoon het niet doet 😞 Het komt wel eens voor, misschien is het een fabrieksfout? Goed dat je die terug hebt gestuurd.

Wat RicoK zegt klopt helemaal. Als je een vervangende simkaart bestelt en activeert, dan werkt de oude niet meer. Alleen vraag ik me nu wel af of je precies dezelfde telefoon krijgt en wanneer je die krijgt? Je geeft namelijk aan dat je ook een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Op het moment dat je die activeert, dan werkt je nano-simkaart niet meer. Als je dan je nieuwe telefoon weer krijgt, waar een nano-simkaart in moet, zal je weer een vervangende simkaart moeten bestellen... Of heb je een vervangende nano-simkaart besteld?

Ik hoor graag van je hoe het precies zit :)

@RicoK, bedankt voor je antwoord!
Hoi ErwinKoops,

Welkom op het forum :)

Wat jammer dat je nieuwe telefoon het niet doet 😞 Het komt wel eens voor, misschien is het een fabrieksfout? Goed dat je die terug hebt gestuurd.

Wat RicoK zegt klopt helemaal. Als je een vervangende simkaart bestelt en activeert, dan werkt de oude niet meer. Alleen vraag ik me nu wel af of je precies dezelfde telefoon krijgt en wanneer je die krijgt? Je geeft namelijk aan dat je ook een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Op het moment dat je die activeert, dan werkt je nano-simkaart niet meer. Als je dan je nieuwe telefoon weer krijgt, waar een nano-simkaart in moet, zal je weer een vervangende simkaart moeten bestellen... Of heb je een vervangende nano-simkaart besteld?

Ik hoor graag van je hoe het precies zit :)

@RicoK, bedankt voor je antwoord!



Bedankt voor de reactie. Toestel is opgestuurd en nu moet ik mijn oude weer operationeel maken en een standaard sim erin ipv nanosim. Zodra mijn nieuwe toestel binnen is moet ik opnieuw een nanosim bestellen want daar past de standaard sim niet in. Htc one mini 2. Beetje omslachtig allemaal, weet ik, maar ik heb geen keuze. Hopelijk heb ik mijn toestel snel terug.
Erwin
Badge +6
Ai, vervelende situatie inderdaad, ErwinKoops. Ik zie in ieder geval dat de vervangende simkaart gisteren naar je is opgestuurd. Ik verwacht dat je 'm vandaag en anders morgen in je brievenbus ontvangt, zodat je weer bereikbaar bent.

Ik hoop met je mee dat je snel je telefoon terug hebt en 'ie dan wel helemaal naar behoren functioneert! 🙂
Als je een vervangende simkaart bestelt en activeert, dan werkt de oude niet meer.


Waarom is de mogelijkheid er niet om de oude simkaart weer te (kunnen) activeren? Als je pech hebt en een paar keer van toestel/simkaartgrootte moet wisselen kost je dat zo 10, 15 euro...
Badge +6
Hoi D.L.vanVelzen,

Het is helaas technisch niet mogelijk om een simkaart die gedeactiveerd is opnieuw te activeren.

Reageer