.

Beantwoord

Kan ik jullie eSIM verwijderen en opnieuw installeren?

  • 17 April 2020
  • 10 reacties
  • 4463 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Is het mogelijk om een eSIM tijdelijk te verwijderen en daarna weer via de simyo app te installeren? Het is dan niet mogelijk om de SMS-code teontvangen?

icon

Beste antwoord door Bas 18 April 2020, 16:24

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi netvista, 

Is het niet zo dat je meerdere eSIMs kunt opslaan op je toestel en dat er maar één tegelijk gebruikt kan worden? Volgens mij hoef je die van ons namelijk niet helemaal te verwijderen om een andere te kunnen gebruiken :sweat_smile:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 1
Badge +1

Dit is eigenlijk geen antwoord op de vraag? Als de eSIM verwijderd is, kun je hem dan zelf weer installeren?

De e-Sim kan niet verwijderd worden. Hij zit geïntegreerd in het toestel.

Reputatie 1
Badge +1

Ik bedoel niet het fysieke component maar de digitale eSIM die je van Simyo krijgt. Die kan op een iPhone met deze knop verwijderd worden (“remove data plan”):

 

 

Deze pagina lijkt me het antwoord op je vraag (voor een gedeelte) tehebben.

Reputatie 7
Badge +9

Door “Turn On This Line” UIT te zetten deactiveer je de Simyo eSIM. Dat moet je doen bijvoorbeeld als je een eSIM van een andere provider wilt gebruiken. Zo heb ik naast de Simyo eSIM ook eentje van Ubigi geïnstalleerd (dit is een data-only eSIM) maar omdat er bij iPhones niet meer dan 1 eSIM actief kan zijn heb ik momenteel voor de Ubigi eSIM het schuifje “Turn On This Line” UIT gezet. Als ik de Ubigi eSIM wil gebruiken zal ik eerst de Simyo eSIM moeten deactiveren.

Met de Turn On/off this line schakelaar verwijder je de desbetreffende eSIM niet, je schakelt hem alleen maar uit. Je kunt dus meerdere eSIMs opslaan (zoals hierboven aangegeven door @Bas) maar slechts 1 daarvan kan actief zijn.

Wil je de Simyo eSIM helemaal verwijderen (ik zou niet weten waarom, maar goed) dan kan dat via “Remove Data Plan”. Voor het opnieuw installeren heb je vermoedelijk een activeringscode nodig die per SMS naar je Simyo nummer wordt gestuurd. Dat gaat dus niet werken omdat je op dat moment niet bereikbaar bent. Maar Simyo kan je de code op verzoek wel via een ander kanaal sturen, bijvoorbeeld WhatsApp (0651000054).

Reputatie 6
Badge +6

Hoi netvista, 

Ik heb het nog even nagevraagd en je kan de eSIM zonder problemen verwijderen hoor! Moet je alleen even een vervangende eSIM aanvragen op het moment dat je er wel weer gebruik van wilt maken :wink:

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Reputatie 1
Badge +1

Voor het installeren van een eSIM heb je een code nodig die via SMS naar hetzelfde telefoonnummer gestuurd wordt. Hoe kom ik achter die code als de eSIM nog niet geïnstalleerd is?

 

Reputatie 7
Badge +9

Voor het installeren van een eSIM heb je een code nodig die via SMS naar hetzelfde telefoonnummer gestuurd wordt. Hoe kom ik achter die code als de eSIM nog niet geïnstalleerd is?

 

Zoals hierboven aangegeven, je kunt die bij Simyo aanvragen dan wordt de code op een andere manier dan via SMS toegezonden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Netvista,

 

Als je al een eSIM actief hebt momenteel kun je via de app een nieuwe aanvragen. Daar kan je een VV sim aanvragen en vervolgens door de knop 'activeer je esim' te gebruiken in de app,doorloop je het proces opnieuw en krijg je een nieuwe code.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reageer