.

Beantwoord

Kan ik een tweede (reserve) simkaart aanvragen?

  • 15 September 2014
  • 4 reacties
  • 1159 Bekeken

Hallo, ik vroeg mij af of ik een extra simkaart kan bestellen, zondat dat de eerste wordt geblokkeert! Ik ga namelijk voor lang naar het buitenland, en ben bang dat als mijn telefoon bijvoorbeeld gestolen wordt, ik mijn simkaart kwijt ben. Ik heb het nummer op die simkaart nodig voor van alles zoals geld overmaken, en inloggen bij digid, en kan in het buitenland niet goed een nieuwe laten bezorgen! Hierom zou ik graag alvast een 2e simkaart hebben voordat ik wegga, zodat ik een reserve heb.
icon

Beste antwoord door Naomi 16 September 2014, 16:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi akalker 🙂, welkom op het forum van Simyo.

Je topic heb ik even verplaatst naar het onderwerp Simkaart. Op deze manier kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic eerder vinden.

Super slim idee! Daar had ik zo 1,2,3 niet aan gedacht 😮 Je kan inderdaad een extra simkaart bestellen. En deze vervolgens gebruiken als reserve simkaart voor in het buitenland. Op Mijn Simyo bestel je deze via het tabblad Mijn instellingen & simkaart. Je ontvangt je reserve simkaart binnen drie werkdagen. De kosten hiervoor zijn € 5,-.

Let wel op dat je reserve simkaart ongeveer twee maanden bruikbaar is. De kans zit er in dat je na twee maanden je reserve simkaart niet meer kan activeren. Heb je je reserve simkaart nodig, dan kun je hem activeren via Mijn Simyo. Je kunt daarbij je oude simkaart blokkeren/deblokkeren. Dit gebeurt allemaal via het tabblad Mijn instellingen & Simkaart. Ook vervalt je oude simkaart wanneer je via Mijn Simyo je reserve simkaart activeert.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord? 🙂
Hoi! Als ik het goed begrijp kan ik mijn reserve simkaart na ongeveer 2 maanden niet meer activeren, maar zodra ik hem activeer, vervalt mijn oude simkaart. Ik zal voor 9 maanden weg zijn, dus die 2 maanden zijn dan wel erg krap... Ik kan dus niet hem dus niet activeren en achter de hand houden en mijn huidige simkaart blijven gebruiken?
Reputatie 7
Badge +9
Nee, als je de reserve simkaart activeert, dan deactiveert je ook je huidige simkaart en werkt die simkaart dus niet meer.
Reputatie 5
Badge +11
Wat een goede optie zou zijn, akalker, is dat je in het reisland waar je bent een vervangende simkaart besteld zodra je die nodig hebt en je die door het thuisfront laat doorsturen.

Reageer